Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
En kasse tuborg og litt Jâger just in case, snakkas til mandag! :beer:

Dansk og norsk Turborg (brygget på lisens av Ringnes) er ikke det samme. Jeg håper for din skyld at du har dansk Turborg. Jägermeister er alltid godt (i relativt små mengder). Husk Fernet Branca i morgen når du er ugrei i magen og må reparere... :lol:

2fig1llxbhe818nmn2re.jpg

Skrevet

Oppgradert dynamo også vel?

Var det ikke en sak for en stund tilbake om en kar som kjøpte en Yaris fra en forhandler uten å få opplyst om at den manglet nordisk vinterpakke, og fikk hevet kjøpet da vinteren gjorde seg gjeldende? Så skal nok ha noe for seg ja.

Skrevet

Dansk og norsk Turborg (brygget på lisens av Ringnes) er ikke det samme. Jeg håper for din skyld at du har dansk Turborg.

Her fikk jeg meg en overraskelse når jeg feiret nyttår i Esbjerg/Danmark.

Dansk Tuborg kan på ingen måte sammenlignes med det skvipet (som jeg egentlig er veldig glad i) dem selger i Norge.

Skrevet
Er ikke cold climate mere enn som så da? bl.a varme i ratt, varme i dørlås, varme i seter (bakseter?) osv?

Vi har en dansk E46 318d Touring uten såkalt vinterpakke. Varme i setene etc. kan være en by i Kirgisistan for vår del. Allikevel har vi aldri hatt startproblemer på Gålå når vi har vært der på vinter/påskeferie de siste 10-11 årene. Minus 20-25 er helt normalt der oppe og en skikkelig snestorm kommer heller ikke overraskende.

Poenget er når det er skikkelig kaldt:... vent 20-30 sekunder med hovedlysene påslått etter at forglødingen er gjennomført (tilsvarende for bensinbiler med tenningen på). Dette forbereder... "booster"... batteriet før motoren startes. Vinterdiesel og relativt ny olje med riktig viskositet er en selvfølge.

Skrevet

Jeg har varmeseter foran og har ikke bruk for varmeseter bak (tror ikke dette er tilgjengelig på E9X), varme i nederste felt av frontruta for å holde viskerene isfrie og oppvarmede spylerdyser har jeg imidlertid. Større dynamo og større batteri har jeg ikke savnet i det heletatt, selv ikke i -25 på Hovden. Varme i rattet skulle jeg gjerne hatt, men er ikke å få på E90 (tror jeg) Og med keyless go har jeg heller ikke bruk for varme i låsen heller :)

Skrevet
Husk Fernet Branca i morgen når du er ugrei i magen og må reparere... :lol:

Er vel ikke først og fremst pga ugrei mage folk pleier å reparere? :)

Skrevet
8 måneder over og 8 måneder igjen til Onsdag så i kveld skal det feires med halveis ferdig straff!

En kasse tuborg og litt Jâger just in case, snakkas til mandag! :beer:

Tenk å betale for Tuborg!!! :cry::roll:

+1! Værste skvipet man får tak i.. Ringnes er ikke noe bedre.. Men Corona og Budweiser derimot! :) Schmaker godt! :mrgreen:

Skrevet
Varme i rattet får man som ekstrautstyr. Men da får man ikke m-sport rattet. Dog sportsratt.

Uansett.

Elendig utvalg av øl på vinmonopolet. Ikke noe australsk. Tragedie

De har ikke mye øl INNE på polet nei, men de BESTILLER nesten HVA som helst... Husk det til neste gang! Stikk innom og send inn bestilling, hent, nyt.

Skrevet

Noen som har smakt Innis & Gunn? Prøvde en Rum Cask her om dagen, den var drøyt god, så kjøpte to Original i dag samt to Rum Cask. Den originale var også drøyt god, men den mørkeste Rum Cask'en var nok best.

Ølutvalget på polet er piss. Enten får de åpne for 8-9% øl i butikkene så vi kan få skikkelig utvalg en plass, eller så får Polet ta sin oppgave på alvor. Det går vel an å bestille, så er de omtrent pliktig til å ta inn, men litt av sjarmen er jo å finne nye smaker når man handler!

Skrevet
Varme i rattet får man som ekstrautstyr. Men da får man ikke m-sport rattet. Dog sportsratt.

Uansett.

Elendig utvalg av øl på vinmonopolet. Ikke noe australsk. Tragedie

De har ikke mye øl INNE på polet nei, men de BESTILLER nesten HVA som helst... Husk det til neste gang! Stikk innom og send inn bestilling, hent, nyt.

Det går an å bestille over nett også mener jeg å huske ;)

Edit: Sjekka opp, og ja. Det går ann

Skrevet

+1! Værste skvipet man får tak i.. Ringnes er ikke noe bedre.. Men Corona og Budweiser derimot! :) Schmaker godt! :mrgreen:

Corona er jo kjærringøl. :mrgreen:

Og si meg, er ikke Budweiser kjemisk øl? altså ikke brygget slik som "skikkelig" øl?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...