Fredrik Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Dette er nesten for dumt til å være sant, men er overordnet i den samme gaten som den infantile fordømmelsen av den dårlige spøken til Blokkhus. Svensk TV har et populært barneprogram som kalles "Wild Kids". Programmet har flere kjenningsmelodier og en av dem er "Lux Aeterna" som er skrevet av komponisten Clint Mansell. Alt var bra... helt til noen i SVT fant ut at melodien også er nevnt i Breiviks manifest og en låt han i forkant av terroraksjonen vurderte å høre på under selve aksjonen (historien forteller intet om han faktisk hørte på melodien under aksjonen). Låten er nå klippet ut av barneprogrammet med henvisning til at barneprogrammet ikke vil assosieres med den grusomme terroraksjonen. "Finnes det bare ett barn der ute som har en relasjon til det som hendte, så er det ikke verdt det. Vi vil at barna skal kunne være inne i Wild Kilds-verden når de ser på programmet"... uttaler programansvarlig Kristina Colliander. Javel!... De aller fleste er selvfølgelig enige i at Breiviks terroraksjon på alle måter var total grusom og hensides enhver forstand, men hva galt har egentlig Clint Mansell gjort? Eller klesmerket Lacoste eller menneskene bak alle de andre tingene, klærne, musikkstykkene etc. Breivik nevner i manifestet? Skal vi slutte å se Ringenes Herre - To Tårn fordi melodien "Lux Aeterna" spilles i filmen? Skal vi slutte å se på Top Gear fordi de også har benyttet melodien i en av episodene? http://www.nrk.no/kultur-og-underholdning/1.7957048
wicky124 Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Litt ala Plumbo As som var usikre på hvordan Plumbo (gruppa) sine uttalelser ville påvirke salget...
spitz Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Dette er nesten for dumt til å være sant, men er overordnet i den samme gaten som den infantile fordømmelsen av den dårlige spøken til Blokkhus. Svensk TV har et populært barneprogram som kalles "Wild Kids". Programmet har flere kjenningsmelodier og en av dem er "Lux Aeterna" som er skrevet av komponisten Clint Mansell. Alt var bra... helt til noen i SVT fant ut at melodien også er nevnt i Breiviks manifest og en låt han i forkant av terroraksjonen vurderte å høre på under selve aksjonen (historien forteller intet om han faktisk hørte på melodien under aksjonen). Låten er nå klippet ut av barneprogrammet med henvisning til at barneprogrammet ikke vil assosieres med den grusomme terroraksjonen. "Finnes det bare ett barn der ute som har en relasjon til det som hendte, så er det ikke verdt det. Vi vil at barna skal kunne være inne i Wild Kilds-verden når de ser på programmet"... uttaler programansvarlig Kristina Colliander. Javel!... De aller fleste er selvfølgelig enige i at Breiviks terroraksjon på alle måter var total grusom og hensides enhver forstand, men hva galt har egentlig Clint Mansell gjort? Eller klesmerket Lacoste eller menneskene bak alle de andre tingene, klærne, musikkstykkene etc. Breivik nevner i manifestet? Skal vi slutte å se Ringenes Herre - To Tårn fordi melodien "Lux Aeterna" spilles i filmen? Skal vi slutte å se på Top Gear fordi de også har benyttet melodien i en av episodene? http://www.nrk.no/kultur-og-underholdning/1.7957048 Jeg tror alle som ikke var til stede og/eller er berørt skal være veldig forsiktige med å mene noe om hva og i hvilket omfang slike ting kan påvirke. Jeg tror neppe dette er en big deal for de fleste Wild Kids-seerne, og dermed ønsker SVT å være på den sikre siden. Fair enough, spør du meg.
spitz Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Litt ala Plumbo As som var usikre på hvordan Plumbo (gruppa) sine uttalelser ville påvirke salget... DET, derimot - er for dumt. Jeg har gått og ventet på at en av tabloidene skulle ringe Nidar og forhøre seg om hvorvidt de vurderte å bytte navn på Mokkabønner, men heldigvis gikk de ikke så langt
Fredrik Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Jeg tror alle som ikke var til stede og/eller er berørt skal være veldig forsiktige med å mene noe om hva og i hvilket omfang slike ting kan påvirke. Jeg tror neppe dette er en big deal for de fleste Wild Kids-seerne, og dermed ønsker SVT å være på den sikre siden. Fair enough, spør du meg. Jeg forstår at emnet (hendelsen) for mange stadig er svært omtålig i Norge, men dette er i et annet land og den direkte relasjonen til Breivik (altså barneprogrammet vis a vis Breivik) er logisk i beste fall tvilsom. Min holdning er at man skal strekke relasjonsbegrepet svært langt før det er rettferdig at komponisten Clint Mansell skal lide for Breiviks grusomheter. Dette er langt ute for å si det på godt dansk.
