Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

"Hold dere til å legge ut klipp dere finner, bilder, ting som ikke har med bil å gjøre. Og spørsmål som heller ikke har noe med bil å gjøre. Som dere ser, er det meste lov, men ett innlegg som bare er for å øke antall innlegg(virker slik til tider) kan dere droppe."

Så faktisk er det ikke lov og prate bil i det hele tatt :P

Sean Banan er derimot lov om jeg har forstått rett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis vi har fire innlegg med Porsche er det chatting eller fire innlegg med Minien til Mads så er det chatting... eller fire innlegg med hvordan damene er på et utested i Elverum er... eller fire innlegg med hvor fantastisk "hangarskipet" til Wicky er.... eller fire innlegg med what-so-ever så er det chatting?

Spørsmålet er vel heller om innleggene har nogenlunde bred appell og inviterer til en diskusjon. Porsche gjør åpenbart dette iom. at flere her inne har mer enn normalt store skylapper når det gjelder andre bilmerker enn BMW. Fint nok for min del bare vi får til en nogenlunde fornuftig diskusjon. BMW er ikke best til alt og Porsche er bedre enn BMW på mange områder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier ikke rørleggere å ta av seg på bena når de kommer inn? Kan jo ta fotbad på badet mitt etter all snøen som ble dratt inn!

Nei, jeg sa ikke i fra da dette er ren folkeskikk.

jeg er elektriker, og vi pleier ivaffall å ta av skoa, i det minste passe på at vi ikke drar inn noe dritt om vi må ha på skoa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nå er dere bare vanskelige! er jo lov å "chatte" så lenge det ikke er tiss og promt eller annet interne greier.

er nok en skrivefeil i første post! må da være lov til å diskutere bil :P

skyt meg vis jeg tar feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra 959, 964 Turbo, Carrera GT, GT3- og GT2- gatebiler, så er ikke Porsche "spennende" eller "pent". Det er i mine øyne veldig sterile biler som finnes over alt (altså ingen spesiell følelse over eierskap). Litt som Audi. Veldig bra biler, men ikke noe som jeg identifiserer meg med. For mange douchebags som eiere - jeg drømmer jo om en også hehehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis vi har fire innlegg med Porsche er det chatting eller fire innlegg med Minien til Mads så er det chatting... eller fire innlegg med hvordan damene er på et utested i Elverum er... eller fire innlegg med hvor fantastisk "hangarskipet" til Wicky er.... eller fire innlegg med what-so-ever så er det chatting?

Spørsmålet er vel heller om innleggene har nogenlunde bred appell og inviterer til en diskusjon. Porsche gjør åpenbart dette iom. at flere her inne har mer enn normalt store skylapper når det gjelder andre bilmerker enn BMW. Fint nok for min del bare vi får til en nogenlunde fornuftig diskusjon. BMW er ikke best til alt og Porsche er bedre enn BMW på mange områder....

4 innlegg??? Ta deg en titt bakover på sidene! Er ikke akkurat første gang det nevnes her?

Gidder ikke diskutere med deg for alle vet jo hvordan det går. Det ender i endeløse innlegg med fremmedord selv ikke lektorer skjønner og som ingen gidder svare på....

Poenget med en tulletråd er vel å kunne prate om løst og fast. Men neida, tiltekt Porshe-elskende eks, og nåværende moderatorer.... Sorry meg men dette blir teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med denne bakenden. 928 har også kvaliteter som 50:50 vektfordeling, passiv medstyrende bakaksel og ble som standard levert med differensialsperre. 928 hadde også markedets beste standardmonterte bremser i hele modellens levetid som var nesten 20 år.

Nei ikke den værste den på det bildet du viste,men som [space] også sliter litt med på denne serien,så har eg alltid slitt med bakenden spesielt hos denne serien. Men hadde ikke takket nei til den utgaven du refererer til,men hadde blitt tilvenningsperiode hehe..

