Marius2002 Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 hmm...poket for mange? Nei. Det har ikke noe med hva hun har gjort der inne. Det handler om at han er stor motstander av facebook og ser på det som en skremmende utvikling. Det er ikke sunt at ei 17 år gammel jente skal sitte inne store deler av dagen kun på facebook. Personlig tror jeg at jeg hadde godtatt dette, men samtidig så er jo alt på facebook. Skolen bruker facebook, arrangementer blir spredt via facebook osv.. Jeg var motstander i flere år, inntil jeg for ett år siden gav opp da "alle" venner delte bilder og festinvites på Facebook. Dagen etterpå hadde jeg 100 friend requests da en annonserte at jeg hadde fått meg FB og da var det kjørt... Blir også satt ut av unge jenters naivitet i Norge... "Add meg på Facebook a" uten å ha møtt meg før (via Twitter f. eks.) og rett etterpå "Bli med på fest a" - kunne jo vært en slibrig gammal gris for alt dem vet... Litt skremt av naiviteten der, helt klart. Syns ikke man skal nekte Facebook, men gi ungene klare retningslinjer om hva som er greit og ikke greit. Jepp. Nå var ikke dette en nektelse av Facebook, men et tilbud om å holde seg unna 10 000 er ganske mye for ei jente på 17 å, og ved å være fornuftig hadde dette kommet godt med om noen år. Enten det er bil, bolig eller studie.
Fredrik Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 ååh...tusen takk.... anyway.... Dansk på norsk tv/kino er plagsomt og burde vært tekstet på lik linje som svenske filmer... Det kan jo være at de aller fleste nordmenn forstår dansk og visa versa?...
hermanoo90 Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 Hva er ryktet til Norge i utlandet egentlig? Hva forventer de som kommer over grensa?http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 77803.html bitch hold deg hjemme... haha og de har barn å mate...vel..hvem faen ba deg produsere barn når du ikke har råd? Det som er, er at sosialen ikke er bra nok i Romania, og derfor ``må`` de komme hit. vel er ikke oss som skattebetalere sitt ansvar å ta vare på romanias fattigbefolkning. Men igjen hvor er humaniteten? at fattige folk har så mange barn har jeg enda ikike skjønt. Jeg har en teori at før så ``trengte`` man mange barn hvis man hadde en gård, og den måtte drives. Men er du fattig, eller har dårlig råd, så hjelper det ikke å poppe frem flere barn.... også syte etterpå!
powerfulglenn Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 Noen som har lyst på mitt E30 Prosjekt ? Noen som har noe kult og bytte med ? Atv eller noe som går litt
Zibiri Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 Ikke dårlig spott fra meg selv syntes jeg, http://www.fordclubnorway.no/forum/topi ... __st__4250 Fin bil da Wicky Noen som har lyst på mitt E30 Prosjekt ? Noen som har noe kult og bytte med ? Atv eller noe som går litt Hvorfor selge? :/
Fredrik Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 at fattige folk har så mange barn har jeg enda ikike skjønt. Jeg har en teori at før så ``trengte`` man mange barn hvis man hadde en gård, og den måtte drives. Men er du fattig, eller har dårlig råd, så hjelper det ikke å poppe frem flere barn.... også syte etterpå! For 100 år siden var det ikke uvanlig med store søskenflokker i Norge også. Det var flere årsaker til dette fenomenet. I fattige land uten en velferdsstat er mange barn en forsikring i forbindelse med alderdommen. Man forutsetter at barna tar vare på foreldrene når de blir gamle og da er det ikke så dumt å ha mange barn. Barnedødligheten var også høy... 1 ut 5 barn døde i barsel. Et annet aspekt er at i bondesamfunn er størrelsen på slekten helt avgjørende for sosial anseelse og respekt. Familier med mange medlemmer er synonymt med sterke familier. Sånn litt på siden... sex er gratis og noe man alltid kan holde på med uansett hvor dårlig alt annet er. I kombinasjon med litt religiøs fromhet blir det mange barn av slikt.
powerfulglenn Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 Ikke dårlig spott fra meg selv syntes jeg, http://www.fordclubnorway.no/forum/topi ... __st__4250 Fin bil da Wicky Noen som har lyst på mitt E30 Prosjekt ? Noen som har noe kult og bytte med ? Atv eller noe som går litt Hvorfor selge? :/ Har ikke noe sted og sette den... Dessverre..
spruddel Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 Noekult: Joda, blir vel feil å si at den er treig, men greit går den. Ikke noe særlig mer. Men sammenliknet med mye annet, så er den vel rask Hafsmo: Trenger dessverre ikke 3 felger hehe
StianA Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 Ikke dårlig spott fra meg selv syntes jeg, http://www.fordclubnorway.no/forum/topi ... __st__4250 Fin bil da Wicky Noen som har lyst på mitt E30 Prosjekt ? Noen som har noe kult og bytte med ? Atv eller noe som går litt Hvorfor selge? :/ Har ikke noe sted og sette den... Dessverre.. Pris og mere info?
powerfulglenn Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 Sjekk signatur ! Jeg vil egentlig ikke kvitte meg med den... men til rett pris så går den !
Jordfræsar Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 Noekult: Joda, blir vel feil å si at den er treig, men greit går den. Ikke noe særlig mer. Men sammenliknet med mye annet, så er den vel rask Urettferdig når du sitter med x antall hester på din 330 Jeg er vant med laangt mindre... hehe
[space] Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 En god nyhet: http://www.dinside.no/880237/%D8nsker-m ... rske-veger
Erebus Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 at fattige folk har så mange barn har jeg enda ikike skjønt. Jeg har en teori at før så ``trengte`` man mange barn hvis man hadde en gård, og den måtte drives. Men er du fattig, eller har dårlig råd, så hjelper det ikke å poppe frem flere barn.... også syte etterpå! For 100 år siden var det ikke uvanlig med store søskenflokker i Norge også. Det var flere årsaker til dette fenomenet. I fattige land uten en velferdsstat er mange barn en forsikring i forbindelse med alderdommen. Man forutsetter at barna tar vare på foreldrene når de blir gamle og da er det ikke så dumt å ha mange barn. Barnedødligheten var også høy... 1 ut 5 barn døde i barsel. Et annet aspekt er at i bondesamfunn er størrelsen på slekten helt avgjørende for sosial anseelse og respekt. Familier med mange medlemmer er synonymt med sterke familier. Sånn litt på siden... sex er gratis og noe man alltid kan holde på med uansett hvor dårlig alt annet er. I kombinasjon med litt religiøs fromhet blir det mange barn av slikt. Gjennomsnittet i Norge på starten av 1900-tallet var 7 barn per familie hvis jeg ikke husker helt feil... tidene forandrer seg...
[space] Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 En annen god nyhet, som gjelder oss i Oslo, er at politiet ikke håndhever "miljøfartsgrensen" på 60km/t i Oslo. De nekter å gjøre det fordi de ikke finner noen hjemmel i loven for det. Altså er det bare å kjøre på i 80 som før. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 34283.html
Anbefalte innlegg