wicky124 Skrevet Oktober 22, 2011 Skrevet Oktober 22, 2011 Gruer meg til å selge sjuern og alfaen jeg as...DET er to prosjekter som vil ta tid... Hehe, det kan godt hende at du har rett i akkurat det .. Ryktet til alfa har vel tatt seg opp litt de siste 10 men.. hehe...er klar over at begge bilene vil ta tid å selge..og ryktet til alfa er vel på bedringens vei...but still...its an alfa
bcRichard Skrevet Oktober 22, 2011 Skrevet Oktober 22, 2011 Dagens Formel 1 er for pusekatter. Rally er en tøff sport, men rallycross er for bygdetullinger. Schanches bragder er for meg like imponerende som at Kjell Magne Bondevik klarer å ta på seg buksa selv. Formel 1 krever det ypperste av det ypperste av sjåførene. Det er en grunn til at Schumacher ikke hevder seg lenger. Han er sannsynligvis den mest talentfulle personen som noensinne har kjørt F1, men nå er han for gammel. Teknologien har nok gjort det både lettere og ikke minst tryggere å kjøre en Formel 1-bli, men det betyr ikke at førerne bare er til pynt. De er fortsatt det beste som er å oppdrive på planeten. Jeg føler meg sikker på at Senna, Fangio, Schumacher og andre storheter ville ha hatt tøff konkurranse i dag om de var født på 80-tallet. Fangio hadde nok aldri fått seg et sete i det hele tatt. Bmwnissen: Jeg har ikke prøvd Dirt 3, men Driver SF er ganske morsomt. Verdensmester i rallycross du da?
hao Skrevet Oktober 22, 2011 Skrevet Oktober 22, 2011 Gruer meg til å selge sjuern og alfaen jeg as...DET er to prosjekter som vil ta tid... Hehe, det kan godt hende at du har rett i akkurat det .. Ryktet til alfa har vel tatt seg opp litt de siste 10 men.. hehe...er klar over at begge bilene vil ta tid å selge..og ryktet til alfa er vel på bedringens vei...but still...its an alfa Det tror jeg er småtterier å selge i forhold til Jaguar. Se annonse. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31329291
Larsinnj Skrevet Oktober 22, 2011 Skrevet Oktober 22, 2011 Dagens Formel 1 er for pusekatter. Rally er en tøff sport, men rallycross er for bygdetullinger. Schanches bragder er for meg like imponerende som at Kjell Magne Bondevik klarer å ta på seg buksa selv. Formel 1 krever det ypperste av det ypperste av sjåførene. Det er en grunn til at Schumacher ikke hevder seg lenger. Han er sannsynligvis den mest talentfulle personen som noensinne har kjørt F1, men nå er han for gammel. Teknologien har nok gjort det både lettere og ikke minst tryggere å kjøre en Formel 1-bli, men det betyr ikke at førerne bare er til pynt. De er fortsatt det beste som er å oppdrive på planeten. Jeg føler meg sikker på at Senna, Fangio, Schumacher og andre storheter ville ha hatt tøff konkurranse i dag om de var født på 80-tallet. Fangio hadde nok aldri fått seg et sete i det hele tatt. Bmwnissen: Jeg har ikke prøvd Dirt 3, men Driver SF er ganske morsomt. Dummeste jeg har hørt hittil i denne måneden vertfall! Hva angår Senna, Fangio, Prost etc æraen i formel 1 vil jeg tro at det var mye "verre" å være F1-sjåfør på den tiden. Tenk på at de kjørte biler som veide rundt 700kg og hadde lite downforce, med manuelt gir og et turboladet monster på over 1000hk. Bilene i dag har jo tractioncontrol og launchcontroll for å nevne noe av det. De kjører seg nesten selv snart. Misforstå meg rett, dagens formel 1 sjåfører er ikke dårlige til å kjøre, men jeg tror de hadde vært liten match mot 80-tallets sjåfører når de var hadde sin storhetstid.
Fredrik Skrevet Oktober 22, 2011 Skrevet Oktober 22, 2011 Jeg Dummeste jeg har hørt hittil i denne måneden vertfall! Hva angår Senna, Fangio, Prost etc æraen i formel 1 vil jeg tro at det var mye "verre" å være F1-sjåfør på den tiden. Tenk på at de kjørte biler som veide rundt 700kg og hadde lite downforce, med manuelt gir og et turboladet monster på over 1000hk. Bilene i dag har jo tractioncontrol og launchcontroll for å nevne noe av det. De kjører seg nesten selv snart. Misforstå meg rett, dagens formel 1 sjåfører er ikke dårlige til å kjøre, men jeg tror de hadde vært liten match mot 80-tallets sjåfører når de var hadde sin storhetstid. Jeg er helt enig og jeg tør påstå at de største sjåførkunnskapene og de mest grandiose ballene hadde de på 50-tallet (ref: Juan Manuel Fangio). Donaldbilene de hadde på den tiden kan kanskje se gammeldagse ut idag, men f.eks Mercedes-Benz W196 Monoposto hadde rundt 300 HK fordelt på kun 650 Kg. Topphastigheten var 280-290 Km/t... og det praktisk talt uten bremser i forhold til dagens standard (trommelbremser). Hjulopphenget var simpelt og veigrepet bare litt bedre enn en motorsykkel. Uten enormt store baller og fantastiske sjåførkunnskaper kom man ikke langt i sporten på den tiden... det er helt sikkert.
