Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja prisen var jo fin. nesten så det fristet :)

Fredrik: Høres litt håpløst ut ja. Hvor mye ligger prisen pr. kwt på i Danmark nå?

Skrevet
":1gzb7zzh]
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31662215

Billig M3 folkens, løp og kjøp (ingen tilknytning til selger)

M-bil uten servicehefte? Lukter ugler i mosen lang vei. Har aldri skjønt hvordan serviceheftet kan mistes. Det ligger jo alltid i hanskerommet... kanskje hanskerommet også er borte...

Enig i at det absolutt er risky, spesielt med at man har enormt lite å forholde seg til med tanke på reell kilometer. Men den var jo voldsomt billig da for en original, selv om det er 3liter? Tror den bilen lå ute for noen måneder siden til 140-150 000.

Billig ja, selv om den sikkert har gått lenger

Skrevet
":3bfmlvfw]

Fredrik: Høres litt håpløst ut ja. Hvor mye ligger prisen pr. kwt på i Danmark nå?

Jeg mener at prisen for "ren" strøm ligger på rundt 0,44 kroner kwt. I tllegg kommer abonnementsavgift, transportavgift, elavgift, energispareavgift, distribusjonsavgift, offentlige forpliktelser, tilleggsavgift og mva... totalt 1,32 kroner kwt... :?

Skrevet

Har nå skjøtet en 18x0,75 i skikkelig grisevær. Det innebærer det fantastiske teltet ble brukt igjen. Blir bra varmt inni der med flammekasteren, tror jeg var i nærheten av brannskader :lol:!

Skrevet
Så de på dekk og slikt annet når du var der inne? Har planer om å godkjenne coilovers på m3 i vinter, men står 255 bakdekk på bilen, 235 i vognkort. Originale felger, framdekka har original bredde. Henger de seg opp i dette? Hva kan man endre uten å måtte forevise biltilsynet? Sto vel noe tidligere i tråden her om regler, var det sånn at om originalt skal være 235 bak og 215 foran, kan det endres til f.eks 245 bak og 225 foran, og opp en tomme til 18 toms felger, så lenge profilen er lav nok til at rulleomkrets er innenfor 5%? Men om bredden skal opp bak, må den opp tilsvarende foran? Eller må det UANSETT forevises om man endrer bredden?

6.1 a) Sporviddeendringen må ikke overskride det som er tillatt av kjøretøyfabrikanten eller godtatt av TÜV (Technische Überwachungs Verein) i Tyskland for vedkommende motorvogn. Det kan kreves dokumentert at sporvidde eller innpresning er tillatt. Dokumentasjon i form av ABE (Allgemeine Betriebserlaubnis) for felg eller utdrag (kopi) av TÜV Raderkatalog eller separat TÜV godkjenning godtas.

6.1 h) Dekkene må ha samme dimensjon. På kjøretøyer som originalt er utstyrt med dekk av ulike dimensjoner foran og bak skal størrelsesendringen være lik. Ved endringer utover dette må kjøretøyfabrikantens tillatelse foreligge eller det må foreligge dokumentasjon som nevnt i nr. 6.1 a.

6.2 Dersom sporvidden endres mer enn 15 mm – dvs. at felgenes innpresning endres mer enn 7,5 mm – skal kjøretøyet fremstilles for regionvegkontoret for ny godkjenning. Det må fremlegges dokumentasjon for at sporviddeendringen er tillatt. Regionvegkontoret gjør anmerkning om endringen i vognkort og registerkort. Dersom sporvidden endres 15 mm eller mindre frafalles kravet om fremstilling for ny godkjenning etter § 3-4.

Forstår jeg det rett at jeg kan endre bredden på dekk rimelig fritt så lenge endringen er lik framme og bak (10mm opp framme = 10mm opp bak), og sporvidden holdes innenfor 15mm av original sporvidde. Er originalfelger f.eks 17x7,5 og jeg vil gå til 18x8,5, så blir vel den ekstra tommen 25,4mm på hver side, og jeg må altså gjøre noe med innpresset? Men er det selvsagt at den ekstra tommen på hver side bygger utover?

Skrevet
Har nå skjøtet en 18x0,75 i skikkelig grisevær. Det innebærer det fantastiske teltet ble brukt igjen. Blir bra varmt inni der med flammekasteren, tror jeg var i nærheten av brannskader :lol:!

var detta med HMS da ;)

Skrevet
Hva er den facebook greia med at alle skal flytte utenlands i diverse måneder?

har jeg også prøvd å finne ut av

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...