asv Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 For å skyte inn litt i diskusjonen her: Jeg forstår situasjonen, men for at dere skal håndheve situasjonen som dere vill må et godt reglement fremlegges der det er tydlig forklart hva som er lov eller ikke. Og dette med vanskelighet for å moderere. Et såpass stort forum trenger flere moderatorer. Denne diskusjonen vet jeg har vert oppe mang en gang, og jeg vet også at det har opp til flere ganger komt forslag om det som på alle måter er ideellt for bimmers: å gi godt kjente og seriøse brukere ansvar for seksjoner de er spesielt aktive i. Sånn det er nå så føler jeg at status som moderator er mer en utmerkelse fremfor å vere et verv i bimmers. Det er utallige personer som har sagt seg villige til å moderere, til og med å bare moderere seksjoner de er aktive i. Med flere moderatorer får man moderert mer på det jevne, og man slipper da at uskyldige personer som f.eks. nytern skal ende opp som syndebukk fordi han følger normen på forumet, frem for å følge de uskrevne reglene moderatorene jobber etter. Og jeg ser at kes er nevnt her. Jeg vet det finnes personer på forumet som privatimporterer biler for videresalg, og som annonserer her på forumet. (usikker på om noen avtale ligger til grunne her) Skal slikt også bli regnet som ulovlig? Det finnes det også flere personer som i stor skala driver hugging av biler og delesalg. Dette må vel også da bli ulovlig?
S.Hafsmo Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 Hva går bilen din for da, S.Hafsmo? Er på leit etter en E34 som skiller seg ut fra mengden. Angrer bittert på at jeg solgte min..Og, taco hadde jeg til middag igår Nå står lasagnen i ovnen og jeg sitter sulten og spent på å se hvordan det blir. Hva den går for er vanskelig å si, men kommer nok til å legge den ut for rundt 120k, så får man se an interessen derfra. Folk betaler jo mere for ombygde M5er, så det kan da ikke være helt uoppnåelig. Har brukt 80-100k på bilen, så om noen vil kjøpe en "stock" 540i, gjøre tilsvarende arbeid på den, og tro de sparer penger på det, så står dem fritt til det. Må bare koste på den litt flere kroner før jeg kan la den gå, så jeg blir kvitt all rust, og får litt blåmaling på M-tech fronten.
SofaKingFresh Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 Hva går bilen din for da, S.Hafsmo? Er på leit etter en E34 som skiller seg ut fra mengden. Angrer bittert på at jeg solgte min..Og, taco hadde jeg til middag igår Nå står lasagnen i ovnen og jeg sitter sulten og spent på å se hvordan det blir. Hva den går for er vanskelig å si, men kommer nok til å legge den ut for rundt 120k, så får man se an interessen derfra. Folk betaler jo mere for ombygde M5er, så det kan da ikke være helt uoppnåelig. Har brukt 80-100k på bilen, så om noen vil kjøpe en "stock" 540i, gjøre tilsvarende arbeid på den, og tro de sparer penger på det, så står dem fritt til det. Må bare koste på den litt flere kroner før jeg kan la den gå, så jeg blir kvitt all rust, og får litt blåmaling på M-tech fronten. Skjønner den godt Ja, bilen din er jo en perle av en E34, så tror ikke du får noe problem med å selge den for den prisen. Du får gi meg en PM før du skulle legge den ut for salg, så får vi heller avtale litt!
