TRF Skrevet Januar 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2013 1. Ja, med vårt steg 2 er du omtrent litt over 2. Ja dette kan vi nok få til (du får også en bedre pris når du gjør det slik). Ta kontakt når det næmer seg Forøvrig lykke til i jakten på ny bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karsten Skrevet Januar 5, 2013 Share Skrevet Januar 5, 2013 kan den TRF turbo brukes på std motor eller må det re-maping og masse rart til får at det skal virke? og hva er pris på en sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2013 18750,- ink mva ligger turboen på. Jeg er faktisk litt usikker på hvordan den vil fungere på helt original bil med helt original software, dette har vi ikke prøvd. Du vil kunne få noe mer effekt fra mellom regsiter og ut, men vil nok tape litt lengre ned. Dersom du ønsker å teste kan vi sikkert få til en ordning med software support om nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 5, 2013 Share Skrevet Januar 5, 2013 Etter julen og nyttårsfeiringen ble det endelig tid til BMW´en igjen. Jeg fikk idag regulert opp tomgangen med 50 rpm... og det var faktisk alt som skulle til for å få normal lyd på tomgangen igjen. Motoren går nå harmonisk og fint over hele registeret... Jeg blir bare mer og mer imponert over M47D20 motoren (uten common-rail) jeg har i min 2003 E46 318d Touring. Etter den siste lille finjusteringen er motoren mer fleksibel enn den noen gang har vært tidligere. Den trekker nå helt jevnt og sterkt fra ca. 1400 rpm... i motsetning til tidligere da den skulle ha ca. 1500 rpm før den viste seg fra sin beste side (det var nok en god ide å bytte dieselfilteret). Gearkassen blir forøvrig også mer og mer bløt og lettskiftet. Bilen har nå 321000 Km på telleren... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morpho Skrevet Januar 6, 2013 Share Skrevet Januar 6, 2013 @TRF: takk for svar! har 5 interessante biler nå, må bare prute til de gråter, og deretter bestemme meg for om jeg vil ha lav km.stand og lite utstyr, eller mye utstyr og rundt 90' km på klokka. Hva innebærer steg 2? Chipping + kaste DPF på dynga? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 6, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2013 Morpho; ja. Erstatningsrør inkludert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 6, 2013 Share Skrevet Januar 6, 2013 Mye utstyr! Kjedelig og kjøpe en med lite utstyr for så og angre etterpå.. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 6, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2013 Da har jeg oppdatert igjen med et avnsitt om forbruk. 2 oppdatering på 2 dager kan da ikke være dårlig? Jeg sitter hjemme med feber og greier, og har prøvd å skrive en innføring i forbruk. Det er mye mer, det er mye som kan debateres av det som står der, og jeg endrer gjerne deler om det er kronglete eller dårlig forklart. Men, før evt kritikere setter igang, husk hvem som er målgruppen. edit: det kommer en del til på forbruk, oppimot forbruk på en egen bil, som ikke har noe med motorstyring eller trimmning å gjøre. Men det er viktig at folk forstår system siden før vi tar mer konkrete ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrick91 Skrevet Januar 7, 2013 Share Skrevet Januar 7, 2013 Nyttig denne linken. Men et lite spørsmål ang dette. Har en 320d(chippet, 2003mod, 150hk) som begynte å fjuske(to dager siden).. plutselig var den i orden igjen til idag, da skjedde det samme, men denne gangen så stoppet den, og fikk ikke liv i den. Den holdte på å starte opp til flere ganger, men stoppet igjen med en gang. Kan dette være for at dieselfilteret er tett, eller kan det være pumpa som er gåen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karsten Skrevet Januar 7, 2013 Share Skrevet Januar 7, 2013 18750,- ink mva ligger turboen på. Jeg er faktisk litt usikker på hvordan den vil fungere på helt original bil med helt original software, dette har vi ikke prøvd. Du vil kunne få noe mer effekt fra mellom regsiter og ut, men vil nok tape litt lengre ned. Dersom du ønsker å teste kan vi sikkert få til en ordning med software support om nødvendig. Ok. 18750,- blei noe over hva januar budgjetet tillater... hehe. men må nok finne på noe.. har fått sånn flott 17 mai fløytelyd... har også en lekasje i fleksi rør... tror 300k er sånn stor service lengde på denne bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2013 Nytt rør har vi Dette er ikke så altfor dyrt heller. Send en pm eller mail om det er interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GB-TECH Skrevet Januar 10, 2013 Share Skrevet Januar 10, 2013 Hei. Har fått motorproblemer på min 2001 m57d30 ca. 140K så er ute etter litt tips om noen har vert borti lignende før jeg begynner å skru. Motoren begynte plutselig å gå veldig ujevnt og ristet etter 5min kjøring, slukket motor med en gang. Har bare prøvd å starte den igjenn å gi litt gass, starter fint men rister jevli på tomgang og med gass. Vet altså ikke om den er slik når den er varm. Virker som den ikke går på alle eller tenner feil.. Dyselekkasje? Hovedpumpe? Elektronikk? Noen som har vert borti samme problem eller har tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusA Skrevet Januar 11, 2013 Share Skrevet Januar 11, 2013 18750,- ink mva ligger turboen på. Interessant 1. Hvordan er det med oppgraderings intercoolere til E9x 325/330D? Jeg ser at Wagner holder på å lage en til 335D, men at den ikke er helt klar for markedet enda?? Vil noen av versjonene til 135i/335i passe også til dieseln? (De ser nesten like ut i ETK) 2. Har du fått montert noen singelmasse svinghjul og prøvd ut dette? Er det evt noen oppgraderinger å få tak i i dobbelmasse versjon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 11, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2013 1. Vi har desverre ikke fått jobba noe mer mot oppgraderings IC på r6 e9x. Dersom du (eller noen andre) tar mål, og har en klar mening om hvordan dette må være for å passe, så jobber vi gjerne med dere. (Mindre arbeid i vår ende, billigere i din ende) 2. Vi har testa singelmasse svinghjul ja, konklusjon: Dette er ikke noe for andre enn spesielt interesserte. Svinghjul fra 530xd er dog en fin oppgradering, og holder 330-350hk/720-760nm etter vår erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonus Skrevet Januar 11, 2013 Share Skrevet Januar 11, 2013 Flott tråd TRF-Racing! Lurer litt på om du har erfaring med automatkassa på 325d? Mener det er 19-versjonen? Kunne godt tenkt meg å få mer ut av motorrn, men er livredd for at kassa skal ta kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå