Eksos Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Nei, en stor lastebil på pumpa betyr IKKE avgiftsfritt Slutta nettop på Esso, så dette vet jeg.. Lastebil-pumpa har større tut, pumper forterre diesel, og er der fordi lastebilene ikke skal trenge å fylle diesel i en time før tanken er full.. Lastebiler har jo ikke lov til å kjøre avgiftsfritt de heller Født igår Yngve? Er du sikker på dette? Når jeg var en tur over fjellet, så jeg et skilt på dieselpumpa på en Essostasjon hvor det sto på både norsk og engelsk at lastebilknappen var avgiftsfritt og at man derfor ikke måtte fylle det på personbiler. Helt sikker ja.. Vi hadde en egen pumpe kunn til diesel... Samme diesel kom ut på begge to tutene, samme pris også for den del... Hadde en egen pumpe for avgiftsfritt
Yngvejos Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Si meg. Er du født igår? Til og med en 3 åring forstår at en stor lastebil på dieselpumpa betyr avgiftsfri diesel. Er du seriøs eller?? Har du ikke annet å gjøre enn å drive å skrive nedlatende om andre her inne, begynner å bli jævla lei av at du "hakker" på alt jeg skriver! Enten tar du det på PM eller så lar du være!! En stor lastebil betyr stort sett truckfylling, hvorfor den aktuelle Esso stasjonen hadde valgt å koble avgiftsfri diesel på denne knappen vet ikke jeg! Og som Saltkjelen sier, lastebiler går ikke på avgiftfri og har ingen ting med lastebil knappen å gjøre. Er forøvrig ikke første gang denne stasjonen driter seg ut, i fjor fikk du diesel igjenom 98 blyfri pumpa! Jeg beklager hvis du oppfatter det som at jeg hakker på deg. Jeg svarer på alle innlegg jeg er uenig i. Mulig at jeg har missforstått greia med diskusjonforum. Det jeg legger merke til i dine innlegg er at du er lovens vokter i det ene øyeblikket og kriminell i neste. I alle tilfeller legger du skylden på noen andre for at du gjør som du gjør.
Concep Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Nei, en stor lastebil på pumpa betyr IKKE avgiftsfritt Slutta nettop på Esso, så dette vet jeg.. Lastebil-pumpa har større tut, pumper forterre diesel, og er der fordi lastebilene ikke skal trenge å fylle diesel i en time før tanken er full.. Lastebiler har jo ikke lov til å kjøre avgiftsfritt de heller Født igår Yngve? Er du sikker på dette? Når jeg var en tur over fjellet, så jeg et skilt på dieselpumpa på en Essostasjon hvor det sto på både norsk og engelsk at lastebilknappen var avgiftsfritt og at man derfor ikke måtte fylle det på personbiler. Det er HELT sikkert. Har forøvrig også sett personer som står å fyller fra ''lastebilpumpa'' på vanlige personbiler da de ikke tror att den dieselen er fylt med 5% biodiesel. De hadde lest på vg att Dieseldyr, det var skumle saker det.. Måtte le når jeg hørte dette
noekult Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Her lærer alle noe nytt, virker det som. Men gå tilbake til innleggene og fjern B*varia som ord. Så slipper dette å bli dratt opp som søkeresultat på google.no. Bimmers.no er veldig stort forum og mange resultater herifra havner langt oppe i søk, derfor ikke så lurt at navnet på dem står strødd på disse sidene.
