Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

hah, sitter bare og kikker litt... enn så lenge :lol:

blir vel salg av m5'en igjen om et par mnd, kommer til å ta meg en pause fra offshorebransjen og studere litt :(

hm:/ e skal sitte på en tur før den går vekk vertfall!!! m5 må vell bare oppleves!

e ikke dumt å få studert litt da men, kjedelig periode med lite penger bare ;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags purke har du kjøpt?

Var den til meg tro? Jeg har isåfall kjøpt meg en E39 520D ( ja jeg vet, 4`er diesel :roll: ). Kjempefornøyd med tanke på forbruk og kjørekomfort i allefall :D

Fyllte tanken før jeg parkerte bilen søndags kveld, da hadde jeg neeesten 45 liter bensin.

Har brukt bilen KUN frem/tilbake fra jobb mandag, tirsdag og onsdag denne uken, og når jeg parkerte nå var jeg på reserve tanken.... :(

Tips til billig diesel eller strøm pendler bil ønskes med stort hjerte folkens :D

Mye skal du legge i bil da?

Den var til deg ja. Har 4'er diesel selv og er kjempefornøyd jeg også. Skal ha litt mer gamp i min også etterhvert. E39 holder seg jo utrolig bra designmessig og komfortmessig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hah, sitter bare og kikker litt... enn så lenge :lol:

blir vel salg av m5'en igjen om et par mnd, kommer til å ta meg en pause fra offshorebransjen og studere litt :(

hm:/ e skal sitte på en tur før den går vekk vertfall!!! m5 må vell bare oppleves!

e ikke dumt å få studert litt da men, kjedelig periode med lite penger bare ;(

haha, skal vel kunne ordnes!

ja, men satser på at jeg er ferdig på et halvårs tid, så det blir ikke så alt for ille :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi hatt 14 dager med temperaturer under 5 minusgrader stort sett hele tiden her i Danmark. Laveste målte temperatur utenfor kjøkkenvinduet så langt har vært 13-14 blå. Selv med et batteri og glødeplugger fra 2002 har vår E46 318d Touring startet på første slaget hver morgen. Jeg tror ikke at dette gamle batteriet skal brukes når vi skal på fjellet i Norge litt senere i vinter, men litt imponert over bilen er jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi hatt 14 dager med temperaturer under 5 minusgrader stort sett hele tiden her i Danmark. Laveste målte temperatur utenfor kjøkkenvinduet så langt har vært 13-14 blå. Selv med et batteri og glødeplugger fra 2002 har vår E46 318d Touring startet på første slaget hver morgen. Jeg tror ikke at dette gamle batteriet skal brukes når vi skal på fjellet i Norge litt senere i vinter, men litt imponert over bilen er jeg... :)

Jeg er ganske imponert! Fornuftig bruk og vedlikehold er alt som skal til for å holde en bil i orden mange mange mange år :) Meredesen min fyrer også tvert ned mot -20 som jeg har prøvd hvertfall kaldstart er alltid like spennende for en dieselmotor i mange minusgrader :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant Fredrik, er lenge siden vi har fått hørt skryt om din fantastisk uovervinnelige E46 318d Touring.

Men så har han jaggu grunn til å skryte også, hadde bare vi andre vært like strukturert i bilholdet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant Fredrik, er lenge siden vi har fått hørt skryt om din fantastisk uovervinnelige E46 318d Touring.

Ja... ikke sant. 324000 problemfrie kilometer så langt. Alt er originalt bortsett fra svinghjul og clutch... ja selv samtlige hjullagre er originale (samt det nevnte batteriet og glødepluggene). Rusten er også begrenset til en forskjerm og en fordør. Hva mer kan man forlange av en BMW?... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke en episode med noen stålfelger som var rustne også?

Det er korrekt og jeg glemte at EGR ventilen også er byttet. Stålfelger ruster dessverre der bøylene på kapslene spennes inn mot felgene. Bøylene skraper med tiden av lakken slik at bart stål blir eksponert. Slik har det dessverre vært på alle bilene jeg har hatt med stålfelger. På den annen side korroderte de originale lettmetallfelgene fra BMW kraftig etter den første vinteren jeg hadde bilen. Dette er også årsaken til at jeg gikk over til stålfelger som vinterfelger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...