S.Hafsmo Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 For å skyte inn litt i diskusjonen her: Jeg forstår situasjonen, men for at dere skal håndheve situasjonen som dere vill må et godt reglement fremlegges der det er tydlig forklart hva som er lov eller ikke.Og dette med vanskelighet for å moderere. Et såpass stort forum trenger flere moderatorer. Denne diskusjonen vet jeg har vert oppe mang en gang, og jeg vet også at det har opp til flere ganger komt forslag om det som på alle måter er ideellt for bimmers: å gi godt kjente og seriøse brukere ansvar for seksjoner de er spesielt aktive i. Sånn det er nå så føler jeg at status som moderator er mer en utmerkelse fremfor å vere et verv i bimmers. Det er utallige personer som har sagt seg villige til å moderere, til og med å bare moderere seksjoner de er aktive i. Med flere moderatorer får man moderert mer på det jevne, og man slipper da at uskyldige personer som f.eks. nytern skal ende opp som syndebukk fordi han følger normen på forumet, frem for å følge de uskrevne reglene moderatorene jobber etter. Og jeg ser at kes er nevnt her. Jeg vet det finnes personer på forumet som privatimporterer biler for videresalg, og som annonserer her på forumet. (usikker på om noen avtale ligger til grunne her) Skal slikt også bli regnet som ulovlig? Det finnes det også flere personer som i stor skala driver hugging av biler og delesalg. Dette må vel også da bli ulovlig? Du får sende dette på en PM til Gunnar. Vedr. status som moderator, tror jeg ikke du er klar over hvor enormt store mengder med innlegg som blir sensurert/flyttet/endret hver eneste dag. Bare det å stenge ute Spam-boter/slette deres innlegg er jo en heldagsjobb (håper det blir gjort noe på den fronten etterhvert). Personlig synes jeg da ikke Nytern fremstår som noen syndebukk. Det at det ikke kommer bedre frem at annonsering krever avtale på forhånd, er selvfølgelig beklagelig, og absolutt noe som bør forbedres. Det er forøvrig ingen som blir utestengt eller noe for å ha annonsert her. Kun dersom de fortsetter etter å ha blitt gjort oppmerksom på reglene rundt dette. Vedr. definisjon på bilselger/privat salg, diskuteres dette ved hvert enkelt tilfelle. Samme gjelder bilhugging/delesalg. Skjønner den godt Ja, bilen din er jo en perle av en E34, så tror ikke du får noe problem med å selge den for den prisen. Du får gi meg en PM før du skulle legge den ut for salg, så får vi heller avtale litt! Hehe, du hadde ikke kalt den for en perle om du hadde sett den på nært hold. Er en grunn til at det er mektig høy kontrast på mange av bildene. Kan godt si fra når jeg selger den ja. Håper bare det ikke koster meg så alt for mye å få den i "salgsstand".
knut_olestad Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 Ut å rulle litt MR2 Turbo i kveld, kan bli gøy
316 Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 Skulle kjøpe noe på ebay nå, og da forteller selgeren meg at han ikke får lov til å sende som gave av sitt lokale postkontor. Så råttent!
316 Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 Kan jo prøve ! Alt for Norge semifinale nå! fi fan hælvete i e god i nårsk
S.Hafsmo Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 Japp, alt under 200kr er tollfritt Er dette inkl. frakt?
awt Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 Om en vare koster under 200,- skal en ikke betale moms, selv om totalprisen inkl. frakt overstiger 200,-. Om en vare koster over 200,- skal en betale moms av hele beløpet (varens verdi pluss kostnad av frakt). I tillegg til dette må en ofte betale et gebyr til fraktselskapet for at de fortoller varen for deg. Det er tollvesenets egne valutasatser som er grunnlaget her, og disse oppdateres en gang i uken.
316 Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 Har fått en gladnyhet! At BBS RS ringer passer på mine OZ Turbo felger. Så da kan det bli bredding på g!
Fredrik Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 Den mangler vel noe grønt den der Fredrik? En annen Ford Lotus Cortina Mk1, but you get the point...
Nytern Skrevet November 5, 2011 Skrevet November 5, 2011 Om en vare koster under 200,- skal en ikke betale moms, selv om totalprisen inkl. frakt overstiger 200,-.Om en vare koster over 200,- skal en betale moms av hele beløpet (varens verdi pluss kostnad av frakt). I tillegg til dette må en ofte betale et gebyr til fraktselskapet for at de fortoller varen for deg. Det er tollvesenets egne valutasatser som er grunnlaget her, og disse oppdateres en gang i uken. Dette har du peiling på skjønner jeg Om ikke annet gjør den regelen at man alltid leter etter billige ting på nett. Fruen blir ihvertfall glad av det
Anbefalte innlegg