SofaKingFresh Skrevet September 12, 2011 Skrevet September 12, 2011 Fin den der! Blitt posta en del ganger før, noen sider tilbake Men alltids noe å hvile øynene på, uansett tid på døgnet.
Marius2002 Skrevet September 12, 2011 Skrevet September 12, 2011 Fin den der! Blitt posta en del ganger før, noen sider tilbake Men alltids noe å hvile øynene på, uansett tid på døgnet. Oja, ikke alt man får med seg her inne i tulletråden. Sidene går så fort
SofaKingFresh Skrevet September 12, 2011 Skrevet September 12, 2011 Det er sant Men å se den videoen igjen gjør meg ingenting!
Fredrik Skrevet September 12, 2011 Skrevet September 12, 2011 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2011/artikkel.php?artid=10090397Ganske underholdende å følge SV på vei ned i gjørmen i denne saken! Merk at partiet som synes de fleste av oss skal nedgraderes på de fleste områder ikke kunne fire på et eneste krav til comfort i bussen for å få et langt mer passende alternativ. De holder seg ihvertfall åpenlyst og stilsikkert helt i tråd med sin egen politiske linje med total motsetning mellom ord og handling, og ser ut til å endelig straffes hardt av velgerne for dette. Må innrømme at jeg og koser meg over at at Høyre har stor fremgang på bekostning av FRP, selv om det nok ikke er på linje med mange her på bimmers. Uansett, godt valg til alle! Hehehe... en artig historie. Om ikke annet så er historien et lysende eksempel på at det mange ganger er stor forskjell på liv og lære. Du er iallefall helt på linje med meg når det gjelder Høyre, men jeg kan dessverre ikke stemme ved kommune og fylkestingvalgene i Norge.
Jordfræsar Skrevet September 12, 2011 Skrevet September 12, 2011 Tok den testen på NRK. Jeg fikk da pensjonistpartiet som vinner Snakk om å føle seg gammal!
Mexos Skrevet September 12, 2011 Skrevet September 12, 2011 Tok den testen på NRK. Jeg fikk da pensjonistpartiet som vinner Snakk om å føle seg gammal! Jeg fikk Venstre og går nok inn med en stemmeseddel fra Høyre når jeg skal droppe resultatet i urna i dag. Tror den testen til NRK gir noe avvik for å si d sånn
Kjexx Skrevet September 12, 2011 Skrevet September 12, 2011 Jeg ga også en blå stemme.. Både fylke og kommune..
Fredrik Skrevet September 12, 2011 Skrevet September 12, 2011 Jeg fikk Venstre og går nok inn med en stemmeseddel fra Høyre når jeg skal droppe resultatet i urna i dag. Tror den testen til NRK gir noe avvik for å si d sånn Hehehe... noe avvik må være litt av en underdrivelse. Jeg bør iht. NRK testen stemme på FrP (kunne ikke falle meg inn) og selv partier som KRF, Miljøpartiet, Rødt, SV, Venstre og Senterpartiet blir anbefalt før Høyre...
Jordfræsar Skrevet September 12, 2011 Skrevet September 12, 2011 Noe jeg ikke forstår meg helt på er regelen, ikke salg av alkohol på siste valgdag!
Pensel Skrevet September 12, 2011 Skrevet September 12, 2011 Noen som vet når skattepengene utbetales ?er vel engang i denne måneden ? Denne eller neste måned. Alt etter hvor langt fremme du er i køen
Jordfræsar Skrevet September 12, 2011 Skrevet September 12, 2011 Noen som vet når skattepengene utbetales ?er vel engang i denne måneden ? Denne eller neste måned. Alt etter hvor langt fremme du er i køen Vet du når de har klart å regne sammen hvor mye man får igjen/skylder når man får oppgjøret i oktober?
Fredrik Skrevet September 12, 2011 Skrevet September 12, 2011 Noe jeg ikke forstår meg helt på er regelen, ikke salg av alkohol på siste valgdag! Du mener vel forbudet mot å selge alkohol på selve valgdagen. Dette er en gammel puretansk regel som ganske sikkert stammer fra forbudstiden. I Norge varte brennevinsforbudet i perioden 1916-1927. Tanken var å redusere kriminalitet, korrupsjon, sosiale problemer, offentlige utgifter til sykehus og fengsler samt forbedre folks generelle helse og hygiene. Sosiale problemer som en følge av første verdenskrig og spanskesyken hadde ført til et eskalerende alkoholmisbruk i befolkningen. Vinmonopolet ble forøvrig også opprettet som en følge av forbudstiden og jeg vil tro at tanken om halv skatt i desember måned også er et resultat av det samme forbudet. Tanken bak dette konseptet er at far ikke skal nå å drikke opp alle pengene på bekostning av julefeiringen og innkjøp av gaver til barna.
Fredrik Skrevet September 12, 2011 Skrevet September 12, 2011 Kan du utdybe '' Husk å prøvekjøre bensinvariantene også... det er de som representerer fremtiden'' ? Ja... det kan jeg. De nye bensinmotorene har ladeluft og i kombinasjon med et redusert motorvolum og annen teknikk er mye av dieselmotorens fortrinn borte. En modell som f.eks 116i i yter kanskje ikke mer enn 136 HK ved 4400 rpm, men den yter også 220 Nm mellom 1350 og 4300 rpm. 0-100 km/t går derfor løs på ganske imponerende 8,5 sekunder og topphastigheten er 210 Km/t. Akselerasjonen er med andre ord noe helt annet enn hva vi er vant til når det gjelder små bensinmotorer. Du må opp i en 120d for å kjøre fra en 116i. Det beste ved det hele er at drivstofforbruket også er temmelig fornuftig. BMW lover et gjennomsnitlig forbruk ved blandet kjøring på 0,55 liter/mil. Forskjellen til en tilsvarende dieselmotor er med andre ord minimal og man skal virkelig like å kjøre en dieselbil for å se fordelen med en dieselmotor. På det mer langsiktige planet er det ingen tvil om at BMW´s nye bensinmotorer rent teknisk kan sammenlignes med dieselmotorenes overgang til common-rail innsprøytning. Dette skjedde rundt 1998 for BMW´s del (M57D30) og det var først da dieselmotoren fikk oppmerksomhet hos mannen i gaten. Potensialet for de nye bensinmotorene er med andre ord enormt. Tilsvarende er potensialet for dieselmotoren helt klart mye mindre idag, men dette kan forandre seg. Det er relativt bred enighet om at bensinmotoren nå kommer til å slå kraftig tilbake om bilkjøpernes gunst. Her er et annet eksempel på at de nye bensinmotorene med ladeluft kommer til å gjøre seg kraftig bemerket i fremtiden på bekostning av dieselmotoren. http://www.dagbladet.no/2011/09/12/tema ... /18083124/
m-alpin Skrevet September 12, 2011 Skrevet September 12, 2011 Har et lite problem,monterte en sånn Buddy blåtann handsfri i bilen å koblet den til mobilen(det virker bra), men hver gang jeg nærmer meg bilen å denne kobler seg på mobilen mottar jeg ei 4år gammel melding som jeg har slettet hver gang. Altså samme sms hver gang. Åssen går dette til?
Anbefalte innlegg