Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En liten grovis;

Ikke les hvis du er under 18!!!

Geir kom til legen etter ein safari ferie i Afrika, og sa han hadde blitt voldtatt av ein elefant. Legen ba han kle av seg så han kunne undersøke han.

En elefant`s penis har ein omkrets på ca20 cm. rompehullet ditt er utvidet til 70cm... da knakk Geir sammen og sa, trur du ikkje jævelen fingra meg først da....

Skrevet
Jeg for min del kan respektere at moderatorer ikke ønsker chatting i denne tråden, men jeg ser forøvrig ikke problemet med å lage en Chat tråd der alt er lov å skrive

Jeg har alltid vært positiv til at forum praktiserer vanen med å ha en egen off-topic tråd.

Slik tulletråden har utviklet seg, er jeg derimot mer i tvil:

Den trekker rett og slett kraft ut av resten av forumet. Når en stor nok mengde forummmedlemmer bruker tiden til å drive sosial småprat i tulletråden, går aktiviteten i andre tråder ned og forumet blir mindre interessant å lese.

Enda verre er det når interessante og relevante temaer blir tatt opp i tulletråden i stedet for at det blir opprettet en egen tråd. På den måten forsvinner emnet blant mye annen småprat, og det blir vanskelig å fortsette diskusjonen etter bare noen få timer.

Vi skal også huske at et forum som dette er avhengig av at engasjerte og kunnskapsrike personer aktivt deltar i andres prosjekttråder - og starter sine egne.

Møter de et forum som domineres av en lang og uoversiktlig tråd med facebook-aktiv chatting, risikerer man at mange av de beste leter videre etter et annet sted å dele bilinteressen sin.

Dette siste punktet er ekstra vesentlig akkurat, nå siden aktiviteten i BMWCCNs eget forum er på et minimum, og vi kan anta at en stor gruppe BMW-entusiaster er på leting etter et sted å diskutere med likesinnede. :)

Og tilslutt hadde jeg rett og slett lyst til å bumpe denne:

Vi bør derfor uten tvil finne et bedre navn til tråden. Forslag?... :)

Skrevet

Mye chatting her i tråden ja.

Alt er nå temmelig lettløst: Totalforby chatting og håndhev det knallhardt - eller, opprett en Off Topic kategori.

Generelt har jeg ikke vært særlig for Off Topic kategori tidligere, men ettersom man tilbringer mye tid på et forum lærer man å kjenne andre brukere, og det er mer intressant å diskutere andre tema som er nærliggende. Man vet også da hvor troverdig en person er i allminnelige debatter, som du ikke gjør om du hiver deg inn i en random debatt på diskusjon.no

Skrevet

Synes det er koselig med en tråd der man snakke litt diverse uinteressante ting. Også veldig ofte man får bra hjelp her. Var jo litt diskusjoner om stereo for noen dager siden. Hvis jeg spør noen her om et eller annet, så får man nesten alltid noe svar, så slipper man å lage egen tråd om det. Men kunne jo kalt den som mopedportalen: "Siste ordet" eller "Syklubben" eller "Kakletråden"

Skrevet

hvem var det på forumet som dreiv med klistermerker å slikt?

Hogstad eller noe sånt?

Er jeg bare blind eller er han borte..?

Skrevet

Brukeren hans er oppe enda .. Kan bare kontakte meg her igrunn .. Salgstråden blei sletta pga reklame for firma. Prøvd å fått tak i Gunnar for og evt. betale for annonseplass her, men han svarer jo aldri ..

Skrevet

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31190190

Jeg lurer på om dette er bilen jeg forsøkte å kjøpe i desember 2010. Jeg husker ikke skiltnummeret, men jeg mistenker at det er samme bilen. Men jeg mener å huske at den hadde gått betraktelig mindre, så det kan hende jeg husker feil. Jeg bydde i såfall daværende eier over pdd prisantydning for den, men han ville ikke selge da han hadde hatt bilen siden den var ny og hadde kost med den som et lite barn. Så derfor lurer jeg på om han kan ha gått bort og at denne Per Helge kan ha fått bilen billig av etterlatte. Slik dør jeg inni meg av.

Skrevet

Jeg synes det er mer givende å lese ett par korte kommentarer om dagsformen til folk i denne tråden, enn å lese side etter side med diskusjoner anngående hva de forskjellige synes om andre medlemmer på forumet.

Hvorfor skal folk skrive om dagsformen sin på ett BMW forum? Dem av oss som er så selvsentrerte at de må opplyse alle andre om formen sin kan bruke Facebook til slikt! Det er jo dette som er noe av årsaken til at vi er på vår tredje Tulletråd nå, da de to forrige har blitt stengt

Ja har 7kompiser med E65, 4stk med cls, 2stk med s-klasse (ny type) og 3stk med den gamle typen..11 som har E60-E61 og 3 stk med A5 og 3-4 med A6 av den nest siste typen... 2stk med ML og 3stk med X5.... var det jeg kom på i farta.. :P

Og det var kort oppsumert hele bilparken til A og B gjengen :lol: Neida, jeg bare skøyer! Synes det er flott jeg at folk gir faen og kjøper akkurat de bilene de vil ha, janteloven rammer alt for mange

oioi...får tilbud på jobb nå.. om 116d f20 med m-sport.. blir ca samme prisen for meg som om jeg skulle kjøpt en 120d 08 modell.. digg med 5års garanti da :P jaja, bilen min er ihvertfall for salg så får vi se :)

Det er vel Glenn som er til med lokke tilbuda sine igjen! Selger han så lite biler at han må prakke dem på sine kolleger :lol:

Men 5 års garanti er jo ikke så dumt da!

Skrevet
Jeg for min del kan respektere at moderatorer ikke ønsker chatting i denne tråden, men jeg ser forøvrig ikke problemet med å lage en Chat tråd der alt er lov å skrive

Jeg har alltid vært positiv til at forum praktiserer vanen med å ha en egen off-topic tråd.

Slik tulletråden har utviklet seg, er jeg derimot mer i tvil:

Den trekker rett og slett kraft ut av resten av forumet. Når en stor nok mengde forummmedlemmer bruker tiden til å drive sosial småprat i tulletråden, går aktiviteten i andre tråder ned og forumet blir mindre interessant å lese.

Enda verre er det når interessante og relevante temaer blir tatt opp i tulletråden i stedet for at det blir opprettet en egen tråd. På den måten forsvinner emnet blant mye annen småprat, og det blir vanskelig å fortsette diskusjonen etter bare noen få timer.

Vi skal også huske at et forum som dette er avhengig av at engasjerte og kunnskapsrike personer aktivt deltar i andres prosjekttråder - og starter sine egne.

Møter de et forum som domineres av en lang og uoversiktlig tråd med facebook-aktiv chatting, risikerer man at mange av de beste leter videre etter et annet sted å dele bilinteressen sin.

Dette siste punktet er ekstra vesentlig akkurat, nå siden aktiviteten i BMWCCNs eget forum er på et minimum, og vi kan anta at en stor gruppe BMW-entusiaster er på leting etter et sted å diskutere med likesinnede. :)

Og tilslutt hadde jeg rett og slett lyst til å bumpe denne:

Vi bør derfor uten tvil finne et bedre navn til tråden. Forslag?... :)

Bimmers.no sine glansdager er helt klart over, tulletråd og salgstrådene er vel det eneste som det faktisk er bra driv i.

Jeg savner mange gamle brukere som aldri er online lenger, En admin som aldri er online.

er blitt tatt opp 1000 ganger, men skulle vært medlemskontingent

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...