Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilt meg time for tuning av dieselpurka i dag (07 passat 1,9 tdi..) Håper jeg merker litt forskjell. Kan vel ikke bli verre.

Fra 105 hk, 260 nm til 144 hk og 325 nm.

Skrevet
":s9m3uuc1]Fredrik: Du har selvfølgelig rett i plassen i golfen vs bmwen. Jeg lærte å kjøre i en Jetta (Golf2 generasjonen) og kjørte den i flere år. Den gikk seriøst dårlig, men det gjorde ingen ting. Jeg fikk kjøre den når jeg ville, og fylte bensin på pappas Essokort :) (Husker 95 oktan lå på stødige 6.99/l. Good times :) )

Med tilhenger gjorde bilen 100 med pedalen i bunnen på E6. Uten henger tror jeg jeg fikk den opp i 140, og den var livsfarlig å prøve forbikjøringer med.

Er sånn bil man skal starte med!

Startet med en golf 2 1989 med 1.6 diesel. Fikk den oppi 160 i neddoverbakke og DA rista det godt! Forbikjøringer var kun over bestemødre og andre sinker, og tok laaaaaang tid fra 0-100.

Hadde hull i kanalene , man så gjennom og ned i bakken, men startet i -20 , trakk pappas w211 ut fra snøen da han satt fast, og kjørte den 40 000km det første og eneste året jeg hadde, helt til en krasja i meg og ødela den, solgte den som dele bil og fikk igjen fra forsikringe pga skaden =)

Skrevet
Bestilt meg time for tuning av dieselpurka i dag (07 passat 1,9 tdi..) Håper jeg merker litt forskjell. Kan vel ikke bli verre.

Gjorde det samme med en 110HK modell. Hadde rulla 280.000 når jeg chippa den.

Tok ikke lang tid før turbo røk :lol: Men gikk voldsomt mye bedre en periode..

Skrevet

Man skulle ikke tro at dette er klimacontroll panelet i en bil som koster 3,7 mill! Dette er altså i en Ferrari FF men for min del ser det ut som det kunne stått i en koreansk varebil fra 2005, men det er selvsagt ikke mange koreanske varebiler med Launch knapp og skinnsøm på dasjhbordet da :roll: Utrolig kjedelig design, lite gjennomført synes jeg. Men resten av bilen er bare nydelig :)

thwjkgam5ow7jw1bzhev.jpg

Skrevet

Huffda :shock: Min har gått 120 000 ca, og har vært til service når den skal. Håper den varer en stund.

Jeg tar uansett sjansen :)

Skrevet

Fredrik90:

Nå har vel aldri klimaanlegg, stereo, navigasjonssystemer mm. vært blant Ferrarienes sterke sider, da :) Ligger sannsynligvis helt nederst på prioriteringslista...

Men de begynner å nærme seg skikkelig kvalitet nå, hver nye modell er bedre sammenskrudd enn den forrige.

Høres litt voldsomt ut med nesten 40% økt effekt :shock:

Skrevet

Ja, jeg er litt skeptisk til at jeg oppnår de oppgitte tall. Derfor jeg skrev "håper jeg merker litt forskjell" Har googlet litt og det er visstnok ikke uvanlig å oppnå 130-140 hk. Og de lærde sier at disse motorene tåler det. Dessuten kommer ikke denne bilen til å bli tynt på maxgrensen til en hver tid.

Koster ikke allverden heller denne tuningen. 6500,-

Skrevet

Skal si 5-seriene har vokst de siste 20 åra! E34en ser jo bare stusselig ut i forhold! Går vel ikke langt tid før denne flotte orginale E34 en er stylet i stykker, disse må man begynne å spare på! Husk åssen det gikk med E28, plutselig var alle borte :(

5ef9sh275jwreb7veyba.jpg

Skrevet

Hehe, jeg var ikke så gammal på den tiden jeg hadde Passaten så den fikk vel gjennomgå litt mer en bilene jeg har hatt i ettertid. Bare husk å bytt olje og luftfilter gjevnlig så bør dette gå fint. Spesielt filter til turbo.

Skrevet
":n4vfeefw].... Jeg lærte å kjøre i en Jetta (Golf2 generasjonen) og kjørte den i flere år. Den gikk seriøst dårlig, men det gjorde ingen ting. Jeg fikk kjøre den når jeg ville, og fylte bensin på pappas Essokort :) (Husker 95 oktan lå på stødige 6.99/l. Good times :) )

Med tilhenger gjorde bilen 100 med pedalen i bunnen på E6. Uten henger tror jeg jeg fikk den opp i 140, og den var livsfarlig å prøve forbikjøringer med.

Min første bil hadde utrolige 122 HK og gjorde 0-100 Km/t på 10,5 sekunder. Idag har jeg en bil med som har 115 HK og klarer 0-100 Km/t på 11 sekunder. Det går ikke alltid fremover her i verden... :lol:

Skrevet
Hehe, jeg var ikke så gammal på den tiden jeg hadde Passaten så den fikk vel gjennomgå litt mer en bilene jeg har hatt i ettertid. Bare husk å bytt olje og luftfilter gjevnlig så bør dette gå fint. Spesielt filter til turbo.

Hehe, kjenner meg igjen. Jeg kjører bilen til service når den sier ifra. (ca. hver 30 000 km) Men bør kanskje gjøre det oftere? Jeg kjører nesten kun langkjøring med denne bilen.

Skrevet
Skal si 5-seriene har vokst de siste 20 åra! E34en ser jo bare stusselig ut i forhold! Går vel ikke langt tid før denne flotte orginale E34 en er stylet i stykker, disse må man begynne å spare på! Husk åssen det gikk med E28, plutselig var alle borte :(

[ig]http://images.bimmers.no/files/5ef9sh275jwreb7veyba.jpg

Samma det vel? Er da bare en trist 520i :P

Er så mange e34'r at det finnes bedre modeller å ta vare på..

Skrevet

Syns E34 M5en er helt nydelig, er sikker på at andre er enige med meg om det. De bør hvertfall tas godt vare på.

Fredrik, vet du hva dette er for noe slags Porsche, helt øverst til høyre? Står i Porsche-hylla til en modellbilentusiast, men jeg har aldri sett en slik en før:

IMG_1402.jpg

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...