Fredrik 90 Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Meningen med innlegget var ikke å skape noen debatt her! Men alle har gjort feil som unge og dumme, og nå er det som sagt noen år siden detta(2008 og tidlig 2009) Jeg jobber heller ikke ved Bavaria, noe jeg ikke har gjort på 3 år. Jeg beklager hvis du oppfatter det som at jeg hakker på deg. Jeg svarer på alle innlegg jeg er uenig i. Mulig at jeg har missforstått greia med diskusjonforum. Det jeg legger merke til i dine innlegg er at du er lovens vokter i det ene øyeblikket og kriminell i neste. I alle tilfeller legger du skylden på noen andre for at du gjør som du gjør. Ja jeg overreagerte litt over her! Du har ikke missforstått greia med diskusjonsforum slik jeg ser det, man skal svare på innlegg men er uenig. Men man må ordlegge seg pent og seriøst og ikke på en måte andre føler seg støtt av. Vi kan nok alle fyre opp en gang i blandt riktig nok men jeg synes man skal prøve å tenke på at folkeskikk gjelder på nettet også (Og ja, jeg kan være ufin jeg også og det bekalger jeg) Lover og regler er til for å følges, men som mennesker flest så er det ikke alltid like lett. At du oppfatter mine innlegg som du gjør må jeg bare beklage, det er en mennskelig svakhet jeg har
Yngvejos Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Meningen med innlegget var ikke å skape noen debatt her! Men alle har gjort feil som unge og dumme, og nå er det som sagt noen år siden detta(2008 og tidlig 2009) Jeg jobber heller ikke ved Bavaria, noe jeg ikke har gjort på 3 år. Jeg beklager hvis du oppfatter det som at jeg hakker på deg. Jeg svarer på alle innlegg jeg er uenig i. Mulig at jeg har missforstått greia med diskusjonforum. Det jeg legger merke til i dine innlegg er at du er lovens vokter i det ene øyeblikket og kriminell i neste. I alle tilfeller legger du skylden på noen andre for at du gjør som du gjør. Ja jeg overreagerte litt over her! Du har ikke missforstått greia med diskusjonsforum slik jeg ser det, man skal svare på innlegg men er uenig. Men man må ordlegge seg pent og seriøst og ikke på en måte andre føler seg støtt av. Vi kan nok alle fyre opp en gang i blandt riktig nok men jeg synes man skal prøve å tenke på at folkeskikk gjelder på nettet også (Og ja, jeg kan være ufin jeg også og det bekalger jeg) Lover og regler er til for å følges, men som mennesker flest så er det ikke alltid like lett. At du oppfatter mine innlegg som du gjør må jeg bare beklage, det er en mennskelig svakhet jeg har
Fredrik 90 Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Her lærer alle noe nytt, virker det som.Men gå tilbake til innleggene og fjern B*varia som ord. Så slipper dette å bli dratt opp som søkeresultat på google.no. Bimmers.no er veldig stort forum og mange resultater herifra havner langt oppe i søk, derfor ikke så lurt at navnet på dem står strødd på disse sidene. Ikke så galt at det ikke er godt for noe ! Men jeg tror jeg tar og fjerner hele innlegget jeg, så slipper vi noe mer styr om detta! Eneste som er litt dumt er alle som har sitert innlegget, det kan jeg ikke gjøre noe med.
SofaKingFresh Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Tja, bare for å ødelegge hele samtalen her, vil jeg bare informere folket om at bilen min er møkk bedriten. Elsker regnvær og vann på veiene, så litt opphold, så regn igjen (og store vanndammer jeg kan kjøre i). Så, når den står og tørker i garasjen om nettene, ser den faen ikke ut om morgenen Skal se hvor lang tid det tar før jeg ikke har hjerte til å la den være så skitten mer. Må vel ta bilde før og etter da. Haha.
asv Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Tja, bare for å ødelegge hele samtalen her, vil jeg bare informere folket om at bilen min er møkk bedriten.Elsker regnvær og vann på veiene, så litt opphold, så regn igjen (og store vanndammer jeg kan kjøre i). Så, når den står og tørker i garasjen om nettene, ser den faen ikke ut om morgenen Skal se hvor lang tid det tar før jeg ikke har hjerte til å la den være så skitten mer. Må vel ta bilde før og etter da. Haha. Jeg vasket bilen min i... ehh... hmm... en gang i august i fjor, og en gang i mai. Forrige bilen min vasket jeg... 3? ganger... Der jeg bor er det ikke vits i å vaske, bilen er skitten igjen før den kommer på tunet
