wicky124 Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 bagatellmessig tegn-føring men greit....vil 235/55-17 passe en E61 med m-pakke?
wicky124 Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 mellom 20.000 - 50.000 er billig om den er godkjent og med hvite skilter... Billig er et relativt begrep.... sant nok..men prisen Jeg ga tilsier at bilen er ganske billig
Fredrik Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 mellom 20.000 - 50.000 er billig om den er godkjent og med hvite skilter... Billig er et relativt begrep.... sant nok..men prisen Jeg ga tilsier at bilen er ganske billig Det er ikke det samme som at bilen blir billig og det er implisitt ikke sikkert at du får solgt den videre uten store kostnader. Bilen er et større sjansespill, men den som intet våger intet vinner.
wicky124 Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 om jeg fikser girkassa og andre småting, pussern opp og gjør den strøken og selger den igjen så sitter jeg igjen med en ganske god slump penger i overskudd...
Fredrik Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 om jeg fikser girkassa og andre småting, pussern opp og gjør den strøken og selger den igjen så sitter jeg igjen med en ganske god slump penger i overskudd... Det er planen, men det er lett å gå fem på når det gjelder såpass gamle og spesielle biler. I dagens økonomiske situasjon kan svært mye forandre seg på 5-6 måneder. Du kan risikere at bilen blir et skikkelig garasjespøkelse med mindre prisen dumpes. Allerede nå ser vi at relativt fornuftige biler rundt 80-100K blir liggende lenge på Finn. Disponibelt kjøpebeløp for mange som er i markedet for eldre biler kryper stadig lenger nedover. Du har ikke råd til en større reparasjon uten å tape penger i den siste ende.
Kjexx Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 Henter vel skiltene neste år... Skilt til hva? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
wicky124 Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 Altså..nå er jeg vel på min 30. w124 bil..jeg kan disse bilene inn og ut...vet av alt av feil som KAN dukke opp..har kontakter som gir meg veldig fordelaktige priser på alt av slitedeler og karosserideler... så jo..jeg kan nok fint tjene gode penger på en slik bil Er kun bmw jeg har tapt penger på... aldri merce Men ja...tror biler rundt 100tusen er mer tungsolge fordi de er så langt ifra 50tusen kr... men ikke like "Kule" som biler til 150k om du skjønner... Fler og fler vil heller ta lån og kjøpe en dyrere og nyere bil enn ett gammelt flaggskip til 100k med påfølgende problemer... Kjexx: skilter på Löwer Benzen min (bilder på siden 1600)
Erebus Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 Problemet er vel at du ikke har noe som helst historikk Wicky. Jeg tror du får store problemer med å selge denne igjen. Löwer-benz har hatt sin nisje med å gjenoppbygge kondemnerte vrak osv... du vet jo ikke selv engang hva som sitter av deler på den, annet enn at det kan være en krasjaκ 200E som noen har heist nedi en M119 motor i. Med null historikk, rust her og der, og en girkasse som fusker - ser jeg for meg ganske mye påkost for å få i orden en bil som jeg ikke kan se noen betale særlig over 100.000 for - selv i strøken tilstand. Fikser du den derimot opp med tanke på å bruke den selv, ja da ser jeg regnestykket som fornuftig. Mye morro for en billig penge - men mye verdt - det blir den nok aldri.
Erebus Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 Altså..nå er jeg vel på min 30. w124 bil..jeg kan disse bilene inn og ut...vet av alt av feil som KAN dukke opp..har kontakter som gir meg veldig fordelaktige priser på alt av slitedeler og karosserideler... så jo..jeg kan nok fint tjene gode penger på en slik bil Er kun bmw jeg har tapt penger på... aldri merce Men ja...tror biler rundt 100tusen er mer tungsolge fordi de er så langt ifra 50tusen kr... men ikke like "Kule" som biler til 150k om du skjønner... Fler og fler vil heller ta lån og kjøpe en dyrere og nyere bil enn ett gammelt flaggskip til 100k med påfølgende problemer... Kjexx: skilter på Löwer Benzen min (bilder på siden 1600) En orginal E500 er et flaggskip, din vet vi ikke hva er enda
Fredrik 90 Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 Jaha! I natt så hadde jeg en helt fantastisk drøm, jeg kjørte rundt i nye Ferrari FF og den var MIN
wicky124 Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 Aldri sagt at MIN merce er ett flaggskip... Jeg refererte til innlegget til Fredrik der han nevnte biler til 80-100k blir liggende lenge på finn... E500 er flaggskip, min er IKKE det... oppklart nå?! Nei bilen er ikke kappet/sveisa om eller hatt karosseribytte... Er tatt inn til Norge og registrert som 230E.. hvordan/hvorfor skal jeg finne ut av..har dialog med importør av bilen...Löwer-Benz bygget også om biler fra scratch UTEN at de var kondemnerte... så man skal aldri si aldri.. Om jeg gjør den dønn strøken så er den nok verdt rundt 100k...Men igjen, en bil er aldri verdt mer enn det en kjøper er villig til å betale...
Sandersen Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 Bedre en min drøm.. jeg stjelte vaffler og kaker fra en kiosk å gikk for å bade etterpå.. men kom aldri fram til bassenget engang
Erebus Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 mellom 20.000 - 50.000 er billig om den er godkjent og med hvite skilter... Billig er et relativt begrep.... For å bygge litt videre på fredriks uttalelse her, er det forskjell på hva en bil er verdt i summen av deler, og hvordan prisen er mtp. hva det vil koste å få noe tilbake i fornuftig stand igjen...
Erebus Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 Aldri sagt at MIN merce er ett flaggskip... Jeg refererte til innlegget til Fredrik der han nevnte biler til 80-100k blir liggende lenge på finn... E500 er flaggskip, min er IKKE det... oppklart nå?!Nei bilen er ikke kappet/sveisa om eller hatt karosseribytte... Er tatt inn til Norge og registrert som 230E.. hvordan/hvorfor skal jeg finne ut av..har dialog med importør av bilen...Löwer-Benz bygget også om biler fra scratch UTEN at de var kondemnerte... så man skal aldri si aldri.. Om jeg gjør den dønn strøken så er den nok verdt rundt 100k...Men igjen, en bil er aldri verdt mer enn det en kjøper er villig til å betale... He he... det ene utelukker vel ikke det andre..
flobben Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 Men igjen, en bil er aldri verdt mer enn det en kjøper er villig til å betale... Med den fargen som er på bilen så tror jeg ganske mange vurderer en gang eller to før de kjøper, så det trekker jo dessverre for deg ned mulighetene for å gjøre en veldig god deal. Men igjen, du fikk den kanskje også en god del billigere pga fargen.
Anbefalte innlegg