Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Da vi kjørte hjem fra Sydfrankrike i sommer holdt vi følge med en sveitsisk Tesla Model S P85 på Autobahn mellom ca. Fulda og Göttingen. Vi kjørte en Citroën C5 Tourer som hadde en 2.0 HDi motor på 163 HK og 340 Nm. Vi holdt en høyere hastighet enn Teslaen og tok den igjen, men da bakkene ved Kassel begynte dro den fra oppover bakkene. De er lange og bratte... og det eneste som virkelig betyr noe er ren power. Nedoverbakkene er imidlertid like lange og bratte og der var det ingen problemer med C5'en å dra skikkelig fra. Man kunne tydelig se i bakspeilet at Teslaen kjempet med massevekten i de skarpe svingene. På dette området er imidlertid Citroën i en helt annen klasse og vi kunne derfor bare dra på i svingene tiltross for at vi var fire personer i bilen og hadde bagasje for 14 dagers ferie bak. Teslaen har imidlertid en utrolig elegant fremtoning på veien når den kjører fort.... lav, sleek, kraftfull og moderne... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert noen som vurderer det. Og den blir som du sier sikkert mest brukt i normale hastigheter, der tesla s er imponerende rask. Men eg tipper de som kjøper m5 med 560 (?) hester, liker å dra bilen opp i fart iblant, å leke seg litt på svingete veier, og kanskje en sporadisk dag på banen. Og det kan de med m5. Not so much med model s. Om de da vurderer model s i stedet, så er det ikke egenskapene en bør kjøpe m5 for man vurderer den etter, men vis-seg-fram-faktoren eller lignende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda ett spørsmål, noen som kjenner til autosys og kodene som blir brukt ? :)

 

Jeg lurer på hva de kodene i raden ved siden av dato betyr.

 

SccH7H7.png

 

Jeg vet ikke, men tipper at AV betyr avregistrert?

SM betyr kanskje salgsmelding, for eksempel når noe kjøper en bil for videresalg og bare leverer salgsmelding men ikke betaler omregistrering.

og NY betyr Ny eier som da har betalt omregistrering.. 

 

Altså har den aktuelle bilen hatt 6 eiere siden ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den går iallefall langt på literen. Gjennomsnitlig 0,29 liter/mil ved landeveiskjøring og ikke mye mer gjennomsnitlig totalt ved blandet kjøring med 0,31 liter/mil. Den har også ganske fornuftige mellomakselerasjoner. 255 Nm fordelt på kun 1080 Kg går ganske bra. Hvor sammenligningen mellom Tesla og Cactus kommer inn i bildet vet jeg ikke, men de er jo begge ganske utradisjonelle... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vitsen er med denne nye Teslaen vet jeg ikke, men jeg vet iallfall at de som kjøper M5, E63 AMG osv ikke vurderer Tesla ett sekund. Ikke i Norge og heller ikke i USA hvor en Tesla modell S koster like mye som en M5 (noe den hadde gjort i Norge også med full avgift).

Selvsagt vet du det. Jeg har selv vitnet amerikanere som har vinglet mellom E63 og Tesla S, og endt opp med sistenevnte siden de ikke trenger mer rekkevidde til sitt bruk og kutter drivstoffskostnadene ganske signifikant.

 

Det er helt normalt å "kryss-shoppe" store sedaner med voldsom ytelse i samme prisklasse på tvers av merker og motorkonfigurasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, men tipper at AV betyr avregistrert?

SM betyr kanskje salgsmelding, for eksempel når noe kjøper en bil for videresalg og bare leverer salgsmelding men ikke betaler omregistrering.

og NY betyr Ny eier som da har betalt omregistrering..

Altså har den aktuelle bilen hatt 6 eiere siden ny?

Det pleier å stå på eiere også så det er jo ikke så mye å lure på hvor mange eiere den har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...