noekult Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 Hehe har ikke spenn til lakkering så den vil nå være sånn lenge Ser ut som nytt under bagasjerommet og i interiør!Ja, kanskje det bare var salgstriks han prøvde på med felgene. Gjør ingenting, vinterfelga er på stålfelger, så når disse sommerdekka blir slitt så bruker jeg bare felga til vinter og kjøper ny sett til sommer Felgene er både elegante og tidsriktige. Jeg er ikke så happy for såpass gamle biler med moderne felger. Det blir lett overkill og bare dumt. Få fjernet rusten profesjonelt, behold felgene, senk bilen 2-3 cm (ikke mer) og fjern hengerfestet. Spar penger et år eller to og bygg om bilen med tanke på en M60 motor. E28 540i... min venn... that´s cool... Såvidt jeg forstår så kan man trimme/bytte motor uten effektavgift hvis bilen har vært i Norge fra før 1996? Min er levert ny i Norge (Kongsberg). Den kunne helt klart trengt litt mer motor... Vil helst ha 3-liters rekkesekser... Skikkelig BMW... Edit: Hva slags motor er en M30 motor? Pris, effekt, liter? Tenker at V8 kanskje blir litt fremtungt på en slik bil som i utgangspunktet ikke er laget for den slags?
asv Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 Hoho, var en tur og fikk meg nye dekk i dag etter å ha oppdaget denne helga at det stod ganske dårlig til med et av de, og relativt dårlig med de andre... Dette synet møtte meg når ene bakhjulet var av felgen: Tror ikke det hadde holdt så fryktelig mye lenger.. Første gang jeg har ferske dekk, and it feels good!
S.Hafsmo Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 Er ingen limit der, da det er samme hastighet uavhengig av om jeg bruker et x program eller om jeg f.eks laster ned direkte med Firefox/Internet explorer.Trodde først det var Vuze som gjorde det, da den var konfigurer for å kjøre en spesifikk port tunnelert igjennom en vpn, men det er ikke nødvendig nå lengre. Dog er ikke det problemet siden det er likt på explorer/firefox. skru av brannmuren eller andre restriksjoner, se om det hjelper. I værste fall må du reformatere pc'en hvis ingen klarer å hjelpe deg, så er det siste utvei. Skru av brannmuren hjalp ihvertfall ikke. Og AVG lar seg visstnok ikke deaktivere på et normalt vis.. Come on datafolk! show me some brain! Kan det være at mr. Jensen (routeren) synes kjærringa fortjener høyere hastighet enn meg? Ps: Gidder ikke formatere. Jeg er for lat til å legge inn alt på nytt igjen.
CV-Erik Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 Hehe har ikke spenn til lakkering så den vil nå være sånn lenge Ser ut som nytt under bagasjerommet og i interiør!Ja, kanskje det bare var salgstriks han prøvde på med felgene. Gjør ingenting, vinterfelga er på stålfelger, så når disse sommerdekka blir slitt så bruker jeg bare felga til vinter og kjøper ny sett til sommer Felgene er både elegante og tidsriktige. Jeg er ikke så happy for såpass gamle biler med moderne felger. Det blir lett overkill og bare dumt. Få fjernet rusten profesjonelt, behold felgene, senk bilen 2-3 cm (ikke mer) og fjern hengerfestet. Spar penger et år eller to og bygg om bilen med tanke på en M60 motor. E28 540i... min venn... that´s cool... Såvidt jeg forstår så kan man trimme/bytte motor uten effektavgift hvis bilen har vært i Norge fra før 1996? Min er levert ny i Norge (Kongsberg). Den kunne helt klart trengt litt mer motor... Vil helst ha 3-liters rekkesekser... Skikkelig BMW... Edit: Hva slags motor er en M30 motor? Pris, effekt, liter? Tenker at V8 kanskje blir litt fremtungt på en slik bil som i utgangspunktet ikke er laget for den slags? M30 er de store sekserne E28 ble levert med 535 osv. Får dem i 2.5, 2.8, 3.0, 3.2 og 3.5 3.5 som sitter i E28 har vel 218hester tror jeg, mens den nyere i E34 har vel 211. 3.5 er M30B35 som du sikkert har skjønt. Edit: Den som sitter i E28 heter M30B34, mens den i E34, E32 osv heter B35, mener jeg å huske
noekult Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 Aha... Hvor mye krefter har 3.0 litern? Og hvor mye ville en slik "swap" av motor kostet da? Er ikke aktuelt med det første, men kult å vite at man har noe å spare til... Spesielt om det er mulighet for å få bilen godkjent med dette, da er det hvertfall ingenting å lure på
Fredrik Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 Edit: Hva slags motor er en M30 motor? Pris, effekt, liter? Tenker at V8 kanskje blir litt fremtungt på en slik bil som i utgangspunktet ikke er laget for den slags? Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror faktisk at en M30 og M60 motor veier omtrent det samme.... støpejern vs. aluminium. M30 er den klassiske "storsekseren" fra de glade 70 og 80-årene. Ikke spesielt effektiv idag, men silkemyk og har godlyd så det holder. M60 motoren er vesentlig mer moderne, men også mye mer klinisk effektiv.... kanskje litt karakterløs og steril. M30B35 har 211-218 HK... avhengig av katalysator eller ikke.
