Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
316:

Så den selv og tenkte det samme! For en gadget!

Tror laptop veldig snart er helt overflødig. Men hvordan skriver man ut, finnes det apps for skanner og printer....?

flonoen:

Ja, selvsagt er kvalitet veldig viktig :)

Jeg må undersøke litt hva man kan gjøre og hva man ikke kan gjøre før kjøp, men den så meget bra ut!

Awt, den har vel ikke kommet ut enda så han har vel ikke den.

Skrevet
En pad-dings erstatter ikke en PC, den kan gjøre det aller meste en PC kan, men klarer ikke å erstatte den 100%. En kamerat av meg har den saken der, og jeg hadde tatt litt hardt i om jeg sa den ble mye brukt.

100% enig, padder klarer ikke å erstatte pc ennå. Jeg har samsung galaxy tab 10.1 med tastatur og mus, samt at jeg akkurat fikk min nye asus ux31 og den har erstattet tab bruken helt og holdent. Funker mye bedre, får lov til å gjøre det jeg vil gjøre. Like bra batteri, osv....

i jobb sammenheng er jo pad-dingser også veldig slitsom å jobbe med. Klart hvis du bare skal lese artikler og ikke produsere noe så funker det sikkert. Men med engang du skal skrive, endre noe begynner det å bli vanskelig.

Skrevet

Er ikke Prime-utgaven helt splitter ny da, tror ikke jeg har sett den på lager i noen butikk engang?

Kommer vel ann på bruksområdet ditt... T*rrent, dokumenthåndtering (spesielt utskrifter på spesialtilpassede etiketter), bra musikkbibliotekhåndtering for iPoden (iTunes må være på plass) og slike ting må være på plass før en PC parkeres. Men, ser på Android Market og i løpet av få år har det jo tatt helt av med apps for mobilen. Nå begynner fokuset å komme på nettbrettene og derfor forventer jeg at "alle" som vil lage software i fremtiden også vil ha en app for nettbrett, akkurat som at "alle" i dag som lager websider også lager mobiltilpassede utgaver samtidig.

Derfor kan faktisk Android på tablet bli så mye mer overlegent enn iOS på tablet på sikt, fordi med Android kan brukerne få tilgang til all slags programvare som Apple helt sikkert aldri ville ha godkjent! Enda en klassisk PC vs. Apple kamp?

Som vanlig er det bra at jeg ikke har råd til det nyeste og beste. Pga. det slipper jeg alltid å være en "early adaptor" (http://en.wikipedia.org/wiki/Early_adopter) på produkter tidlig i utviklingsfasen og innen jeg har råd så pleier ting å ha kommet ned i pris, opp i tilbud og opp i kvalitet :)

Hadde jeg hatt masse spenn hadde jeg sikkert brukt og tapt titusenere på gadgets som veldig fort blir utdaterte (se bare på inntoget av HD for hjemmemarkedet, kunne fort sittet med flatskjerm som var absolutt utdatert, samme med recievere med HDMI 1.2, supertreige Bluray-spillere, prosjektorer med kun 720p oppløsning etc.). Innen jeg har penger å avse til et nettbrett så har vel utviklinga kommet mye, mye lengre enn i dag og prisene kommet ned på lavt nivå (tør jeg gjette det samme på nettbrett? Mye forbedret utgave til under 4000 kr. og med dobbelt så bra apps-tilbud samme tid neste jul?). Gleder meg :)

PS. Asus Zenbook er en nydelig sak. Litt overflødig til mitt bruk for (trenger minst 15" til jobb, og for dyr til å ha som kun personlig PC som ikke trenger så bra mobilitet), men jeg hadde forgjengern U1E. Skikkelige sexye maskiner :)

Skrevet
i jobb sammenheng er jo pad-dingser også veldig slitsom å jobbe med. Klart hvis du bare skal lese artikler og ikke produsere noe så funker det sikkert. Men med engang du skal skrive, endre noe begynner det å bli vanskelig.

Stemmer det.

En tab er perfekt til surfing, vise bilder, høre på musikk, spille småspill og annet dilldall. Skal man gjøre noe utover dette blir det såpass tungvindt at man ikke gidder. Bare det å laste opp/legge til bilder i en forumpost sliter man faktisk med.

For min del er iPaden min blitt en soveroms-surfemaskin, og det er den perfekt til. En PC blir litt for stor og uhamselig i sengen, og der er en pad perfekt.

Jeg er også opptatt av at ting ikke skal være for store, og jeg kommer aldri noensinne til å kjøpe en laptop som er større enn 13". Da går det over fra bærbar til flyttbar for min del.

Skrevet

Produktet 316 linket til gjør noe med at den kan vurderes som en erstatter for vanlig bærbar. Det er jo tastaturet og docken. Enkelt å greit. Men er man en iherdig nedlaster eller gjør tyngre arbeid er den vel ikke førstevalget for mange. Men surfing, mail og musikk virker den knall. Akkurat som iPad og tastatur. Du har jo iClouden som gir deg 5GB for bilder etc. Musikken tar iTunes eller Spotify seg av.

Slik som dette:

otherImage.aspx?imageID=27767&width=600&height=410.jpg

Men for min del er jeg altfor glad i Air ;)

Skrevet

Forresten, de som snakka om "jegkansehvaduharlastetned.com" så var det bare tull ja ;)

"Don't take it seriously

The privacy policy, the contact us page — it’s all a joke. We came up with the idea of building a crawler like this and keeping the maintenance price under $300 a month. There was only one way to prove our theory worked — to implement it in practice. So we did. Now, we find ourselves with a big crawler. We knew what it did but we didn’t know how to use it. So we decided to make a joke out of it. That’s the beauty of jokes — you can make them out of anything.

However, if you have a better idea — don’t hesitate to contact us."

Skrevet
Produktet 316 linket til gjør noe med at den kan vurderes som en erstatter for vanlig bærbar. Det er jo tastaturet og docken. Enkelt å greit. Men er man en iherdig nedlaster eller gjør tyngre arbeid er den vel ikke førstevalget for mange. Men surfing, mail og musikk virker den knall. Akkurat som iPad og tastatur. Du har jo iClouden som gir deg 5GB for bilder etc. Musikken tar iTunes eller Spotify seg av.

Slik som dette:

otherImage.aspx?imageID=27767&width=600&height=410.jpg

Men for min del er jeg altfor glad i Air ;)

jeg har som sagt sånt tastatur på min galaxy tab + mus, men på ingen måte noen fullgod erstatter. Tabben er ikke laget for å bruke tastatur, og ofte så mister den fokus, slik at den ikke vil skrive etc. Det har endt opp med at jeg nesten ikke bruker tastaturet lenger, og jeg vet de i mitt firma som har samme løsning på ipadden også, brukte det bare en kort stund. Blir for mye styr og mas med det, siden tabbene ikke er utviklet for å styre på den måten.

Etter at jeg fikk min htc titan(windows phone7) så ble mye av surfingen flyttet til den, eventuelt til asus u31'n.

Skrevet

Det greieste er jo det bl.a. HP har kommet med til sine printere nå. Printeren har en egen mail-adresse, og når man sender mail til denne får man utskrift, fungerer med vedlegg og alt. Forstår ikke at noe som er så enkelt og genialt ikke har kommet tidligere.

Vet det finnes på større printere/kopimaskiner på arbeidsplasser, men det blir ikke helt det samme.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...