Fredrik Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Vel jeg har vært av og på med jobb og lignende etter skoleslutt i 2 år nå... Det er faen helt villt lenge.... Mye kan tyde på at din historie blir ganske alminnelig i fremtiden. Ledigheten blandt nyutdannede formelig eksploderer i Europa. Her i Danmark er ledigheten blandt nyutdannede ingeniører, arkitekter og høyere it-utdannede 40-50%. Blandt nyutdannede lærere, førskolelærere, sykepleiere etc. er ledigheten enda høyere... opp mot 60%. Gjennomsnitlig er ledigheten blandt nyutdannede akademikere på landsplan ca. 30% et år etter at de er ferdige med studiene. Folk går i lange perioder på dagpenger kun avløst av kortere engasjementer (typisk praktikantstillinger/vikariater). Situasjonen er noe bedre i Tyskland, men lenger sydpå og i øst (inkl. Sverige) er utviklingen foruroligende og skremmende. Nå skal åpenbart regningen for mange års alt for luftige økonomiske politikk betales. Jeg har aldri likt utviklingen og skrev bl.a dette allerede i 2007 i forbindelse med bankenes alt for ekspansive utlånspolitikk: Store deler av den økonomiske fremgangen vi har hatt de siste 10-15 årene er basert på lett tilgang til billig kapital, men jeg er stadig ikke overbevist om at det holder i lengden. viewtopic.php?f=9&t=59440&p=578413&hilit=kapital#p578413 Jeg tror at utviklingen i Europa kommer til å slå inn over Norge som en flodbølge og at høyt kvalifiserte utenlandske arbeidssøkere også i Norge vil dominere i ledighetskøene. Det blir trangt ved dørene. Eksportvirksomheter vil slite og den positive euforien som stadig påvirker bl.a børsen og boligmarkedet i Norge vil fordampe. Dette blir tøft. http://e24.no/makro-og-politikk/frykter ... n/20117238 http://www.dagbladet.no/2011/11/03/nyhe ... /18870938/
noekult Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 ^ Trist lesing, Fredrik... Husker vi hadde en underliggende frykt for finanskrisa da siste semesteret mitt (jan. 09) begynte... Alle bare "faen, typisk!". Men de aller fleste fikk seg jobb likevel. Bare litt redd nå for at Europa-bølgen slår hardt nok den denne gangen til at det merkes skikkelig i Norge og...
wicky124 Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Vel jeg har vært av og på med jobb og lignende etter skoleslutt i 2 år nå... Det er faen helt villt lenge.... Mye kan tyde på at din historie blir ganske alminnelig i fremtiden. Ledigheten blandt nyutdannede formelig eksploderer i Europa. Her i Danmark er ledigheten blandt nyutdannede ingeniører, arkitekter og høyere it-utdannede 40-50%. Blandt nyutdannede lærere, førskolelærere, sykepleiere etc. er ledigheten enda høyere... opp mot 60%. Gjennomsnitlig er ledigheten blandt nyutdannede akademikere på landsplan ca. 30% et år etter at de er ferdige med studiene. Folk går i lange perioder på dagpenger kun avløst av kortere engasjementer (typisk praktikantstillinger/vikariater). Situasjonen er noe bedre i Tyskland, men lenger sydpå og i øst (inkl. Sverige) er utviklingen foruroligende og skremmende. Nå skal åpenbart regningen for mange års alt for luftige økonomiske politikk betales. Jeg har aldri likt utviklingen og skrev bl.a dette allerede i 2007 i forbindelse med bankenes alt for ekspansive utlånspolitikk: Store deler av den økonomiske fremgangen vi har hatt de siste 10-15 årene er basert på lett tilgang til billig kapital, men jeg er stadig ikke overbevist om at det holder i lengden. viewtopic.php?f=9&t=59440&p=578413&hilit=kapital#p578413 Jeg tror at utviklingen i Europa kommer til å slå inn over Norge som en flodbølge og at høyt kvalifiserte utenlandske arbeidssøkere også i Norge vil dominere i ledighetskøene. Det blir trangt ved dørene. Eksportvirksomheter vil slite og den positive euforien som stadig påvirker bl.a børsen og boligmarkedet i Norge vil fordampe. Dette blir tøft. http://www.dagbladet.no/2011/11/03/nyhe ... /18870938/ Hvor mange av disse nyutdannede kjører porsche? Og hva er 0-100 tiden på disse modellene de velger? Sorry...måtte bare
wicky124 Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Skal jeg satse på en full hd tv? Eller hd-ready 3d tv?
StianA Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Skal jeg satse på en full hd tv? Eller hd-ready 3d tv? Full hd led tv ser ikke vitsen med og kjøpe 3d tv, må da være slitsomt å sitte med briller for og få utnytta 3d effekten.
316 Skrevet November 4, 2011 Skrevet November 4, 2011 Jeg har fylt diesel på firmabilen mange ganger fra lastebilpumpa...! Hva ble konklusjonen!?
Anbefalte innlegg