Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Er det fraktkostnadene som gjør at få i Tyskland sender til Norge?

Endel deleselgere bruker fraktselskaper som rett og slett ikke har distribusjonsforbindelser til Norge.

Som Fredrik var inne på er det også mange som ikke selger utenlands fordi hjemmemarkedet er så stort at de ikke trenger gjøre det.

Husk også at mange av dem som annonserer brukte bildeler i Norge, heller ikke føler seg komfortable nok i engelsk til å svare på utenlandske henvendelser. ;)

Skrevet

Hmmm.. vi "knytter bånd" til en familie i Tyskland nå, og det gjennom vår yngste datter og barna i den tyske familien. Ikke så dumt med tanke på de vennskapelige relasjoner, men også "hjelp" mtp kjøp på ebay.de

Planlegger å besøke dem neste sommer og da er selvfølgelig en service på bilen med i planene,,,

Skrevet

Fikk handla meg 4,44 diff til 520'n min istad, den skal sveises, dekka skal få 4 bar også skal jeg kose meg!

Tenker så mye på det att jeg får ikke sove.. doh! opp på jobb klokka 5.. :P

Skrevet

Her er en for gutta på sjøen...

Jeg jobber i fiske-/oljeindustrien og er stolt av det, men når jeg prøver å forklare folk nøyaktig hva vi driver med, er det av og til vanskelig å få de til å forstå. Jeg gjør derfor et lite forsøk på å legge det frem på en litt enklere måte:

1. Vi har veldig uvanlig arbeidstid... Litt sånn som de prostituerte har...

2. Vi får betalt for å tilfredsstille kundene våre... Litt sånn som de prostituerte få...r..

3. Kundene våre betaler masse penger for tjnestene våre, men arbeidgiveren vår beholder det meste selv... Litt sånn som med de prostituerte...

4. Vi blir belønnet for å oppfylle våre kunders drømmer... Litt sånn som de prostituerte blir...

5. Vi mister de fleste av våre venner, og ender opp med å bruke fritiden vår sammen med folk i samme bransje som oss selv... Litt sånn som de prostituerte gjør...

6. I møte med våre klienter må vi alltid vise oss fra vår beste side... Litt sånn som de prostituerte må...

7. Når vi endelig kommer hjem fra jobb, føles det som om vi nok en gang har sluppet unna helvetes forgård... Litt sånn som de prostituerte gjør det.

8. Kundene våre ønsker alltid å slippe billigst mulig unna, men forventer samtidig best mulig service... Litt sånn som horekundene gjør det...

9. Når folk spør oss om hva jobben vår går ut på, er det ofte vanskelig å forklare det... Litt sånn som med de prostituerte...

10. Hver morgen når vi ser oss i speilet, tenker vi: Ikke faen om jeg har tenkt å drive med dette resten av livet!... Litt sånn som de prostituerte tenker...

Skrevet

Å handle fra eBay.de kan være litt vrient noen ganger, siden mange av de som selger fra Tyskland bruker fraktalternativer som har veldig dårlige prisvilkår til Norge: Det er ikke uvanlig å se at fraktkostnaden til Norge er 2-3 ganger så høy som til Danmark. :(

For Nordtyske fraktselskaper er det ikke uvanlig at Jylland er inkludert som Storhamburg. De fleste kan levere på dagen eller dagen etter over hele Jylland (iallefall opp til Århusområdet). Dette er en av de bedre sidene når det gjelder EU... resten er jeg ikke så begeistret for ennå.

Skrevet

Døgnrytmen min er ikke fin å ha om man skal være på fylla! Våkner tidlig uansett.

Det er ikke så veldig deilig å legge seg kl. 03-ish og våkne kl. 06 :x Menmen, hodepinen er på vei bort igjen nå!

Skrevet
Heimstad: RIMELIG lei hotellfrokost ja! :?

Det eneste hotellet som det faktisk frister å spise frokost på, er Rica Nidelven i Trondheim.

De har utrolig bra frokost, med hva man måtte ønske å spise.

Men der er jo langt utenfor det området jeg trafikerer.

Reiser stort sett bare i nordre Nordland, Troms og Finnmark.

Skrevet
Døgnrytmen min er ikke fin å ha om man skal være på fylla! Våkner tidlig uansett.

Det er ikke så veldig deilig å legge seg kl. 03-ish og våkne kl. 06 :x Menmen, hodepinen er på vei bort igjen nå!

Høres ikke så værst ut det. Jeg er et nattmenneske, så når jeg har fri ender jeg som regel med å sove bort dagen og sitte våken til langt på natt.

Nå går jeg nattskift og skal snart over på fri. Det blir UMULIG å få en ordentlig døgnrytme i friperioden. :roll:

Pussig hvor kjedelig det er å legge seg og hvor deilig det plutselig er å sove når man våkner om morgenen.

Fish: Kaller du meg ei hore? :lol:

Skrevet

Høres ikke så værst ut det. Jeg er et nattmenneske, så når jeg har fri ender jeg som regel med å sove bort dagen og sitte våken til langt på natt.

Nå går jeg nattskift og skal snart over på fri. Det blir UMULIG å få en ordentlig døgnrytme i friperioden. :roll:

Pussig hvor kjedelig det er å legge seg og hvor deilig det plutselig er å sove når man våkner om morgenen.

Sett bort når man har vært på fylla er døgnrytmen herlig, får gjort mye ut av dagen :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...