Fredrik Skrevet Desember 7, 2011 Skrevet Desember 7, 2011 Har hørt om SDI før men kun på Caddyer, trodde ikke man fikk en moderene bil i dag med sugediesel! Men det er vel en grunn at at denne ikke blei solgt i Norge, er skal vi jo mest mulig drag i tillegg til billigst driftsutgifter! Derfor kjører jeg 325d med forbruk på 0,45l per mil på fin langkjøring Ja, men du har også betalt 2-3 ganger så mye for din bil. Fair nok... man får hva man betaler for.
noekult Skrevet Desember 7, 2011 Skrevet Desember 7, 2011 Fra forrige torsdag og til i dag har jeg brukt utallige timer på å overføre MP3-samlingen min på 7000 låter over til nye iPoden... Alt er nå rydda opp i og det ser ut som jeg har kjøpt alle låtene fra iTunes... Fuckings drit, ble mektig lei mot slutten, men nå kan jeg sette i gang og mekke spillelister for bilkjøring - både mjuke låter og hardere sakere Skikkelig leiiiii men sååå verdt det.
flonoen Skrevet Desember 7, 2011 Skrevet Desember 7, 2011 1001-1002-1003-1004... større er forskjellen ikke... Hehe, det der argumentet går ikke hjem hos meg iallefall, men smiletrynet var der vel av en grunn! M3'en min skal klare 0-100 på 6 sekunder, er det ikke? Det er jo bare 4 sekunder mer enn 2! Om vi snakker prosent derimot, er jo ikke økningen fra 12 til 16 langt på nær så stor som økningen fra 2 til 6, hhv 33.34% og 300%.
hermanoo90 Skrevet Desember 7, 2011 Skrevet Desember 7, 2011 Takk for svar. Touring blir ikke aktuelt med tanke på at jeg er 21, og bruker bilene alene til meg selv. Jeg har planer om å selge min w210 e200 cdi (105hk) til fordel for en annen bil, pga rustproblemene som kommer på (og som har kommet litt) disse modellene. Jeg ønsker en bensindrevet bil. Den skal brukes frem og tilbake til jobb ogtrening. Men jeg vil ha litt komfort til noen få , men lange bilturer. Hadde det ikke vært for rusta, hadde jeg aldri solgt w210'en. Har du noe å anbefale, og husk, ikke stasjonsvogn =) (priser alt fra (20-50 000) (skal ha bilen 1 år og så selge den, så langtidseie blir det ikke, med mindre det er en bil til 20-30 000 Jeg tror at folk mer og mer vil verdsette skikkelige bensinrekkeseksere kombinert med manuelt gear (type: høy spazfaktor). Hva med å sjekke ut en senere E46 325i (2004-05)?.... 192 skikkelige gamber... 0-100 Km/t på 7,3 sekunder og en topphastighet på 240 Km/t er egentlig helt greit. Spesielt når kjøreegenskapene knapt kan bli bedre med manuelt gear og bilen ellers oser av god kvalitet... Alternativt går du ikke mye feil med en tilsvarende E46 320i med 170 HK og manuelt gear. M54B22 motoren er fantastisk i E46 og E85 sammenheng. Pick your choice... finner jeg dette til rundt maks 50 000 tusen, som jeg skrev var maks?
Kjennern Skrevet Desember 7, 2011 Skrevet Desember 7, 2011 Fra forrige torsdag og til i dag har jeg brukt utallige timer på å overføre MP3-samlingen min på 7000 låter over til nye iPoden... Alt er nå rydda opp i og det ser ut som jeg har kjøpt alle låtene fra iTunes... Fuckings drit, ble mektig lei mot slutten, men nå kan jeg sette i gang og mekke spillelister for bilkjøring - både mjuke låter og hardere sakere Skikkelig leiiiii men sååå verdt det. Hvorfor ikke bare bruke Spotify?
flonoen Skrevet Desember 7, 2011 Skrevet Desember 7, 2011 spotify + http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og- ... -bilstereo = gull Slipper ledninger, mobilen kan ligge i lomma og man skifter sang fra spilleren.
Fredrik Skrevet Desember 7, 2011 Skrevet Desember 7, 2011 spotify + http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og- ... -bilstereo = gullSlipper ledninger, mobilen kan ligge i lomma og man skifter sang fra spilleren. Egentlig en ganske fin kombo... 799,- er heller ikke mye penger...
Jordfræsar Skrevet Desember 7, 2011 Skrevet Desember 7, 2011 Jeg har trådløs fjernkontroll til min iPod i bilen. Hændig!
