Jordfræsar Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Fungerer pumpene når det bikker 20-25 røde osv? Mange som ikke har noe effekt etter 20 røde dessverre.
Fredrik Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 2 grader ute her nå, og jeg er overhodet ikke sugen på å sette på vinterdekk. Ned mot minus 1-2 her på Jylland i natt. Det blir tilsvarende et stykke ut i neste uke også. Hmmm... jeg må nok finne frem vinterdekkene...
316 Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Gå over fra 14" stålfelger til 14" stålfelger du da, Fredrik? Kjipt?
Kjexx Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Fungerer pumpene når det bikker 20-25 røde osv? Mange som ikke har noe effekt etter 20 røde dessverre. http://www.ecoconsult.no/index.php?page ... &Itemid=27
noekult Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Han sendte melding... For å "tipse" meg, akkurat som jeg er så interessert i Skyline! Skulle kanskje presisert det litt bedre! Kanskje ikke helt oppdatert på markedsverdi og slikt han... Slik som da fattern kjøpte 348 GTSen uten å spørre hans bilgale sønn først... Fedre
Fredrik 90 Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Fungerer pumpene når det bikker 20-25 røde osv? Mange som ikke har noe effekt etter 20 røde dessverre. Fujitsu og Panasonic pumpene jeg selger er jo i første omgang nordiske utgaver laget for å fungere så bra som mulig i kulde! Men de skal ha kjølende effekt ved tempraturer opp mot 35 varmegrader, ved såkaldt Coldhouse program! Men de virker nok bedre til å varme opp huset ja De skal kunne fungere bra ned til 20 minus, under det så må du enten suplere med vedfyring eller kjøre pumpa på høyere styrke, og da bruker den mer strøm igjen! Men hvor ofte er det under 20 minus da, eller over 35 varme i Norge
Fredrik Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Gå over fra 14" stålfelger til 14" stålfelger du da, Fredrik? Kjipt? Hehehe... ikke 14", men derimot 15" Winterreifen über alles...
Jordfræsar Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Fungerer pumpene når det bikker 20-25 røde osv? Mange som ikke har noe effekt etter 20 røde dessverre. Fujitsu og Panasonic pumpene jeg selger er jo i første omgang nordiske utgaver laget for å fungere så bra som mulig i kulde! Men de skal ha kjølende effekt ved tempraturer opp mot 35 varmegrader, ved såkaldt Coldhouse program! Men de virker nok bedre til å varme opp huset ja De skal kunne fungere bra ned til 20 minus, under det så må du enten suplere med vedfyring eller kjøre pumpa på høyere styrke, og da bruker den mer strøm igjen! Men hvor ofte er det under 20 minus da, eller over 35 varme i Norge Klimaet her rundt er spesielt nok til at det er noen uker med minusgrader over 20 dessverre... men ingenting er som vedfyring. Den varmen er så god atte!
316 Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Kommer til å savne vedfyring etter at jeg flyttet inn i leilighet ja... Panelfyring nå... Ikke samme gleden... !
Robkill Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Satt på disse hjula i dag, setter på 15" vinterhjula i morgen!
Jordfræsar Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Nei sant. Elsker å sitte forran peisen på hytta f.eks og kjenne varmen brer seg. Også er det helt herlig å stille seg nærme med rompa mot peisen/ovnen og varme seg i noen minutter. Deretter setter man seg ned i sofaen og kjenner varmen no så jævli
Kvasi Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Kjenner jeg gruer litt, men se så gøy det så ut Vært ute og henta pizza og det pinga "hele tiden" fra kompjutern pga temperaturfall..
Fredrik 90 Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Klimaet her rundt er spesielt nok til at det er noen uker med minusgrader over 20 dessverre... men ingenting er som vedfyring. Den varmen er så god atte! Har opplevd 20 minus mange ganger, men det er jo ikke ofte da! Nå bor jeg med kysten vel og merke da så det kan jo bli vesentlig kaldere i innlandet! Vedfyring er absolutt koselig og skal heller ikke avskrives i det nye huset, der skal vi har ordentlig peis! Det eneste som er dumt med å basere seg på vedfyring er jo at det er fi....e kaldt i huset om morgenen! Sånn sett er varmepumpe eller oljefyring deilig, bortsett for de av oss som har en 3000 liters oljetank nedgravd i hagen som skal fylles en gang i året Nei, varmepumpe er tingen
Jordfræsar Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Nytt hus? Da vil jeg heller valgt vannbåren varme.
Anbefalte innlegg