Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

":2rm0w81r]
jaja, jeg kan sikkert spørre om dette.

Vil det lønne seg å få ny takst av bolig selv om det har gått under et år siden kjøp? tenker på refinansiering

Om du har pusset opp kan det absolutt ha noe for seg. Om leiligheten er lik som ved kjøp tror jeg ikke det har noen hensikt. Du kan jo ofte få gratis verdivurdering av megler da, så det er jo bare å gjøre uansett. Noen banker godtar dette, mens andre vil ha full takst.

Planen var å få pusset opp ferdig først, ja :)

får høre med banken hva de krever. full takst koster jo fort noen tusen og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gjøre det samme hjemme når det siste rommet er ferdig. Satser uansett på en verdivurdering først. Om banken er gniene og verdivurderingen er høyere enn det vi betalte får jeg vel skaffe en takstmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg savner faktisk de gode diskusjonene ja, de ble endel borte i leksa på de 2 forrige trådene.

De gode diskusjonene kommer tilbake av seg selv, men først skal vi ha luket ut all chattingen og fjortispreiket. Jeg er så langt ikke spesielt overrasket over hvem som klager på den nye doktrinen her inne. De må enten finne seg et annet forum eller begynne å skrive litt mer voksne innlegg her inne.

Du er vel ikke med å bestemmer her lenger :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da kan man jo skrive tilbake akkurat det samme. Er det vanskelig for noen få brukere at det finnes en tulletråd hvor man kunne poste hva man selv ønsker? Slik som v1 og v2.

Hva er det som forstyrrer andre brukere når de bare kan la være å klikke seg inn på tråden?

Problemet er vel at noen brukere skal mene noe om alt og alle! At en moderator sletter en tråd uten videre informasjon og heller ikke stenger den for innlegg så vi kan gå tilbake å søke etter informasjon er fantastisk!

Hvem er VI som ønsker å ikke ha en slik tråd? Nei det er ikke mange som skriver at de legger en kabel på dass eller slapp en fis. Antar det er flere som ønsker en tulletråd som tidligere, enn "vi" som ikke ønsker dette?

Men skal moderator lage en tråd hvor vi kan diskutere dette videre uten å lage mer støy i denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, old farts are... old farts :lol: "Ingen tvil om hvem som er det i denne tråden høhø" :lol:

En bekjent har kjøpt en nyere Nissan pick-up med ca 220 dieselhk :D Ser skikkelig barsk ut... Lurer på hvor godt den egentlig går - 220 dieselhk pleier å bety at motoren har enormt med dreiemoment og :D

Lurer også på hva firehjulstrekket på en arbeidsbil klarer når terrenget begynner å kreve litt. Tror ikke jeg klarer å overtale han om å ta den med ut i skauen, da - så dønn strøken ut det lille jeg fikk sett av den :P

Har sett på Nissan-reklamene i USA og der satser de heavy på firehjulstrekkerne/arbeidsbilene sine, men sett ca. ingenting av slikt i Europeisk media. Forskjellige målgrupper, I know, men vi går glipp av så mye moro :D

Ellers fant jeg restparti på Sony Ericsson Xperia Mini Pro til 1500 kr. og den har ankommet postkontoret for henting - ikke verst pris for en telefon som har alt det jeg ønsket og trenger som en nr. 2 + epost-telefon :D

Ha en fin dag, fjortiser og old farts (siden denne tråden nå tydeligvis handler om fjortiser vs. old farts).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da kan man jo skrive tilbake akkurat det samme. Er det vanskelig for noen få brukere at det finnes en tulletråd hvor man kunne poste hva man selv ønsker? Slik som v1 og v2.

Hva er det som forstyrrer andre brukere når de bare kan la være å klikke seg inn på tråden?

Problemet er vel at noen brukere skal mene noe om alt og alle! At en moderator sletter en tråd uten videre informasjon og heller ikke stenger den for innlegg så vi kan gå tilbake å søke etter informasjon er fantastisk!

Hvem er VI som ønsker å ikke ha en slik tråd? Nei det er ikke mange som skriver at de legger en kabel på dass eller slapp en fis. Antar det er flere som ønsker en tulletråd som tidligere, enn "vi" som ikke ønsker dette?

