Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syntes Hjelmeseth er rasist jeg.

Haha, det er å ta i.

Han gjorde dette fordi ikke tolken hans hadde kommet, og de begynte å spørre om spørsmål. Tror jeg hadde gjort det samme der altså.

Skrevet

Edit: Ja takk til stor touch screen!

LB_Tesla_DSC07055_220333a.jpg

Håper dette aldri skjer... Hadde en gang en fjernkontroll til tv/stereo med bare touch og det var vanskelig nok det uten å se vekk fra tven.

Ingenting slår hardware-knapper når det kommer til lett betjening uten å bruke øynene mer enn et halvt sekund. Tror jeg hadde blitt gal av å klikke feil på en slik skjerm.

Skrevet
Uten innvandring hadde nok Norge stoppa opp.

Dette er trolig tidenes største offentlige løgn i Norge. Det hadde nok blitt bygget noen færre hytter/hus og enkelte serviceyrker hadde opplevd et større lønnspress, men ellers ville Norge stort sett ha vært på det samme nivået. Finland er et godt eksempel i denne sammenhengen. De har under 2% innvandrere og klarer seg fint. Japan... og Sydkorea har heller ikke stort flere innvandrere og klarer seg fint. Sydkorea er sogar et økonomisk mirakel.

Noe helt annet er det at man i Norge fra politisk hold ønsker en stor innvandring, men slikt kan hurtig endre seg. Danmark gikk fra å ha en av verdens største innvandringskvoter i relativ forstand til å nærmest stenge grensene for folk syd for Alpene. Norges økonomi er under alle omstendigheter på ingen måter avhengig av innvandring... og spesielt ikke innvandring av folk uten relavant utdannelse. Norge trenger, i likhet med resten av den vestlige verden, flere færdig utdannede ingeniører... ikke flere lavere stillede servicemedarbeidere og sosialklienter.

Skrevet

Hvorfor utvandret du egentlig? Er ikke du da en innvandrer i danmark?Kanskje du også skal flytte tilbake? :) Danmark hadde klart seg helt fint uten deg tilstede.....

Skrevet
Norge trenger, i likhet med resten av den vestlige verden, flere færdig utdannede ingeniører... ikke flere lavere stillede servicemedarbeidere og sosialklienter.

Syns den der var overkant frekk, Fredrik! Er du klar over hvor mange innvandrere i dag som jobber i bra stillinger eller? Jeg og brodern har høyere utdanning, fetterne mine jobber høyt i systemet hos Get. Jeg har barndomsvenner, FEM av dem, som er utdanna leger. Andre er utdanna advokater, råvarespekulanter for Statoil, forskere++++

Jeg tror du trenger å sette deg mer inn i hvordan situasjonen er her i Norge nå. Hver jævla arbeidsplass har en hardtarbeidende innvandrer også. Det svermer av pakistanere som ønsker seg opp og frem på BI.

Som sagt, det der var i overkant frekk, rett og slett. Føler meg så jævlig fornærma.

Ellers enig med [space], jeg sverger til gammel iPod uten touch nettopp fordi det er enkelt å betjene fra jakkelommen uten å måtte se direkte på den... Touch kan ikke være lurt i bil der folk fikler nok med CD-spillere som er...

Skrevet

Syntes Hjelmeseth er rasist jeg.

Er ikke mye som er mindre rasistisk enn å faktisk ha en helt uskyldig liten spøk som denne, direkte til dem den er rettet mot. Han utleverer seg jo egentlig minst like mye selv.

Skrevet
Men tenk hvor kuuuult det hadde vært med facebook på så stor skjerm i bilen :P

Trenger man det da? Alle har jo touchtelefoner i dag med internett og Facebook/Twitter...

Mye mulig min skepsis er det samme som når TV-ene begynte å komme i bilene, mange som trodde at ulykkesstatistikken skulle øke til helvete og beyond...

Skrevet
Men tenk hvor kuuuult det hadde vært med facebook på så stor skjerm i bilen :P

Trenger man det da? Alle har jo touchtelefoner i dag med internett og Facebook/Twitter...

Mye mulig min skepsis er det samme som når TV-ene begynte å komme i bilene, mange som trodde at ulykkesstatistikken skulle øke til helvete og beyond...

Men på tvene trenger du jo ikke å konsentrere deg på da, hvis man har tilgang til facebook så er det garantert masnge som sitter å konser på og skrive der enn å følge på veien.

men for all del kan jo hende folk bruker hue alikavell :)

Skrevet
Norge trenger, i likhet med resten av den vestlige verden, flere færdig utdannede ingeniører... ikke flere lavere stillede servicemedarbeidere og sosialklienter.

Syns den der var overkant frekk, Fredrik! Er du klar over hvor mange innvandrere i dag som jobber i bra stillinger eller? Jeg og brodern har høyere utdanning, fetterne mine jobber høyt i systemet hos Get. Jeg har barndomsvenner, FEM av dem, som er utdanna leger. Andre er utdanna advokater, råvarespekulanter for Statoil, forskere++++

Jeg tror du trenger å sette deg mer inn i hvordan situasjonen er her i Norge nå. Hver jævla arbeidsplass har en hardtarbeidende innvandrer også. Det svermer av pakistanere som ønsker seg opp og frem på BI.

Som sagt, det der var i overkant frekk, rett og slett. Føler meg så jævlig fornærma.

Ja, bare for å nevne det. Det er nettopp folk som deg som gjør at mange høyt kvalifiserte innvandrere med norske utdanninger forblir arbeidsløse også. Mange innvandrere får ikke en sjanse i arbeidslivet pga. skepsis til innvandrere, MYE lik den du viser der.

Jeg har hvertfall en INGENIØR i kretsen som er pakistaner og som aldri fikk seg jobb da han utdanna seg ferdig på 90-tallet. Han endte opp som drosjesjåfør.

Makaaaaaaaaaaaaaaaan :evil::evil::evil::evil:

Skrevet

Ellers enig med [space], jeg sverger til gammel iPod uten touch nettopp fordi det er enkelt å betjene fra jakkelommen uten å måtte se direkte på den... Touch kan ikke være lurt i bil der folk fikler nok med CD-spillere som er...

Han er nok fult klar over hvor mange høyt utdannede pakkistanere det fins. Han sier bare at man trenger ikke de som skal kjøre taxi svart, OG få penger fra nav!

Do skjonne?!

Tror ikke du forstå hva som sto der, bare stressa deg opp.. akkurat som wicky gjør.

Forøvrig digger jeg den "bombe pakkistan" vitsen

Edit: Er nok noe galt med personligheten til han vennen din noekult, kjenner flere fra india og pakistan som har fått jobb :lol:

Skrevet

Prosentmessig er innvandrergrupper og etnisk norsk like godt utdannet. Men "vi" får ikke de samme mulighetene nettop pga mangel på utvikling hos norske ledere av "gamle skolen"...

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...