noekult Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 Okey, takk for bra svar, som alltid. Får bli en vurderingssak nedi gata, dette, men først og fremst skal jeg bare få denne i show-klar-aktig stand og nyte den som klassiske gubbebilen den er Klarer ikke å slutte å smile altså, føler meg lykkelig
knut_olestad Skrevet September 20, 2011 Skrevet September 20, 2011 Jeg er ikke det minste misunnelig altså
Tzunami Skrevet September 21, 2011 Skrevet September 21, 2011 nå var det lite aktivitet her gitt! en post på over en time!
noekult Skrevet September 21, 2011 Skrevet September 21, 2011 Jeg er ikke det minste misunnelig altså Aw. Du er alltid velkommen til å ta en titt på bilen, Knut.
SofaKingFresh Skrevet September 21, 2011 Skrevet September 21, 2011 Gratulerer med go'bil, noekult! Gleder meg til å se den live Ser veldig fin ut på bildene!
CV-Erik Skrevet September 21, 2011 Skrevet September 21, 2011 Aha... Hvor mye krefter har 3.0 litern?Og hvor mye ville en slik "swap" av motor kostet da? Er ikke aktuelt med det første, men kult å vite at man har noe å spare til... Spesielt om det er mulighet for å få bilen godkjent med dette, da er det hvertfall ingenting å lure på Tror 3litern har mellom 180 og 190 hester Koster ikke mye, motor er ikke så dyrt. Så er det mellomaksel og girkasse, samt ledningsnett osv (som du sikkert får med motorn du kjøper) Godkjenning kan det hende du får litt trøbbel med, siden du har firrer originalt, men skal vel la seg gjøre tror jeg
flobben Skrevet September 21, 2011 Skrevet September 21, 2011 Er ingen limit der, da det er samme hastighet uavhengig av om jeg bruker et x program eller om jeg f.eks laster ned direkte med Firefox/Internet explorer.Trodde først det var Vuze som gjorde det, da den var konfigurer for å kjøre en spesifikk port tunnelert igjennom en vpn, men det er ikke nødvendig nå lengre. Dog er ikke det problemet siden det er likt på explorer/firefox. skru av brannmuren eller andre restriksjoner, se om det hjelper. I værste fall må du reformatere pc'en hvis ingen klarer å hjelpe deg, så er det siste utvei. kablet eller ikke kablet? hvis du er på trådløs kan det være veldig mye som bremser hastighet, så prøv først med kabel, hvis den er bra da så er det prøve å få andre forhold på antenna. Skru av brannmuren hjalp ihvertfall ikke. Og AVG lar seg visstnok ikke deaktivere på et normalt vis.. Come on datafolk! show me some brain! Kan det være at mr. Jensen (routeren) synes kjærringa fortjener høyere hastighet enn meg? Ps: Gidder ikke formatere. Jeg er for lat til å legge inn alt på nytt igjen.
knut_olestad Skrevet September 21, 2011 Skrevet September 21, 2011 Aha... Hvor mye krefter har 3.0 litern?Og hvor mye ville en slik "swap" av motor kostet da? Er ikke aktuelt med det første, men kult å vite at man har noe å spare til... Spesielt om det er mulighet for å få bilen godkjent med dette, da er det hvertfall ingenting å lure på Tror 3litern har mellom 180 og 190 hester Koster ikke mye, motor er ikke så dyrt. Så er det mellomaksel og girkasse, samt ledningsnett osv (som du sikkert får med motorn du kjøper) Godkjenning kan det hende du får litt trøbbel med, siden du har firrer originalt, men skal vel la seg gjøre tror jeg Forskjellen på 2.8 og 3.0 er noe sånn som 3-4 hk samt litt moment, 2.8 er derimot langt lettere å finne, samt at de stort sett er billige og de er plug and play om man finner en fra E28. Jeg solgte en for noen uker siden, komplett med ledningsnett, girkasse og motorfester for E28, la den ut for 1500, og kjøper prøvde prute.. Om å gjort liksom Edit: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M30
Tzunami Skrevet September 21, 2011 Skrevet September 21, 2011 Flobben, bruker du Jensen airlink eller noe? For det hadde jeg før, og sleit sinnsykt med den, spesielt til nedlasting, så hvis du kan så prøver du å unngå denne, kabel rett fra modemet istedet eller en annen router;)
Anbefalte innlegg