Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Den har vel vært oppe her på forumet ett par ganger før... og han nekter å gå ned i pris...og gir spott-pris ved innbytte forslag...Synes også at den har rullet litt for langt til den prisen...

Ja jeg ser hva du mener, men selve bilen, den er fin den! :D

Skrevet

Er enig i at det er litt merkelig at sidestøtten er såpass slitt på den e46-en ja, min er også penere denn det der, og den nærmer seg 200K km.

Om det bare er tull synes jeg det er merkelig å skru den såpass langt tilbake, jeg er nesten mer skeptisk til en 11 år gammel bil som er kjørt 100K enn en som har kjørt 30K.

Skrevet

Min bil hadde gått 47500 km da jeg kjøpte den ifjor, forsetene er overraskende mye slitt, nuppete i alcantara-stoffet på siden. Men disse setene er litt mer utsatt enn skinn vel.

Skrevet
Den har vel vært oppe her på forumet ett par ganger før... og han nekter å gå ned i pris...og gir spott-pris ved innbytte forslag...Synes også at den har rullet litt for langt til den prisen...

Nja... det ligger en nyere tilsvarende Alpina B12 med 388 HK (nr. 134) som har kjørt 238000 Km på mobile.de til 11600 Euro. Engangsavgiften er ca. 330000 kroner. Med tanke på hvor sjelden denne bilen egentlig er er ikke prisen helt på jordet, men det er selvfølgelig lov å prøve seg som spekulant.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

Skrevet
Min bil hadde gått 47500 km da jeg kjøpte den ifjor, forsetene er overraskende mye slitt, nuppete i alcantara-stoffet på siden. Men disse setene er litt mer utsatt enn skinn vel.

Kommer endel på hvordan bilen er brukt også, om den har el-seter, samt hvor lang personen som har hatt bilen før er. :)

Jeg må ha setet i fremste posisjon når jeg kjører, men tar alltid setet helt bak før jeg går utav bilen, dette vil jeg tro sparer endel. Hadde jeg hatt elektriske seter tviler jeg på jeg hadde orket dette. Er man veldig lang har man heller ikke mulighet til dette, og da vil nok også slitasjen bli større.

Skrevet

Nja... det ligger en nyere tilsvarende Alpina B12 med 388 HK (nr. 134) som har kjørt 238000 Km på mobile.de til 11600 Euro. Engangsavgiften er ca. 330000 kroner. Med tanke på hvor sjelden denne bilen egentlig er er ikke prisen helt på jordet, men det er selvfølgelig lov å prøve seg som spekulant.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

Synes nå egentlig bilen er ganske billig. Fatter ikke at det ikke er noen som kjøper den.

Har sett pre-facelift 750i'er gå for tilsvarende summer.

Er selvfølgelig synd den har gått litt langt, men det er tross alt den eneste originale B12 i landet. Som Fredrik nevner, er engangsavgiften alt for høy til at import vil lønne seg.

Skrevet

Er vel mer det at de som skal ha seg en slik bil ikke bare kjøper den fordi den er til salgs der og da...Slike biler kjøpes vel når man finner nøyaktig den komboen på bilen man selv er ute etter....?

En annen ting jeg lurer på...er vel ikke mulig å få til finans på den bilen på mer enn 100tusen? Blir ikke staten nysgjerrig om du punger ut hele summen kontant? :P

Skrevet

Vel, når det er bare en bil i landet, må du lete lenge for å finne en annen kombo. ;)

Dog skjønner jeg hva du mener. Jeg kjøper heller 750i'en til 225 000,- enn den B12en.

Får vel ikke pant i en 96 modell om det var det du tenkte på?

Skrevet
Vel, når det er bare en bil i landet, må du lete lenge for å finne en annen kombo. ;)

Dog skjønner jeg hva du mener. Jeg kjøper heller 750i'en til 225 000,- enn den B12en.

Får vel ikke pant i en 96 modell om det var det du tenkte på?

Nei er DET jeg ikke forstår...jeg hadde heller betalt 250k for alpinaen enn 225 for en 750..men det er meg :P Og ja... er vel ikke enkleste å få pant i en slik bil..Men om man sparer lenge nok så.. :)

Skrevet

Ikke noen dum familiebil det heller, selv om jeg synes alpinainteriøret er grusomt, og i en slik original er det ikke snakk om å bytte på ting.

Utvendig er den perfekt :)

Staten tenker nok ikke noe over om du kjøper den cash, om du har en fast og ok inntekt. Om du står de siste årene med "studentinntekt" og uten formue på skattelistene er det vel noe som skurrer.

Skrevet

Noen som er ute etter speilreflekskamera? Skal selge mitt Nikon d3000, om noen er intr :) Føler jeg er sikker på at jeg kommer til og fortsette med foto, så da tenker jeg og oppgradere 8)

Skrevet

Alpinaen er mye dårligere utstyrt, det er en av de første B12ene, har veldig høy km-stand (tenk når "jeg" skal selge den igjen etter noen år, og den har bikket 300k), og som [space] nevner, man kan ikke bare modifisere og hærje på Norges eneste originale B12.

Pluss at driftsutgiftene vil være mye høyere, da Alpina har mye spesialgreier i bilene sine, og det er ikke gratis å holde vedlike. ;)

Hadde B12en vært en facelift derimot, hadde det jo ikke vært noe å tenke på. men da hadde vel prisen vært gode 400k.

Edit:

Pris på kameraet Jørgen?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...