Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Mye penere med facelift, eller hva? :)

Uten tvil, men få med deg de nye frontlysene når du først er igang. Fangeren foran synes jeg ikke at det er så viktig å skifte.

Skrevet
Ang, forsikring, så kan man begynne på ganske høy prosent om man har benyttet seg av firmabil eller annen bil gjennom jobb i denne perioden. Jeg fikk begynne på 50% med et enkelt skriv om at jeg hadde benyttet meg av firmaets biler i tre år.

Det er en variant jeg har hørt om... tross alt handler det om kjøreerfaring. Jeg tror imidlertid ikke at man kan stille opp som 18-19 åring i en BMW (spesielt hvis man er bosatt i et litt utsatt strøk av byen) å håpe på 50% bonus på bilforsikringen alene. Det går kanskje hvis man som 18-19 åring er etablert med fast jobb og/eller skikkelige studier, egen bolig med lukket parkeringsplass og flere forsikringer samlet et sted.... maybe.

Hvor lenge siden hadde du forsikret en bil i Norge sist?

Skrevet
hva slags type pærer er det?ds2?

Angående forsikring, jeg hadde minus 20 ( ja det går an :P ) og fikk startbonus via en kompis på 50% og idag har jeg 75% på andre året... morro... på to år.. :P

Skal vell være d2s ja :)

Skrevet

Det er en variant jeg har hørt om... tross alt handler det om kjøreerfaring. Jeg tror imidlertid ikke at man kan stille opp som 18-19 åring i en BMW (spesielt hvis man er bosatt i et litt utsatt strøk av byen) å håpe på 50% bonus på bilforsikringen alene. Det går kanskje hvis man som 18-19 åring er etablert med fast jobb og/eller skikkelige studier, egen bolig med lukket parkeringsplass og flere forsikringer samlet et sted.... maybe.

Hvor lenge siden hadde du forsikret en bil i Norge sist?

Det begynner å bli noen år siden nå, men flere av mine norske venner (inkl. meg selv) har nå barn i denne alderen. Ikke på vilkår om de får 50% bonus med mindre det ikke foreligger svært spesielle årsaker som f.eks en stor formue som gjør at de bor svært godt i et rolig hjørne av byen og f.eks har flere biler.

Skrevet

Ei bekjent startet også med rimelig høy bonus. Husker ikke om det var 70% det startet på. "Enkelt" fikset ved at faren, som har forsikret flere biler og eiendommer (også næring) i samme selskapet, ringte og sa at han flyttet alt han hadde til et annet selskap om ikke datteren startet på 70(?)%.

Skrevet
Noen som vet om en plass de selger/leier ut helium?

Skal på avskjed/bursdagsfest til ei venninne i helga, så tenkte det kunne vært gøy å møte opp med en tank helium! :D

Skrevet
Hva betyr dette?

http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... e=31836149

BMW Edition? Bilen har jo mteck ser jeg men hva er spessielt med BMW edition?

Edition er gjerne utgaver som komer på slutten av en modells levetid.

Denne her har bl.a. sotede baklykter, kontrastsøm i setene, m-tech osv som standard. Mange prøver å benytte dette som et argument for å skru opp prisen når de skal selge den brukt, men sannheten er at disse bilene er billigere i innkjøp ny enn en tilsvarende spekket bil som ikke er en "Edition" modell. Men det er fine biler!

Skrevet
":1ftol3cw]Ei bekjent startet også med rimelig høy bonus. Husker ikke om det var 70% det startet på. "Enkelt" fikset ved at faren, som har forsikret flere biler og eiendommer (også næring) i samme selskapet, ringte og sa at han flyttet alt han hadde til et annet selskap om ikke d atteren startet på 70(?)%.

Igjen så ser man at selgerne ikke sitter med faste betingelser og at de er tilbøyelige ved forhandlinger. Tror derfor fortsatt på at 50% er mulig ved oppstart.

Fredrik: Okey, mao. har ikke du selv snakket direkte med forsikringsselger om en bilforsikring de siste par årene. Mener det gjør deg inhabil mtp. så bastant nektelse av at 50% oppstartsbonus er mulig.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...