Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Har faktisk ikke serviceboken. Men ja, skal leite etter det senere når jeg skal ta den tradisjonelle første-dag-med-ny-bil turen til Biltema... :)

Fikk sjekket opp og den står med 2 farger.

Lakk1 nr1:L132

Lakk nr2:DR

Vil tro lakk nr 1 er fargen og nr 2 er klarlakken eller noe slikt. Med mindre den har 2 farger utvendig da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men ingen kan anbefale meg 116i altså

Jeg har kjørt en 116i, riktignok facelift og det var en kjempebil. Ble veldig imponert over kjørefølelsen og girkassa. Kan ikke tenke meg noe annet enn at det må være en knall bruksbil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men ingen kan anbefale meg 116i altså

Dagens 116i er egentlig en veldig fin bil. Motoren er jo i utgangspunktet den samme som man også finner i 118i og 120i... altså handler det om en rekkefirer på 1995 cm3. Motoren er nedtrimmet til å yte 122 HK ved 6000 rpm og dette er OK, men heller ikke mer i 2011. Det som imidlertid er meget bra er at motoren leverer et dreiemoment på respektable 185 Nm mellom 3000 og 4250 rpm. Momentkurven er altså helt flat i dette området og det er ikke helt normalt for en bensinmotor uten pustehjelp. 118i yter godt nok 21 HK mer, men det er på bekostning av dreiemontet. Denne motoren yter kun 5 Nm mer (maksimalt 190 Nm), men kun ved 4250 rpm. Jeg vil faktisk gå så langt som å mene at 116i er et vesentlig bedre kjøp enn 118i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...