-Roger- Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Nytt hus? Da vil jeg heller valgt vannbåren varme. Ja, jeg forstår ikke at folk bygger nye hus i dag uten å ligge ned vannbåren varme i gulvene. Det er veldig mange som ikke gjør det
Fredrik Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Klimaet her rundt er spesielt nok til at det er noen uker med minusgrader over 20 dessverre... men ingenting er som vedfyring. Den varmen er så god atte! Har opplevd 20 minus mange ganger, men det er jo ikke ofte da! Nå bor jeg med kysten vel og merke da så det kan jo bli vesentlig kaldere i innlandet! Vedfyring er absolutt koselig og skal heller ikke avskrives i det nye huset, der skal vi har ordentlig peis! Det eneste som er dumt med å basere seg på vedfyring er jo at det er fi....e kaldt i huset om morgenen! Sånn sett er varmepumpe eller oljefyring deilig, bortsett for de av oss som har en 3000 liters oljetank nedgravd i hagen som skal fylles en gang i året Nei, varmepumpe er tingen Vi har faktisk hatt minus 27 her i Århus, men normalt ligger temperaturen på rundt 5-10 blå når det er skikkelig vinter. Utfordringen her i Danmark er at vinterstormene kommer fra øst (altså den samme innlandskulden fra Sibir som gjelder i Østersjøområdet) og de feier over Danmark som om det skulle være på Hardangervidda i Norge. Alt blir hvitt og snefonnene bygger seg opp til 4-5 meters høyde. 11 blå og praktfullt vintervær i Århus...
Fredrik Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Fredrik er skikongen da tenker jeg? Absolutt... det er tre ting jeg virkelig savner her i Danmark... skikkelig granskog, skikkelig norsk vinter med langrenn og det å kunne snakke norsk med alle. Man kan imidlertid kjøpe norsk geitost i den lokal butikken og dansk melk smaker som norsk melk. Ellers så er det meste interessant nok omtrent som i Norge...
316 Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Tror jammen det ble baklykter på meg i kveld jeg, venter på et endelig svar men det ser lyst ut! Weheyyyyoooohååå!
Kjexx Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Kan jeg bruke en toppakning igjen når den omtrent bare er blitt skrudd til med moment? Motoren har gått i 5 min..
Yngvejos Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Tror jammen det ble baklykter på meg i kveld jeg, venter på et endelig svar men det ser lyst ut! Weheyyyyoooohååå!
Jordfræsar Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Og du er kranglefanten! Og du er moroklompen (Var jo strengt tatt ikke noe krangling... ).
Jordfræsar Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Tror jammen det ble baklykter på meg i kveld jeg, venter på et endelig svar men det ser lyst ut! Weheyyyyoooohååå! Haha... faen så bra Eddie er
Yngvejos Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Tror nok den filmen er litt triksa med. Muligens at de allerede er varma opp og på randen til å poppe, sånn at vibrasjonen fra mobilene er nok til å utløse poppet. Husk at en mikrobølgeovn bruker ett par minutter på å få et popcorn til å poppe. Da med en effekt ~1000W. En mobiltelefon har en senderstryke på rundt 2W, så det er neppe nok til å kunne varme noe opp raskere enn omgivelsene kjøler det ned igjen.
316 Skrevet Oktober 8, 2011 Skrevet Oktober 8, 2011 Da ble det disse da: Greit å få på plass ting og tang! Kun en liten ubetydelig sprekk. Lyktene er tette, hele og pene! Og ikke til overpris heller! Så nå er jeg glad ! Det ordspillet var faktisk meninga!
Anbefalte innlegg