Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nytt hus? Da vil jeg heller valgt vannbåren varme.

Ja, jeg forstår ikke at folk bygger nye hus i dag uten å ligge ned vannbåren varme i gulvene.

Det er veldig mange som ikke gjør det :roll:

Skrevet

Klimaet her rundt er spesielt nok til at det er noen uker med minusgrader over 20 dessverre... men ingenting er som vedfyring. Den varmen er så god atte! ;)

Har opplevd 20 minus mange ganger, men det er jo ikke ofte da! Nå bor jeg med kysten vel og merke da så det kan jo bli vesentlig kaldere i innlandet!

Vedfyring er absolutt koselig og skal heller ikke avskrives i det nye huset, der skal vi har ordentlig peis! Det eneste som er dumt med å basere seg på vedfyring er jo at det er fi....e kaldt i huset om morgenen! Sånn sett er varmepumpe eller oljefyring deilig, bortsett for de av oss som har en 3000 liters oljetank nedgravd i hagen som skal fylles en gang i året :wink: Nei, varmepumpe er tingen :)

Vi har faktisk hatt minus 27 her i Århus, men normalt ligger temperaturen på rundt 5-10 blå når det er skikkelig vinter. Utfordringen her i Danmark er at vinterstormene kommer fra øst (altså den samme innlandskulden fra Sibir som gjelder i Østersjøområdet) og de feier over Danmark som om det skulle være på Hardangervidda i Norge. Alt blir hvitt og snefonnene bygger seg opp til 4-5 meters høyde.

11 blå og praktfullt vintervær i Århus... 8)

pre3pb0khb0bxdbfwhxp.jpg

Skrevet
Fredrik er skikongen da tenker jeg? :D

Absolutt... det er tre ting jeg virkelig savner her i Danmark... skikkelig granskog, skikkelig norsk vinter med langrenn og det å kunne snakke norsk med alle. Man kan imidlertid kjøpe norsk geitost i den lokal butikken og dansk melk smaker som norsk melk. Ellers så er det meste interessant nok omtrent som i Norge... :)

Skrevet

Tror jammen det ble baklykter på meg i kveld jeg, venter på et endelig svar men det ser lyst ut! :D Weheyyyyoooohååå!

Skrevet

Tror nok den filmen er litt triksa med. Muligens at de allerede er varma opp og på randen til å poppe, sånn at vibrasjonen fra mobilene er nok til å utløse poppet.

Husk at en mikrobølgeovn bruker ett par minutter på å få et popcorn til å poppe. Da med en effekt ~1000W. En mobiltelefon har en senderstryke på rundt 2W, så det er neppe nok til å kunne varme noe opp raskere enn omgivelsene kjøler det ned igjen.

Skrevet

Da ble det disse da:

DSC_0171-1.jpg

Greit å få på plass ting og tang! :D

Kun en liten ubetydelig sprekk. Lyktene er tette, hele og pene!

DSC_0172-1.jpg

Og ikke til overpris heller!

Så nå er jeg glad :)!

Det ordspillet var faktisk meninga! :mrgreen:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...