Fredrik Skrevet Desember 7, 2011 Skrevet Desember 7, 2011 Jeg tror at folk mer og mer vil verdsette skikkelige bensinrekkeseksere kombinert med manuelt gear (type: høy spazfaktor). Hva med å sjekke ut en senere E46 325i (2004-05)?.... 192 skikkelige gamber... 0-100 Km/t på 7,3 sekunder og en topphastighet på 240 Km/t er egentlig helt greit. Spesielt når kjøreegenskapene knapt kan bli bedre med manuelt gear og bilen ellers oser av god kvalitet... Alternativt går du ikke mye feil med en tilsvarende E46 320i med 170 HK og manuelt gear. M54B22 motoren er fantastisk i E46 og E85 sammenheng. Pick your choice... finner jeg dette til rundt maks 50 000 tusen, som jeg skrev var maks? Trolig ikke, men jeg anbefaler deg å grave dypere i lommeboken. Jeg tror ikke at du vil tape penger på et slikt prosjekt hvis bilen er original og i god stand...
asv Skrevet Desember 7, 2011 Skrevet Desember 7, 2011 Men du Fredrik. Det ligger flere 1.9 og 2.0 tdi golf 5 ute for salg med ikke alt for mye km på tellern til +/- prisen for sdi'en. Hadde det vert jeg som handla bil hadde jeg heller gått litt opp i km-stand og fått en mer brukbar motor. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31887618 <-- denne ser jo grei ut, og vil tro den føles en del kvikkere enn sdi'en. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31837506 Vil tro at tdi'ene vil bli mer lettsolgte ved salg, og muligens holde seg bedre i pris.
Fredrik 90 Skrevet Desember 7, 2011 Skrevet Desember 7, 2011 Men du Fredrik. Det ligger flere 1.9 og 2.0 tdi golf 5 ute for salg med ikke alt for mye km på tellern til +/- prisen for sdi'en. Hadde det vert jeg som handla bil hadde jeg heller gått litt opp i km-stand og fått en mer brukbar motor.http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31887618 <-- denne ser jo grei ut, og vil tro den føles en del kvikkere enn sdi'en. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31837506 Vil tro at tdi'ene vil bli mer lettsolgte ved salg, og muligens holde seg bedre i pris. +1! 140 hestern er jo også langt i fra dau! Men SDIen har jo sikkert lengre levetid, men alvorlig talt! En 2,0 TDI klarer helt sikkert 400 000 km den også med godt stell, hvem er det som kjører en Golf lengre enn det! Synes liksom SDIen faller litt igjennom!
noekult Skrevet Desember 7, 2011 Skrevet Desember 7, 2011 Finner ikke halvparten av artistene jeg hører på engang. Enten så skal jeg ha hele musikkbiblioteket på plass på et sted, eller så gidder jeg bare ikke. iPod var aktuelt pga. 160GB kapasitet og enkel overføring av musikk som jeg har tilgang til 24/7 og i en enhet der batteri for musikken ikke går utover batteri på f. eks. mobilen... Ikke minst så kan man koble enkelt til bilspiller med iPod-kabel uten overføringsproblemer... Og apropos det så har jeg SE Xperia Arc og prøvde Spotify-appen - veldig fancy men detter ut hele tiden - det var største turn-off ved Spotify hittil. Kommer tilbake til Spotify når de har alle artistene jeg hører på... Inntil da så fungerer nedlastning helt gull og synkronisering med iPod helt gull for meg... Men for all del, vet at mange er kjempefornøyde med Spotify og det er kjekt for dem Fra forrige torsdag og til i dag har jeg brukt utallige timer på å overføre MP3-samlingen min på 7000 låter over til nye iPoden... Alt er nå rydda opp i og det ser ut som jeg har kjøpt alle låtene fra iTunes... Fuckings drit, ble mektig lei mot slutten, men nå kan jeg sette i gang og mekke spillelister for bilkjøring - både mjuke låter og hardere sakere Skikkelig leiiiii men sååå verdt det. Hvorfor ikke bare bruke Spotify?
Kjennern Skrevet Desember 7, 2011 Skrevet Desember 7, 2011 Nå kan du jo legge til lokale musikk filer i Spotify + synke ipod Så iTunes er det vel ikke noen som bruker lenger? Kan jo kjøpe DRM fritt i Spotify også nå. Mye greiere løsning
Fredrik Skrevet Desember 7, 2011 Skrevet Desember 7, 2011 Men du Fredrik. Det ligger flere 1.9 og 2.0 tdi golf 5 ute for salg med ikke alt for mye km på tellern til +/- prisen for sdi'en. Hadde det vert jeg som handla bil hadde jeg heller gått litt opp i km-stand og fått en mer brukbar motor.http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31887618 <-- denne ser jo grei ut, og vil tro den føles en del kvikkere enn sdi'en. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=31837506 Vil tro at tdi'ene vil bli mer lettsolgte ved salg, og muligens holde seg bedre i pris. Jeg har allerede en grei turbodiesel med E46 318d Touringen jeg har nå. Den runder straks 285000 Km og holder sikkert 150-200000 Km mer. Ting kan imidlertid fort gå galt med biler som er 10 år gamle og har nesten 300000 Km på telleren og derfor trenger vi en annen skikkelig bruksbil. Den skal eventuelt også være med på flyttelasset tilbake til Norge... og overtas av eldstemann når vi kommer så langt. Hun vil imidlertid gjerne ha en TDI, men det er gamle Far/Fredrik som bestemmer enn så lenge... VW SDI motorene er mer enn slitesterke... vi snakker 800-900000 Km med litt god pleie, jevnlig service og fornuftig kjøring. Golf V er også en fornuftig bil... litt kjedelig, men fornuftig.
noekult Skrevet Desember 7, 2011 Skrevet Desember 7, 2011 Akkurat nå er jeg fornøyd Ser ingen grunn til å bytte når løsningen min per i dag funker veldig fint
Anbefalte innlegg