Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

:love:

 

 

Vi er så tilgjengelige, vi er så midt oppi alt hele tia.. Det moderne mennesket har på en eller annen måte blitt avhengig av støy, jeg sier avhengig fordi alle har jo et valg og en ser jo hva majoriteten velger. Vi har ikke engang tia til å besøke hverandre lenger, og gjør vi det er det aldri helhjertet. En har alltid ett øye på telefonen, tankene på ting en skal rekke, ofte meningsløse ting sådan.. Gudene veit, det er bare for mye av alt og for lite av ingenting.

110% enig.

det du sier med telefon er helt ille.... jeg er jo bare 19, så hvis jeg ikke hadde vært på "face" og gud vet hva, så hadde jeg jo vært fullstendig utafor.. merker det lett på meg selv, og ser andre rundt meg, spesielt folk på min alder i byen. Sitter ved siden av hverandre og kikker helt taust ned i telefonen hele matpausa i stedet for å prate med hverandre. Skremmans hvor avhengige vi har blitt, voksne jeg prater med synes jo og at unga blir "lobotomert" av smart-telefonene sine, disse som er så unge at de alltid har hatt smart-tlf. Og det er jeg enig i, for det har blitt til at du ikke trenger å stikke ut å finne på noe, du har jo 20-30 spill på iphonen og du kan prate med 20 stk på facebook og snapchat! 

jeg er glad jeg ikke er født seinere, rakk jo å være litt ung før pc og det der tok helt av :)

 

vi er så avhengige at det er umulig å tenke seg en verden uten, men tenk å deilig det hadde vært..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja BMW er ikke fremmed for elektrisitet som drivlinje i bil, helt tilbake til 1972 så eksperimenterte de med å bygge en BMW 1692 om til å ha elektrisk drivlinje. Bilene var ett blikkfang under Sommer OL i München i 1972 og ble brukt til å kjøre deltagere rundt, være følgebil under maraton og som kamerabiler for TV selskapene. Bilen hadde en rekkevidde på 50 km og kunne nå en toppfart på ca 105 km/t, egentelig ikke så aller værst ytelser med tanke på datidens elbil teknologi ;)

attachicon.gifimage.jpg

attachicon.gifimage.jpg

 

Jeg vil anta at det er brukt mye av Nikola Tesla sin teknologi ifbm utviklingen av el.drivlinje her? Synes det er spennende at teknologien hans var åpen for alle, lik som Tesla sin er i dag, selv om dette ikke har noe direkte tilknytning annet enn at bilmerket er døpt i hans navn (til ære for hans taknologi?) Her er alt åpent for andre til å bruke, for å skape større muligheter for forbedring og konkurranse, som igjen vil gagne oss forbrukere! :)

 

 

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/spaar-krakk-i-tesla-bruktbilprisene/a/23315738/

 

Blir "morsomt" og følge med på denne utviklingen! (ikke for eierne såklart..) Er vel stor fare for enorm priskrig blant brukte Tesla S i tiden fremover..

 

synes det er fantastisk morsomt å lese hvordan media blåser opp et prisfall på elbil (her spesielt Tesla), fordi det kommer en ny modell :)

Her er det da riktignok ikke en fullkommen ny modell, men en noen ganske store oppgraderinger, så la oss kalle det en LCI på bmwspråk. Er det ikke akkurat det samme på BMW? eller Mercedes? eller andre merker? når det kommer større oppgraderinger så vil jo det gamle falle i pris!

