Gå til innhold

Nürburgring tråden

SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Noe det går an å gjøre/oppleve der nede uten bil? Skal nedover i morra med fly og se på div museer i stuttgart, muncheen osv.

Tar en biltur neste år.

Går det evt an å leie bil å kjøre på banen med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem å få leid bil der nede. Jeg har god erfaring med disse: http://www.rent4ring.de

25 års grense for å leie bil med 192hk sammen med forsikringsegenandel på €2500-5000. Da hadde jeg heller satset på å kjøpt en bil der nede for å kjøre med.

Leier du bil for en kveld, er det stor sjans for at du kun får kjørt 1 runde før banen blir stengt, likevel må du betale full leie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem å få leid bil der nede. Jeg har god erfaring med disse: http://www.rent4ring.de

25 års grense for å leie bil med 192hk sammen med forsikringsegenandel på €2500-5000. Da hadde jeg heller satset på å kjøpt en bil der nede for å kjøre med.

Leier du bil for en kveld, er det stor sjans for at du kun får kjørt 1 runde før banen blir stengt, likevel må du betale full leie.

Skal man først leie bil der nede, kommer du ikke utenom egenandel, og der er Rent4ring av de billigste. Rentracecar er dyrere etter det jeg har sjekka.

Banen kan jo bli stengt uansett om du egen bil eller leier, det er jo rett og slett "bare sånn det er". Det er jo en risk må man må/bør være villig til å ta.

Det er jo mange fordeler med leiebil også, klart det blir dyrt, men du har jo minimalt med forpliktelser mtp slitasje av bilen genrerelt, dekkslitasje, bremser osv. Kjører du mye med egen bil, bør det jo også tas med i betraktning. Jeg har kjørt 100 runder på Nordschleife med Swift, og de har fungert klokkerent hver runde, så jeg synes det er helt greit å leie bil der nede i stedet for å kjøre min egen bil i filler.

Har fått prøvd egen bil der nede flere ganger, så da er det behovet stilt.

Dessuten synes jeg faktisk Swiften er artigere å kjøre enn Corsa, nå har jeg riktignok bare kjørt Stage1 Corsa på rent4ring, men synes personlig Swiften er mye artigere. Og billigere egenandel er det på den også. Corsan er raskere rett frem, men ikke på langt nær like artig å kjøre.

Personlig synes jeg en Stg2 Swift er mye mer "value for money" enn Corsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man først leie bil der nede, kommer du ikke utenom egenandel, og der er Rent4ring av de billigste. Rentracecar er dyrere etter det jeg har sjekka.

Banen kan jo bli stengt uansett om du egen bil eller leier, det er jo rett og slett "bare sånn det er". Det er jo en risk må man må/bør være villig til å ta.

Det er jo mange fordeler med leiebil også, klart det blir dyrt, men du har jo minimalt med forpliktelser mtp slitasje av bilen genrerelt, dekkslitasje, bremser osv. Kjører du mye med egen bil, bør det jo også tas med i betraktning. Jeg har kjørt 100 runder på Nordschleife med Swift, og de har fungert klokkerent hver runde, så jeg synes det er helt greit å leie bil der nede i stedet for å kjøre min egen bil i filler.

Har fått prøvd egen bil der nede flere ganger, så da er det behovet stilt.

Dessuten synes jeg faktisk Swiften er artigere å kjøre enn Corsa, nå har jeg riktignok bare kjørt Stage1 Corsa på rent4ring, men synes personlig Swiften er mye artigere. Og billigere egenandel er det på den også. Corsan er raskere rett frem, men ikke på langt nær like artig å kjøre.

Personlig synes jeg en Stg2 Swift er mye mer "value for money" enn Corsa.

Forskjellen på å kjøre egen bil og leie, er at man ikke har betalt > €200 for å leie bilen for kvelden hvis banen plutselig blir stengt. Møtte ett par engelskmenn der i forfjor som hadde leid en s2000. De kjørte 1 runde før bunnpanna falt av i enden av langsletten. De fikk ikke en krone igjen.

Min erfaring med å være der nede er at man skjeldent får særlig mange runder på en dag før banen blir stengt, dermed blir prisen per runde veldig høy ved leie. Men helt klart, hvis man først er der nede uten bil må man nesten leie en bil bare for å få opplevd banen.

Har hørt mange historier om teknisk stand på leiebiler der nede, spesielt når det gjelder RSR sine biler. Det lønner seg nok å sjekke bilen nøye før man leier den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...