spruddel Skrevet Oktober 22, 2011 Skrevet Oktober 22, 2011 Formel1 har vel alltid vært toppen av toppen angående motorsport. Men sammenlikne rally med formel1 blir jo som fotball og basket. Michael Schumacher fikk sitte på med Petter Solberg (mener jeg å huske) innover på skogveiene mellom trær og hopp på 40 meter i 200 km/t og han hadde vel aldri vært så redd sa han. Han hadde null kontroll og alt sammen var så nærme og uforutsette ting kan dukke opp over alt. Hvor ofte må formel1 førere svinge unna elg på banen? Samtidig hadde nok en rallyfører blitt ganske redd av å sitte på i en formel1 også. Det å si at formel1 bilene nesten kjører seg selv, nå ja.. Vil jo tro Richard Hammond er en pottent fører, men han klarte ikke engang å kjøre dekkene varme, måtte inn i garasjen og sette på dekkvarmere, samt han brukte vel 5 forsøk på å kjøre 5 meter, kvelte seg jo hele tiden. Mulig dette var en litt eldre bil enn de aller nyeste, men en 80-talls formel1 var det ikke. Men stort sett alle idretter som finnes er det snart umulig å hevde seg i med mindre man har et spesielt talent. De fleste idretter har blitt så store at det er pengemaskiner og skal man være blant de beste, så blir sporten livet ditt.
Larsinnj Skrevet Oktober 22, 2011 Skrevet Oktober 22, 2011 Kjører seg selv var satt litt på spissen, men les de siste setningene i innlegget mitt. Dagens F1 sjåfører har er ikke dårlige til å kjøre bil. Jeg tror ikke at jeg hadde rukket å kjøre ned langstrekket en gang før jeg hadde blitt tatt igjen med en runde, men i forhold til 80-tallets sjåfører har de det forholdsvis "lett" i dag. Hammond kjørte vel Renaulten Alonso ble verdensmester i tror jeg.
S.Hafsmo Skrevet Oktober 22, 2011 Skrevet Oktober 22, 2011 http://tapatalk.com/mu/b04b4093-b167-1fea.jpg 316: Jeg er imponert!
flobben Skrevet Oktober 22, 2011 Skrevet Oktober 22, 2011 Man har jo den årlige eventen race of champions og der er det vel faktisk førere som driver med standardbilracing som ofte hevder seg best. Loeb har vel komme høyt opp noen ganger, men han danske Tom Kristensen har vel funnet flere ganger. I den konkurransen er det vel førerer fra alle typer bilsporter
Dufniall Skrevet Oktober 22, 2011 Skrevet Oktober 22, 2011 Kule bilder!! lol /me gleder meg til å se show-and-tell om detailing av enern! Og ergrer meg over hvor møkkete den har blitt etter en rask tur på E18 igår. Men nå går det vel som en lek å få den ren!
oddis Skrevet Oktober 22, 2011 Skrevet Oktober 22, 2011 Rally er en tøff sport, men rallycross er for bygdetullinger. Schanches bragder er for meg like imponerende som at Kjell Magne Bondevik klarer å ta på seg buksa selv. Rallycross er rimeligere enn rally og F1. At rallycross ikke er vanskelig eller har dyktige sjåfører er en kjempestor illusjon. Det krever baller i massevis å kjøre rallycross. Og det nærmeste "gamle dager" man kommer i å kjøre bil. F1 i gamle dager, Touringcar og Rally (Grp var alt sammen basert på samme kosept: Enorm effekt, og lite traction. Og ikke minst - latterlig lav sikkerhet. F1 bilene var kanskje verst med sin glassfiberkabin som et knyttneveslag kunne slå sprekk i.
316 Skrevet Oktober 22, 2011 Skrevet Oktober 22, 2011 Ikkjeee braaaa... NÅ ER JEG SKEPTISK! Har gjort litt re-search og denne personen heter Breivik til etternavn. Han er med i Nazarian og ser mildt sagt ikke helt god ut... I tillegg har han et selvskap som heter **** Breivik Holding!!!
oddis Skrevet Oktober 22, 2011 Skrevet Oktober 22, 2011 Hva snakker du om Mads? Jeg ser en tilhenger og en VW Jetta (?) opp ned?
Anbefalte innlegg