Men skal moderator lage en tråd hvor vi kan diskutere dette videre uten å lage mer støy i denne tråden?

er ikke noe å diskutere, sjefene har talt. lev med det :klemme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeppsi pepsi :)

Hva tror dere om denne saken?

"Bilforhandlerne kjemper nå en tøff kamp om å tilby best mulig garantiordning til nybilkjøpere. Dette kan føre til kraftige fall i bruktimporten fra utlandet."

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7499799

Porsche 2 år/ubegrenset km STEIKE Å KLEINT!

tror nok ikke kraftig fall, er ikke alle som har råd til ny bil 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke skikkelig vag-verksted nei, men virka passelig seriøst. Ikke Kjell-Bendiks bil og tobakk nedpå hjørnet rundt supern.

Var litt skeptisk selv til at en temperatursensor skal få bilen til å gå på 3 sylindre, men han mente iallefall det kunne skje. Om problemet vedvarer etter byttet er det jo ikke verre enn å få de til å skifte coiler, feilmelding eller ei. Og da har jeg iallefall fått meg en fin ny tempsensor i samme slengen :)

Jepp bare å se positivt på det :D tenker du å trimme? Med chip vil du få ca 210hk fra de beste!! Er det quattro? Automat el manuell? Autkassene er boss. Faren til min bestevenn har byttet kassen 2 ganger på 140 000(!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeppsi pepsi :)

Hva tror dere om denne saken?

"Bilforhandlerne kjemper nå en tøff kamp om å tilby best mulig garantiordning til nybilkjøpere. Dette kan føre til kraftige fall i bruktimporten fra utlandet."

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7499799

Porsche 2 år/ubegrenset km STEIKE Å KLEINT!

tror nok ikke kraftig fall, er ikke alle som har råd til ny bil 8)

Porsche burde gjort omvendt: Ubegrenset år / 100.000km.

Hovedgrunnen til import fra utlandet er vel for å spare penger på bruktbil? Altså vil vel ikke de nye garantiordningene ha noe å si på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da kan man jo skrive tilbake akkurat det samme. Er det vanskelig for noen få brukere at det finnes en tulletråd hvor man kunne poste hva man selv ønsker? Slik som v1 og v2.

Hva er det som forstyrrer andre brukere når de bare kan la være å klikke seg inn på tråden?

Problemet er vel at noen brukere skal mene noe om alt og alle! At en moderator sletter en tråd uten videre informasjon og heller ikke stenger den for innlegg så vi kan gå tilbake å søke etter informasjon er fantastisk!

Hvem er VI som ønsker å ikke ha en slik tråd? Nei det er ikke mange som skriver at de legger en kabel på dass eller slapp en fis. Antar det er flere som ønsker en tulletråd som tidligere, enn "vi" som ikke ønsker dette?

Men skal moderator lage en tråd hvor vi kan diskutere dette videre uten å lage mer støy i denne tråden?

Hør... bimmers er ikke et demokratisk forum... like lite som f.eks Aftenposten er en fullstendig demokratisk avis. Brukerne og leserne er ikke med på å bestemme hvordan bimmers og Aftenposten skal være. Både bimmers og Aftenposten har en ledelse til dette formålet. Begge mediene har sogar også noen eiere som tar den endelige beslutningen vedr. hvordan bimmers og Aftenposten skal være.

Eieren av bimmers har utpekt et lag av moderatorer (sogar også en viseadministrator i min tid som offisielt medlem av moderatorpanelet). Moderatorene bestemmer suverent hva som er akseptabelt i trådene og beslutningene kan kun overprøves av eieren. Brukerne av forumet kan evt klage over avgjørelser til eieren.

Pr. idag besår moderatorpanelet av mAZE, R Andersen, [space] og Nautiluz. Jeg har møterett i moderatorpanelet og legger frem forslag og betraktning for moderatorene. Konkrete beslutninger fattes imidlertid suverent av moderatorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi tilbake på å diskutere Porsche ja :)

Foreslår at dere melder dere inn her:

http://www.porsche-club-norge.no/diskusjon/

Og tar det videre der

Neida... moderator [space] bestemmer hva som er OK her inne og når han mener at man kan diskutere Porsche blir det slik. At du evt. ikke liker Porsche er ikke interessant i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...