noekult Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 Litt syk juletradisjon i Nederland... Der maler de seg som negre i jula... http://www.slate.com/articles/life/holi ... socialflow Say whaaat.
316 Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 Synd å våkne med morrasbrød for så å få vite at dama ved siden av deg har glutenallergi..
janerik171187 Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 Synd å våkne med morrasbrød for så å få vite at dama ved siden av deg har glutenallergi.. den var bra
Jordfræsar Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 Dagbladet kommer snart ut i media at det er veldig sunt for damene og smake på proteinstanga/morgenbrødet. En del av lavkarbo dietten.
Fredrik Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 Litt syk juletradisjon i Nederland... Der maler de seg som negre i jula...http://www.slate.com/articles/life/holi ... socialflow Say whaaat. Man bør være litt forsiktig med å kjenne andre på seg selv. Tradisjonen med Zwarte Piet stammer fra 1845 og feires som en del av julen i Nederland og deler av Belgia. Mytologien rundt Zinterklaas (Julenissen) og hans sorte medhjelper har imidlertid eldre aner og stammer trolig fra vikingetiden og norrøn mytologi. Gudenes høvding, Odin, rir på hesten Sleipner i følget Juleskreia med de svarte ravnene Hugin og Munin til følge. Odin kan tolkes som julenissen og Sleipner som reinsdyret Rudolf. Hver morgen når dagen gryr flyr Hugin og Munin ut i verden. De flyr både over Åsgard (en gedigen fjellborg som bl.a inkluderer Utgard og Jotunheimen - der jotner og troll bor) og Midtgard (der menneskene bor). De legger merke til det som skjer og de hører hva som blir sagt. På slutten av dagen kommer de tilbake og setter seg på skuldrene til Odin. De hvisker inn i øret til Odin hva de har sett og hørt både fra menneskenes og gudenes verden. Derfor er Odin den klokeste og mest kunnskapsrike av gudene. Zwarte Piet har i nederlansk tradisjon Hugin og Munins rolle ved at han er god mot barna, deler ut godterier og hører hva de ønsker seg til jul. Dette forteller han Zinterklaas og dermed vet Zinterklaas hva barna ønsker seg til jul. Med til historien hører selvfølgelig at nederlandsk kultur er en interessant blanding av mange kulturer. Den er sterkt påvirket av nordisk kultur, men også av mer fjerne kulturer som en følge av at Nederland var en kolonimakt.
Jordfræsar Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 Hmm... nå tror jeg Lefdal har klart å sende noe jeg avbestilte for 1mnd siden. Sånt liker man ikke...
Julianv Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 Takk for mange gode tips til filmer i går Så nettop paul, og lo kraftig gjennom store deler av filmen Nå er det Attack the block sin tur, og så tror jeg det må bli Warrior
hermanoo90 Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 laster ned ''killer elite'' nå lurer på hvordan den er. paul er morsom!!!
Fredrik Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 Madrugada, med opprinnelse i Stokmarknes, av alle steder, gjorde noe så mystisk som å revolusjonere norsk rock - uten å lage revolusjonerende musikk. De var bare revolusjoenerende gode. Madrugada spilte nesten aldri fort. Men de spilte alltid høyt. Madrugada eksperimenterte så godt som aldri med mystiske akkordsammensetninger. De holdt seg til det enkle. Hva kvaliteten på utgivelsene angikk, befant de seg i klasse med R.E.M. Spill Madrugada høyt som faen. Drit i naboene. Og kjenn på lykkefølelsen. ... Arild Rønsen - musikkjournalist, redaktør, musiker og politisk radikal. http://www.youtube.com/watch?v=kFrZlM8JRGo&feature
noekult Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 Hmm... nå tror jeg Lefdal har klart å sende noe jeg avbestilte for 1mnd siden. Sånt liker man ikke... Det samme gjorde Elkjøp med meg! Ringte (for å være sikker) og avbestilte en laptop. Jada det gikk helt fint, sa unggutten på telefonen... Fikk hentelapp senere... Skulle på ferie, fikk ikke ordna opp i det, men dem skulle helst fått høre at de ikke kan drive på med slik svindel... Rett og slett frekt, syns jeg, mtp returkostnad, tilbakebetalingstid osv. Takk for mange gode tips til filmer i går Så nettop paul, og lo kraftig gjennom store deler av filmen Nå er det Attack the block sin tur, og så tror jeg det må bli Warrior Attack The Block har mye rå humor (britisk!), og Warrior er bare gjennomført bra kvalitetsfilm, på høyde med Drive og The Wrestler. Ser på Lincoln Lawyer nå, konge film! 7.4 på IMDb, not bad. Super 8 likte jeg Syns den ble for teit jeg. Barn som leker voksne faller aldri i smak hos meg
Marius2002 Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 Spill Madrugada høyt som faen. Drit i naboene. Og kjenn på lykkefølelsen. ... Arild Rønsen - musikkjournalist, redaktør, musiker og politisk radikal. http://www.youtube.com/watch?v=kFrZlM8JRGo&feature Drit i naboa, drit i klaga, det bli'kke stille her på mange daga! Ja Madrugada er herlig. Favoritten er denne: http://www.youtube.com/watch?v=HHDTWRxkBZc
Jordfræsar Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 Noen som kjenner til fargenkoden for BMW Felgen Style 195? Og fargen Reflexsilber A44 passer ikke... :/
Anbefalte innlegg