Dette er vel muligens en eldre utgave av 928,eller kun annen type(928s?). Er spesielt denne hekken med desse lyktene som har gitt meg mer eller mindre avsmak på 928'n:

Dårligt nett for tiden,så fikk ikke lasta opp bildet,men her er linken dit ihvertfall: http://www.carlustblog.com/2008/05/car-lust--porsc.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nå er dere bare vanskelige! er jo lov å "chatte" så lenge det ikke er tiss og promt eller annet interne greier.

er nok en skrivefeil i første post! må da være lov til å diskutere bil :P

skyt meg vis jeg tar feil ;)

Det er lov og jeg vil tro det er en skriveleif ja. :) Og den er forøvrig skrevet om litt nå. Det er absolutt lov å diskutere andre bil merker o.l. Det meste er lov, og det virker det faktisk som de fleste har forstått. Og de fleste setter også pris på at mye av den tull-chattinga uteblir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg begynner å bli provosert av alt småtullet som har vært her i det siste. Det er enkelte brukere som skal både chatte i hytt og gevær samt kverrulere for hver minste ting. Jeg må ærlig innrømme å si at det er lite morsomt å åpne tråd for tråd for å lese om endeløs chatting, kverrulering og dårlige skrivemåter/skikk (Les: Innlegg med hahahahahhaa, lol asz, +1, jeg eier deg asz.....)! Hva er poenget...? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra 959, 964 Turbo, Carrera GT, GT3- og GT2- gatebiler, så er ikke Porsche "spennende" eller "pent". Det er i mine øyne veldig sterile biler som finnes over alt (altså ingen spesiell følelse over eierskap). Litt som Audi. Veldig bra biler, men ikke noe som jeg identifiserer meg med. For mange douchebags som eiere - jeg drømmer jo om en også hehehe :P

Porsche 959 har jeg faktisk kjørt, men jeg synes ikke at den er pen eller sexy slik som en 997 Carrera S eller 997 GT3 er. En klassisk 911 (den såkalte G-modellen fra perioden 1973-89)... f.eks Carrera Coupé anno 1984... uten vinge og uten turbobredding, men med fuchsfelger er etter min mening noe av det mest elegante som er bygget på fire hjul. Jeg har selv hatt den modellen og den er uten tvil en fantastisk fin bil.

Den har en boxersekser på 3164 cm3, men motoren yter kun 231 HK. Dette er allikvel mer enn nok når bilen kun veier 1280 Kg. 0-100 Km/t klarer den på 5,8 sekunder og topphastigheten er 245 Km/t. Akkurat den lave vekten er et stort poeng når det gjelder 911. Dagens 997 Carrera S veier knapt 150 Kg mer, men den har hele 385 HK. Det er ikke merkelig at den er ekstremt hurtig... 0-100 Km/t går løs på 4,5 sekunder (4,3 sekunder med PDK) og topphastigheten er 302 Km/t. BMW E92 M3 veier hele 1655 Kg og 0-100 Km/t går løs på (i denne sammenhengen) relativt trege 4,8 sekunder. Selv om Porschen har 35 færre hestekrefter sørger den lette vekten for at den er mye hurtigere.

Så gjenstår bare et vesentlig spørsmål. Hvorfor veier E92 M3 hele 1655 Kg, mens Porsche nøyer seg med kun 1425 Kg for en 997 Carrera S?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg begynner å bli provosert av alt småtullet som har vært her i det siste. Det er enkelte brukere som skal både chatte i hytt og gevær samt kverrulere for hver minste ting. Jeg må ærlig innrømme å si at det er lite morsomt å åpne tråd for tråd for å lese om endeløs chatting, kverrulering og dårlige skrivemåter/skikk (Les: Innlegg med hahahahahhaa, lol asz, +1, jeg eier deg asz.....)! Hva er poenget...? :roll:

Ja det er vel dette vi moderatorer prøver å unngå. For da som med deg og mange andre, er dette faktisk noe som er en smule irriterende. Og det kan gå inn på noen og ergre, men det er faktisk for forumets beste vi gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...