 

Her tror jeg faktisk bare bruktprisene vil stabilisere seg, sammenliknet med en hvilkensomhelst annen premiumsedan, noe som er på tide, da det lenge var både likt priset og til og med dyrere enn nybiler. Bare sunt det her! eller tror jeg nok ikke prisfallet på ModelS vil være noe særlig fravikende fra BMW, Mercedes og Audi sine konkurrenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

110% enig.

det du sier med telefon er helt ille.... jeg er jo bare 19, så hvis jeg ikke hadde vært på "face" og gud vet hva, så hadde jeg jo vært fullstendig utafor.. merker det lett på meg selv, og ser andre rundt meg, spesielt folk på min alder i byen. Sitter ved siden av hverandre og kikker helt taust ned i telefonen hele matpausa i stedet for å prate med hverandre. Skremmans hvor avhengige vi har blitt, voksne jeg prater med synes jo og at unga blir "lobotomert" av smart-telefonene sine, disse som er så unge at de alltid har hatt smart-tlf. Og det er jeg enig i, for det har blitt til at du ikke trenger å stikke ut å finne på noe, du har jo 20-30 spill på iphonen og du kan prate med 20 stk på facebook og snapchat! 

jeg er glad jeg ikke er født seinere, rakk jo å være litt ung før pc og det der tok helt av :)

 

vi er så avhengige at det er umulig å tenke seg en verden uten, men tenk å deilig det hadde vært..

 

 

Smart phones makes dumb people :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

110% enig.

det du sier med telefon er helt ille.... jeg er jo bare 19, så hvis jeg ikke hadde vært på "face" og gud vet hva, så hadde jeg jo vært fullstendig utafor.. merker det lett på meg selv, og ser andre rundt meg, spesielt folk på min alder i byen. Sitter ved siden av hverandre og kikker helt taust ned i telefonen hele matpausa i stedet for å prate med hverandre. Skremmans hvor avhengige vi har blitt, voksne jeg prater med synes jo og at unga blir "lobotomert" av smart-telefonene sine, disse som er så unge at de alltid har hatt smart-tlf. Og det er jeg enig i, for det har blitt til at du ikke trenger å stikke ut å finne på noe, du har jo 20-30 spill på iphonen og du kan prate med 20 stk på facebook og snapchat! 

jeg er glad jeg ikke er født seinere, rakk jo å være litt ung før pc og det der tok helt av :)

 

vi er så avhengige at det er umulig å tenke seg en verden uten, men tenk å deilig det hadde vært..

 

For ikke lenge siden så jeg den første filmen i "The Matrix" serien, det er skremmende hvor sømløst vi er på vei inn i verdensveven mtp hvor sjokkerende plottet i den filmen var i 1999.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke lenge siden så jeg den første filmen i "The Matrix" serien, det er skremmende hvor sømløst vi er på vei inn i verdensveven mtp hvor sjokkerende plottet i den filmen var i 1999.

Artig at The Matrix blir nevnt, tenkte selv på filmen i går. Jeg så den på premieren etter å ha sett TV-reklame for den, uvitende om hva som ventet. 15 år senere er den fortsatt den eneste filmen jeg så og var i HELT ekstase av etter kinoen. ALLE gikk ut av salen og bare "OMG OMG OMG OMG".
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører ikke så mye rundt lenger for å klarne tankene og for å "resette", jeg løper. I fjellet. Langt. På fjellet er det jaggu stille! Og siden jeg driver med slikt trengte jeg også en ny telefon som duger sikkerhetsmessig. Min gamle iPhone 3gs (rest in peace) gikk i svart om det var kjøligere enn 7 grader. Ellers fungerte den helt utmerket syns jeg. Hadde den i 4 år før den falt ut av lomma og i bakken da jeg skulle ut av bilen, med det resultat at skjermen knuste. Valg av ny telefon falt på Sony Z3 Compact. Fikk den i forrige uke. Vanntett og så langt veldig kjekk i bruk! Overgangen fra ios til android har så langt gått smertefritt. Det eneste jeg syns er litt rart at de kan kalle en så stor telefon for Compact. Ble litt overasket over størrelsen når jeg pakket den ut  :)

 

Og Wicky, du er ikke alene. Jeg fikk ikke noe fornuftig ut av Matrix-filmene jeg heller. Har vurdert å se dem om igjen for å se om jeg har blitt smartere nå, men jeg gidder rett og slett ikke  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...