Fredrik 90 Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 ":3s3152eo]En kollega har nå, ikke fått ripet opp bilen, men økset istykker og knust på parkeringsplassen utenfor blokka der han bor. (Lindeberg)Bilen var såpass at den ble kondemnert av forsikringsselskapet! I alt 7 eller 8 biler ble knust. De tror det har sammenheng med en BMW 7-serie som står på plassen der. Kjørt av en pakistaner og fullstendig smadret den også. Kan ha vært hevn for noe, så har de knust flere biler for å skjulemotivet. Det kjipe er at han går fra å skulle få 40% bonus nå, til -10%. Dette er i Codan. Han har sjekket litt rundt og kunne få 20% i If. Så da blir det både ny bil og nytt forsikringsselskap på ham. Huff og huff! Skjønner ikke hva som går av folk, hvorfor gjør dem sånn! Håper ikke de har rammet gamleBMWen min, den ble kjøpt av en som bor i blokka i Lindebergåsen. Men han hadde garasje plass så
Marius2002 Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Litt spøking om innvandring osv. er kanskje litt på kanten? Men synes den er moro. Er forresten en sketsj fra Honningsvågrevyen
Hansh Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Jeg tror alle som ikke var til stede og/eller er berørt skal være veldig forsiktige med å mene noe om hva og i hvilket omfang slike ting kan påvirke. Jeg tror neppe dette er en big deal for de fleste Wild Kids-seerne, og dermed ønsker SVT å være på den sikre siden. Fair enough, spør du meg. Jeg forstår at emnet (hendelsen) for mange stadig er svært omtålig i Norge, men dette er i et annet land og den direkte relasjonen til Breivik (altså barneprogrammet vis a vis Breivik) er logisk i beste fall tvilsom. Min holdning er at man skal strekke relasjonsbegrepet svært langt før det er rettferdig at komponisten Clint Mansell skal lide for Breiviks grusomheter. Dette er langt ute for å si det på godt dansk. Er det noe en del faktisk har traumer for pga. Breivik så er det uniformert politi, men har jo ikke vært tema en gang å gjøre noe med det, så dette blir mildt sagt for dumt ja. Bør kanskje i samme slengen offentliggjøre alt av musikk, filmer og bøker han har benyttet, slik vi kan renske også dette ut av samfunnet. Og for all del så må det ikke stilles spørsmål rundt dette!
Fredrik Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Litt ala Plumbo As som var usikre på hvordan Plumbo (gruppa) sine uttalelser ville påvirke salget... Ja... eller Toro som følte at de av samme årsak måtte fjerne navnet Negro fra sukkerkuløren (brukes for å gi brun/sort farge til sauser etc.). I Norge forbinder folk negro kun med neger, men i litt mer opplyste land vet folk at fargen svart/sort på latinske språk nettopp heter noir, nero, negro, negra etc. Det er selvfølgelig også derfor begrepet neger oppsto som en betegnelse for afrikanere, men dette er sideordnet i denne sammenhengen. Fargen svart/sort heter stadig negro på spansk. Eleven "Rio Negro" i Brasil har f.eks fått sitt navn fordi den har et mørkt klart vann i motsetning til Amazonas som er brun pga. av avleiringer etc. Toro ga åpenbart på forhånd opp å forklare kundene den egentlige relasjonen. Det var lettere å bare fjerne navnet.
knut_olestad Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Vel, dette ender vel med at alt som bærer navnet Mocca må bytte navn.. Fikk jævli lyst på kaffe mocca nå faktisk
Hansh Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Sikker på at man mister bonus da?Blitt frastjelt fangere,skade på bil etter innbrudd osv, aldri mistet bonus men er vel sikkert ikke samme når det kun er hærverk ? hehe sikkert litt forskjell når bilen blir så rassert at den blir kondemnert!, Min kone tok naboens (røykende) pøbelunge på 6 år i å stripe opp hele siden på bilen hennes da hun besøkte sin mor en gang, og selv etter å ha tatt den skyldige på fersken og anmeldt dette så sitter man med skjegget i postkassen og mister bonus hvis man tar det via forsikringsselskapet. Foreldrene nektet selvfølgelig for at deres lille gullgutt (også kjent som nabolagets skrekk) kunne ha gjort noe slikt..
knut_olestad Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Sikker på at man mister bonus da?Blitt frastjelt fangere,skade på bil etter innbrudd osv, aldri mistet bonus men er vel sikkert ikke samme når det kun er hærverk ? hehe sikkert litt forskjell når bilen blir så rassert at den blir kondemnert!, Min kone tok naboens (røykende) pøbelunge på 6 år i å stripe opp hele siden på bilen hennes da hun besøkte sin mor en gang, og selv etter å ha tatt den skyldige på fersken og anmeldt dette så sitter man med skjegget i postkassen og mister bonus hvis man tar det via forsikringsselskapet. Foreldrene nektet selvfølgelig for at deres lille gullgutt (også kjent som nabolagets skrekk) kunne ha gjort noe slikt.. Enkelte foreldre skulle jo i grunn ha vært spikra opp i ett tre..
wicky124 Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Vel, dette ender vel med at alt som bærer navnet Mocca må bytte navn.. Fikk jævli lyst på kaffe mocca nå faktisk negerpikk? HAHAHAHA sorry måtte bare! no offence!!!
wicky124 Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Litt ala Plumbo As som var usikre på hvordan Plumbo (gruppa) sine uttalelser ville påvirke salget... Ja... eller Toro som følte at de av samme årsak måtte fjerne navnet Negro fra sukkerkuløren (brukes for å gi brun/sort farge til sauser etc.). I Norge forbinder folk negro kun med neger, men i litt mer opplyste land vet folk at fargen svart/sort på latinske språk nettopp heter noir, nero, negro, negra etc. Det er selvfølgelig også derfor begrepet neger oppsto som en betegnelse for afrikanere, men dette er sideordnet i denne sammenhengen. Fargen svart/sort heter stadig negro på spansk. Eleven "Rio Negro" i Brasil har f.eks fått sitt navn fordi den har et mørkt klart vann i motsetning til Amazonas som er brun pga. av avleiringer etc. Toro ga åpenbart på forhånd opp å forklare kundene den egentlige relasjonen. Det var lettere å bare fjerne navnet. har prøvd å forklare folk på facebook / venner at opphavet til ordet neger er "mørk mann" og ikke "afrikansk slave" som alle tror...
Anbefalte innlegg