-Erik- Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 Dette er spennende saker! Kan påføres på de fleste flater og gjør materialet vanntett. Vil selges som spray og maling. De hevder at blir det brukt på en telefon, blir den vanntett. Men herlig å ha på billakken vet jeg eller skoa! Kult! Ser nesten for bra ut til å være sant
janerik171187 Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 ble brått en varmepumpe til gitt netthandelen er farlig 4500spenn da så ekke så verst
Marius2002 Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 Dette er spennende saker! Kan påføres på de fleste flater og gjør materialet vanntett. Vil selges som spray og maling. De hevder at blir det brukt på en telefon, blir den vanntett. Men herlig å ha på billakken vet jeg eller skoa! Kult! Ser nesten for bra ut til å være sant Jepp! Jeg vet hva jeg skal se etter til skoene mine, dette må jo være det perfekte. Men igjen lurer jeg på hvor lett det blir borte igjen, altså om jeg går en tur på fjellet og skoene blir dratt mellom busker og steiner osv. slik at de "skraper bort" det middelet, eller om det sitter på(?)!
-Roger- Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 Hehe, bra spørsmål i kommentarfeltet under videoen. "Kan jeg gå på vannet hvis jeg smører dette stoffet under skoene?"
S.Hafsmo Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 ble brått en varmepumpe til gitt netthandelen er farlig 4500spenn da så ekke så verst Det er helt sant. Kjøpte 3 stk forrige fritur.
dutten Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 da var søknad om jobb som bilklargjører hos et utleie firma sendt ikke frakke greiene men en god start for videre jobb i større firmaer som nybil klargjører tvi tvi til meg selv
Fredrik 90 Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 Hadde min 2.3 w210 i 200 km i timen det var skummelt..Edit. Har faktisk hat en golf 3 1.8 i 200 og på vei hjem fra gøteborg i laaaang nedoverbakke... Det var skumlere.. Men nå kjører jeg pent mens jeg sparer til banebil.. Hadde faktisk 250 km/t i en lang tunell med E90en og det var SKUMMELT! Sykeste jeg har vært med på må være 150 km/t i en Mitsubishi L300! Var "hårete" den gangen jeg tyna en Polo 1,2 opp i 180 km/t i nedoverbakke. Tror vi satte uoffisell fartsrekord med Chrysler Grand Voyager 3,8 V6 i slak nedoverbakke på Autobahn da vi logget 232 km/t på GPS! Men den gikk faktisk 200 km/t uten problem på sletta da
knut_olestad Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 160 med Chevy Suburban, det er en ganske skremmende opplevelse. Enda verre var det å sitte på i en trimma Oldsmobile Cutlass i 200+, kun motor som va modda, alt annet var standard og USA-mykt..
316 Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 Dette er spennende saker! Kan påføres på de fleste flater og gjør materialet vanntett. Vil selges som spray og maling. De hevder at blir det brukt på en telefon, blir den vanntett. Men herlig å ha på billakken vet jeg eller skoa! Hørte dette på radio. Var visst svindyrt foreløpig?
Marius2002 Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 Dette er spennende saker! Kan påføres på de fleste flater og gjør materialet vanntett. Vil selges som spray og maling. De hevder at blir det brukt på en telefon, blir den vanntett. Men herlig å ha på billakken vet jeg eller skoa! Hørte dette på radio. Var visst svindyrt foreløpig? Ikke mulig å få tak i enda. Jeg ble tilhenger av disse på Facebook akkurat, kun for nysgjerrigheten sin del, der stod det i en oppdatering for 4 timer siden følgende: Thank you everyone for your overwhelming interest in our products! Unfortunately our retail spray can is not yet available for sale. We'll be sure to post an update as soon as it is available, and we'll let you know where you can purchase some.
knut_olestad Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 Her tar vi burning til ett annet nivå ja
Marius2002 Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 Her tar vi burning til ett annet nivå ja Var mer interessert i trekkbilen jeg, akkurat riktig type, manglet bare noen fete hjul
noekult Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 Tusen takk for svar Får håpe det aldri kommer til sånt. Men hva skjedde egentlig med formuene til folk? Hvis du er milliardær i dag og det begynner å presses milliardsedler (slik som i enkelte land gjennom historien), har du tapt alt som ikke kan selges (skip, hus, biler, eiendom etc.)? Eller øker verdiene av eiendeler deretter, slik at et hus plutselig koster x-antall trillioner?Det er flaut å spørre om, jeg har hatt makroøkonomi på skolen men har glemt alt (hadde det i 2004) Her har du annerledes perspektiv på det med verdien av Euroen: http://www.bbc.co.uk/news/15676704 Når det er sagt så trodde "alle" at USD kom til å gå til helvete rundt 08/09, men det står relativt stabilt enda. Derfor frykter jeg ikke Euro-kollaps med det samme. Familiens forretning er basert på handel med Euro (mange avtaler er laget allerede) og vi er smått nervøse for evt. svak Euro, som gjør at vi vil sitte igjen med mindre penger enn i dag. Men som sagt, i det store og hele så tror jeg ikke Euro-sonen vil la noe slikt skje med det samme. Jeg synes at ditt spørsmål er 100% relevant. Det er vanskelig å definere helt konkret hva som skjer hvis og når man befinner seg i en situasjon med hyperinflasjon. Sikkert er det at prisene stiger kraftig samtidig som verdien av landets offisielle betalingsmiddel mister sin verdi. Prisene på varer og tjenester stiger ukontrollert og alternative betalingsmidler som f.eks gull oppstår. Typisk vil mange forsøke å kjøpe såkalte sikre betalingsmidler som f.eks sveitserfranc og tradisjonelt amerikanske dollar. Mangel på tillit mellom markedsaktørene er en annen realitet under en hyperinflasjon. Som en konsekvens vil det lokale rentenivået nå nye høyder og markedsaktørene vil få problemer med å imøtekomme deres låneforpliktelser. Verdien av fast eiendom, forretninger og firmaer faller kraftig fordi verdikjeden kollapser. Arbeidsledigheten eksploderer og sosial armod griper om seg. Det oppstår en typisk orgeøkonomi... en økonomi basert på bytting av varer og tjenester. Dette fører til en kraftig sosial omfordeling ved at hele formuer skifter eiere... hele sosiale klasser kan nærmest bli utradert som f.eks under hyperinflasjonen i Argentina på 80-tallet da landet mistet store deler av sin middelklasse. Svært mange ble fattige og noen få rike kontrollerte tilslutt over 90% av landets verdier og verdiskapning. Tysklands hyperinflasjon i mellomkrigstiden ble løst ved at Reichsmark, som en følge av avslutningen på WW2, i 1948 ble erstattet av Deutsche Mark som var fast bundet til amerikanske dollar (les: tillit). Dette fenomenet inkl. den amerikanske Marshallhjelpen og ikke minst tyskernes egen sterke vilje til å reise seg etter krigen skapte det tyske økonomiske mirakelet "Wirtschaftwunder" på 50 og 60-tallet. Man kan tydelig se grekernes dilemma når mange i EU systemet nå mener at de skal gå tilbake til greske gærninger (drakmer)... en skikkelig økonomisk strafferunde som evt. kommer til å gjøre fryktelig vondt for den alminnelige greker.
knut_olestad Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 Her tar vi burning til ett annet nivå ja Var mer interessert i trekkbilen jeg, akkurat riktig type, manglet bare noen fete hjul Får kjøre trekkvogn mens jeg sitter bak å burner du da
Anbefalte innlegg