Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fant et nøkkelknippe da jeg var ute igår. Prøvde å legge det ut på torget på finn, men ble avvist. Er det noen annet måte å finne eieren på bortsett fra å levere til politiet?

Kan ikke noen av nøklene ha nr. som skan spores opp av en evt låsesmed da?

Skrevet

Kanskje det. Men registrert på hittegodskontoret nå. Håpe det hjelper noe.. Gidder ikke legge sjela mi i å finne igjen eieren. Selvfølgelig kjedelig for eieren å skifte mange låser, men billigere det enn at feil mennesker finner nøkkelen og bryter seg inn i bod, leilighet osv..

Skrevet
folk har for mye penger og for lite IQ....

Det er allikevel nest best av fire mulige scenarier. Best er det å ha både penger og IQ. Litt trist er det å ha IQ, men ingen penger. Nesten for jævlig må det være hvis man hverken har IQ eller penger... :wink:

Uten at jeg vet konkret hvordan Nigeriasvindlerne går frem i forskjellige tilfeller er jeg rimelig sikker på at metodene er mer sofistikerte og utspekkulerte enn vi liker å tro. Det er virkelig mange som går på limpinnen og selv om noen av disse later til å være temmelig naive gjelder dette ikke for alle. Selv rimelig oppegående mennesker blir lurt når grådighet eller desperasjon tar over.

Jeg sliter litt med å kalle folk oppegående når de ikke klarer å innse at om noe virker for godt til å være sant så er det i 99.99% av tilfellene ikke sant :lol:

Skrevet
da blir det nye bil forhåpentligvis denna uka :D

Og hva endte du opp med denne gangen? :) grattis sådan!

Det blei Mini gitt ;)

Skrevet

Jeg sliter litt med å kalle folk oppegående når de ikke klarer å innse at om noe virker for godt til å være sant så er det i 99.99% av tilfellene ikke sant :lol:

Jeg er selvfølgelig enig, men er man desperat nok holder man fast på hvert lille halmstrå man finner (altså den ene promillen). Jeg tror at dette er årsaken til flere av tilfellene.

Skrevet

har noen pærer som har gått på bilen min, tenkte bytte ut disse med LED. Tenker da å like så godt ta bremselys, kjørelys etc.

Jeg er interessert i pærer som passer i vanlig sokkel, med innebygget motsand osv. Noen tips?

Skrevet

spruddel: Lapp på bussholdeplassen er vel det greieste. Og be de som ringer beskrive nøkkelknippet :)

Naboen kom forresten hjem fra ferie og klarte å knekke nøkkelen i sikkerhetslåsen på døra. I tillegg til at det er LITT kjipt å komme hjem fra ferie utpå kvelden, med samboer og barn på 6 mnd, og ikke komme seg inn, er det også litt kjipt at de måtte ut med 5000,- til en låsesmed for å komme seg inn...

Skrevet
":4tdabwbw]

Naboen kom forresten hjem fra ferie og klarte å knekke nøkkelen i sikkerhetslåsen på døra. I tillegg til at det er LITT kjipt å komme hjem fra ferie utpå kvelden, med samboer og barn på 6 mnd, og ikke komme seg inn, er det også litt kjipt at de måtte ut med 5000,- til en låsesmed for å komme seg inn...

What... hele 5000 kroner!!... Ågerpris og ren utnyttelse av folk i en vanskelig situasjon. Uforskammet er det. Vi måtte ha en ny utgangsdør pga. et innbruddsforsøk og prisen for to nye godkjente låser (byttet terrasselåsen også når vi først var igang) samt arbeide var ca. 2300 kroner inkl. mva.

Skrevet

For en frokost. Nå ble jeg slapp og trøtt igjen... Lettstekt god og mager bacon med en skive jarlsberg på, i en ostebriks med en Hamar/Lillehammer Bryggeri julebrus ved siden av.

Skrevet
har noen pærer som har gått på bilen min, tenkte bytte ut disse med LED. Tenker da å like så godt ta bremselys, kjørelys etc.

Jeg er interessert i pærer som passer i vanlig sokkel, med innebygget motsand osv. Noen tips?

Om du sender meg en pm med åssen sokler osv du trenger så har jeg en kompis som tar inn pærer fra china :)

Skrevet

*snip*

Uten at jeg vet konkret hvordan Nigeriasvindlerne går frem i forskjellige tilfeller er jeg rimelig sikker på at metodene er mer sofistikerte og utspekkulerte enn vi liker å tro. Det er virkelig mange som går på limpinnen og selv om noen av disse later til å være temmelig naive gjelder dette ikke for alle. Selv rimelig oppegående mennesker blir lurt når grådighet eller desperasjon tar over.

Apropo nigeriasvindlere.. Det finnes endel folk som driver med reverse scamming, altså at de tuller med de som prøver å svindle oss!

Ligger endel bra historier ute på nett, for eksempel 419eater.com forumet. :D

Skrevet
For en frokost. Nå ble jeg slapp og trøtt igjen... Lettstekt god og mager bacon med en skive jarlsberg på, i en ostebriks med en Hamar/Lillehammer Bryggeri julebrus ved siden av.

Blodsukker havner på topp og insulinet presser det rett i bånn igjen.. Ikke rart du blir slapp :P

Skrevet

Haha, enkelte folk tror de har evnen til og gjøre suuuupergode handler.

Har lagt ut speilrefleksen min for salg på en side. Der står prisen, som er 2800,- men han diskuteres ved rask avgjørelse.

SÅ kommer det en gluping og seriøst byr meg 1200,-... JAAA, så klart du skal få det for langt under det halve av hva jeg forlanger.. Takker pent nei til skambudet, og får PM om hvor langt ned jeg kan gå. Sier at jeg kan strekke meg ned til 2500,- ved rask avgjørelse (noe som også står i annonsen), nok en gang. Taaaaaaards

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...