Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Siden folk fortsetter med diskusjonen...Fredrik..jeg har ett spørsmål.

Bruker du, eller bruker du IKKE wikipedia slik ALLE sier og spør?! Og isåfall, om du ikke bruker wiki...hvor får du alle tall fra?

Dette har jeg svart på mange ganger tidligere, men siden det er deg kan jeg godt forklare hvordan man går frem en gang til... :)

Først og fremst bør man generelt ha en god hukommelse. Dernest er det viktig å være totalt carnut i ca. 25 år. Man bør i tlllegg ha sansen for detaljer og kunne huske detaljene (derfor er jeg IT-systemutvikler). Man bør være allviter... altså ha interesse for det meste. Man bør kunne se relasjonene mellom tingene. Det går som regel en teknisk/historisk rød tråd mellom tingene. Menneskene begynte ikke evolusjonen/utviklingen med en reise til månen. Disse relasjonene er viktige for å kunne huske viktige og avgjørende detaljer i andre sammenhenger. Dette kan igjen trenes... man kan utvikle metoder til å huske bestemte "knagger" som man henger bestemt informasjon på.

Ingen husker "alt", men hvis man husker hva som henger på "knaggene" vet man også hva man ikke husker. Ergo vet man hva som mangler av informasjon for å få et komplett bilde. Man kan med andre ord lynhurtig slå opp i en bok, magasin eller på nettet. En annen måte å beskrive teknikken på er at man indekserer informasjonen istedenfor å huske alt fra a til å.

Skrevet
Er ikke uten grunn at jeg leser alt jeg kommer over, kunnskap kan man helt enkelt aldri få nok av :)

Nemlig og jeg nerder skikkelig når det gjelder slikt. Kanskje er jeg lett autistisk også når det gjelder detaljer. Det iallefall kun jeg i familien som forstår hvorfor det er viktig å ha et stort oppslagsverk over tyske stridsvogner fra WW2... :lol:

Skrevet
Så du bruker wikipedia?!

Ja... i noen grad... som et av flere oppslagsverk. Jeg leser også Aftenposten og går tur med hunden.

Spaix: Klassisk Wicky... jeg er vant til det, men begynner å bli litt lei... :roll:

Skrevet
Aaah, nok en klassisk "fredrik vs wicky124" forum battle. Skjer det lite ellers på forumet vet man hvor man kan bli underholdt :D

Jeg diskuterer faktisk egentlig ikke med Wicky. Det er bare han som blander seg i en diskusjon han ikke har noe med. Kjexx diskuterer jeg imidlertid med. Han er jeg ikke helt ferdig med ennå (jeg fikk en utrolig uforskammet mail fra ham for noen timer siden) og jeg avventer derfor situasjonen (les: jeg må tenke litt).

Skrevet

Fredrik, du er jo inne i bråk støtt :P

Når vepsebol eksisterer, så ikke dytt på det. Lå det bare svirre... veps biter uansett hvor snill du er.

Skrevet
Aaah, nok en klassisk "fredrik vs wicky124" forum battle. Skjer det lite ellers på forumet vet man hvor man kan bli underholdt :D

Jeg diskuterer faktisk egentlig ikke med Wicky. Det er bare han som blander seg i en diskusjon han ikke har noe med. Kjexx diskuterer jeg imidlertid med. Han er jeg ikke helt ferdig med ennå (jeg fikk en utrolig uforskammet mail fra ham for noen timer siden) og jeg avventer derfor situasjonen (les: jeg må tenke litt).

Nå må du ikke glemme at det var du som dro Wicky inn i denne diskusjonen som han "ikke har noe med".

Du brukte han som et eksempel i et tidligere innlegg, da er det vel rett og rimelig at han hiver seg på diskusjonen?

Vedr. ønsket enkelte har når det gjelder forsøket på å latterliggjøre mine innlegg ved å insinuere at det meste er klipp & lim fra Wikipedia... er det ikke annet å si enn at de taler mot bedrevitende. Det var Wicky som først begynte med dette som en hevnakt fordi han var misfornøyd med at jeg ikke likte at han spammet tulletråden. Enden på den historien var at han til slutt ble utvist fra forumet i en uke. Så mye for hans seriøsitet, men dessverre ser det ut til at enkelte andre lettpåvirkelige sjeler gjør bruk av den samme primitive mobbingen... deg inkludert.

Skrevet

det var da fært å folk skal krangle da? dette skal liksom være et alrite forum av alle bmw intriserte. hvis dere skal krangle kan dere heller melde dere inn på kvinneguiden....

Skrevet
Fredrik, du er jo inne i bråk støtt :P

Når vepsebol eksisterer, så ikke dytt på det. Lå det bare svirre... veps biter uansett hvor snill du er.

Ja... og jeg vet vel egentlig også dette (en fin metafor). Det er derfor jeg skriver at det er forskjell på hva slags inntrykk man kan ha av en person og hvordan personen i virkeligheten er. Hvis noen vil deg vondt skal de nok få det til. Slike angrep må man derfor abstrahere fra hvis man vil være noe annet enn anonym. Personlig tar jeg meg ikke nær av hva disse folkene skriver, men det er trist at de klarer å påvirke stemningen her inne. Dette fenomenet er imidlertid ikke unikt for bimmers. Andre fora har blitt ødelagt av mindre.

Skrevet

Nå må du ikke glemme at det var du som dro Wicky inn i denne diskusjonen som han "ikke har noe med".

Du brukte han som et eksempel i et tidligere innlegg, da er det vel rett og rimelig at han hiver seg på diskusjonen?

Jeg dro slettes ikke Wicky inn i diskusjonen. Jeg nevnte kun hans navn for å fortelle hvor "wikipedia" mobbingen kommer fra. Dette er noe helt annet enn å knytte Wicky til den aktuelle diskusjonen. Wicky ble utestengt fra forumet i en hel uke på grunn av denne mobbingen... så den er reell nok.

Det er da helt utrolig som noen leser bibelen som fanden gjør det. Det er mye ondsinnet personangrep her inne nå synes jeg... :x

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...