Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Vi fra Skandinavia har stort sett ikke det største ordforrådet når vi snakker engelsk. Vi tror at vi kan kompensere med en nogenlunde god aksent og uttale av ordene, men dette liker britene og amerikanerne dårlig. De vil heller ha en tysker med verdens stiveste engelske uttale bare han kan vise frem litt nyansering i språket. Jeg er helt enig. Jeg vil heller høre "pakkisnorsk" med et skikkelig ordforråd enn noe som liksom er skikkelig norsk med et elendig ordforråd.

Kjenner meg ikke igjen i den forklaringen om vi snakker om Norge og engelskkunnskaper. Jeg mener at vi er generelt dyktige om vi skal sammenlikne med andre land, og mange jeg møtte når jeg studerte i Australia var overrasket over språket. De kan høre at vi er fra Norge, men den aksenten forsvinner fort som regel.

Når det gjelder tyskerne eller franskmenn jeg ble kjent med, var det rake motsetningen. De er rett og slett elendige i mine ører. Frustrerende dårlig! Snakket med en tysker om akkurat engelsken, han nevnte at i skolen snakket de ikke muntlig i engelsktimene slik vi gjør i Norge. Men i ettertid har de endret på akkurat dette. Bare det i seg selv er jo alfa omega.

Men men... ;)

Hehe... drittslenging ;) Nils mæ skillz!

http://www.aftenposten.no/kul_und/article4249572.ece

Skrevet

Jeg kjøpte felgene mine fra ebay.de ved hjelp av Google translate, så alt fungerer, men det er jo litt tungvindt. :)

I tillegg til at få tyskere sender til Norge (og ikke alltid svarer spørsmål om de kan dette), er det også noen som ikke godtar betaling gjennom PayPal. Dette er veldig irriterende ettersom PayPal er en selvfølge i forbindelse med eBay (ihvertfall for meg) og man oppdager det først etter at man har kjøpt varen.

Skrevet

I Tyskland går alt an. :) Har brent meg på det to ganger, så da må man til med den gode gamle bankoverføringen og de koslige gebyrene som medfølger.

Skrevet
SkÅl da gutter... ( og jenter, viss det er noen her) :)

var foresten en båt som kantra her ista , I rundkjøringen :lol: Draget på hengeren knakk, rett nedfor huset mitt her :) båt til over 1mill

Ja skål :)

Vil tro lensmannen har noe han skulle ha sagt til han som var ute og frakta båt :P

Skrevet
I Tyskland går alt an. :) Har brent meg på det to ganger, så da må man til med den gode gamle bankoverføringen og de koslige gebyrene som medfølger.

Trodde PayPal var obligatorisk ved handel gjennom Ebay, men der tok jeg feil. ÜberGermanyz... Uansett relativt frustrerende at det ligger 2-3 sett lykter på Ebay.de som jeg vil ha, men ingen av de gidder å svare på mailen min en gang. Tyskere er sære, jeg vet hva jeg snakker om, jeg har vært på biltur gjennom Tyskland. Og snakket med mange sure gamle gubbejævler.

Skrevet
Jeg så den nye Citroën DS4 bakfra i dag ;) må si jeg likte rompa.

citroen-ds4-31-08-10.jpg

Jeg har kjørt C4, og det er den verste bilen jeg har kjørt. Fikk totalt avsmak av Citroen da.

For min del handler mye av kjøreopplevelsen om hvordan man sitter, opplevd interiørkvalitet samt rattfølelse. Ingenting stemte i Citroenen.

Jeg skal selvfølgelig ikke si at DS4 er samme bil, men når en såpass ny bil kan være så dårlig, lover det jo ikke bra for andre modeller.

Det skal dog sies at DS4 ser veldig bra ut.

Da har jeg vært å prøvekjørt DS4, hadde den på prøvekjøring i 4-5 timer i dag. Vel, hva skal jeg si? Bilen var grei den, morsom å kjøre. Syntes bilen var høy og at man i tillegg satt høyt i bilen, men det var minimal med krenging. Tøff å se på. Hadde vel omentrent samme innvendig plass som 1-serie. Var veldig mye knapper i bilen, takk gud for idrive.

Skrevet
Tyskere er sære, jeg vet hva jeg snakker om, jeg har vært på biltur gjennom Tyskland. Og snakket med mange sure gamle gubbejævler.

Hvis man legger goviljen til kan det faktisk være litt gøy. Åpna konto i en bank i tyskland engang og satt på et kontor med ei dødsseriøs, og skikkelig fin, bærte på andre siden av bordet.

Hun prøvde faktisk å forstå engelsk men jeg lo så tårene rant før jeg gikk ut derfra med flunke nytt kontonummer :D

Skrevet

Jeg har forsåvidt bare gode erfaring med Tyskland de gangene jeg har vært der på ferie, men det er en annen sak. :)

Ang. lyktene er det nok bare til å finne seg en kremtube med tålmodighet, ting som det finnes flere av på eBay dukker somregel opp av og til med gjevne mellomrom, så det er vel bare til å håpe på en ny selger legger ut det samme. :)

Skrevet

Hvorfor får jeg ikke dama med på å se gamle James Bond filmer? Alle filmene FØR Goldeneye fra 1995 er totalt uaktuellt! Kjedelig med gamle filmer sier ho, selvsagt uten å ha sett dem da! Har nemelig alle James Bond filmene og tenkte å begynne med den første og se meg igjennom alle dessuten er det jo de gamle som er best, synes iallfall jeg!

Skrevet
Jeg har forsåvidt bare gode erfaring med Tyskland de gangene jeg har vært der på ferie, men det er en annen sak. :)

Ang. lyktene er det nok bare til å finne seg en kremtube med tålmodighet, ting som det finnes flere av på eBay dukker somregel opp av og til med gjevne mellomrom, så det er vel bare til å håpe på en ny selger legger ut det samme. :)

De dukker opp til slutt, men jeg skulle gjerne hatt de snart da denne bilen har blitt tredjeprioritert i 3 år nå og jeg har relativt dårlig samvittighet ovenfor den. I tillegg så stiger og stiger prisen på de for hver dag som går, ser det ut for.

Skrevet

Jeg og noen kamerater så gjennom alle filmene i rekkefølge i fjor/forfjor, og jeg er helt enig med fruen din, nesten alle før Golden Eye suger. De er så langdradde og kjedelige at det knapt er mulig.

De fleste filmene har likevel noen lyspunkt, og det er naturligvis juks å begynne midt i, så begynn uten fruen du. :)

Skrevet
SkÅl da gutter... ( og jenter, viss det er noen her) :)

var foresten en båt som kantra her ista , I rundkjøringen :lol: Draget på hengeren knakk, rett nedfor huset mitt her :) båt til over 1mill

Ja skål :)

Vil tro lensmannen har noe han skulle ha sagt til han som var ute og frakta båt :P

det pussige er at "I" bjelklen hadde gått rett av... tretthet i stålet.. ikke noe sjoføren kunne vite det : p

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...