Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tidlig i morges mens jeg ventet på bussen kom det ei skikkelig søt jente på busstoppet, hun virket så glad og bare smilte hele tiden. Ah er så sjarmerende å se jenter smile :)

Istedet for flesteparten som virker så sur hele tiden, i trafikken, på butikken, kjøpesentre eller i gågaten...

Skulle nesten startet en smilekampanje!

Slike jenter finnes d for lite av!! Ingenting er så sjarmerende som å dele blikk med en søt smilende ukjent jente :)

Greit å starte på såpass smått, går greit nok! Iallefall første par månedene :P

Har lyst på cbr1000rr eller noe i den dur til sommeren, men må vell prioritere leilighet heller..

Hehe, jaa, sant nok.. Mye vil jo ha mer, uansett.! ;) Lurer på å dra å se på en 03 R6 i neste fritur.. Mest for å prøve, for å se om jeg har plass på en slik sykkel.. Men den virker kurant ellers også, så vi får se.. Leilighet ja, her blir d fullt kaos i fra april, for da kommer entreprenøren for å bygge om huset, skifte tak etc :P Så da er det bedre om jeg heller kan være ute og kjøre sykkel, i stedet for å være i veia :lol:

Skrevet
Tidlig i morges mens jeg ventet på bussen kom det ei skikkelig søt jente på busstoppet, hun virket så glad og bare smilte hele tiden. Ah er så sjarmerende å se jenter smile :)

Istedet for flesteparten som virker så sur hele tiden, i trafikken, på butikken, kjøpesentre eller i gågaten...

Slike jenter finnes d for lite av!! Ingenting er så sjarmerende som å dele blikk med en søt smilende ukjent jente :)

Made my day! :) Om ikke nødvendigvis å dele blikk hele tiden, så går det an å være glad fordi :) Jeg har vel ikke gjort noe mot de som er ute å går og ser sur ut...

Skrevet
Dekkonline har Toyo i den dimmen for 5173,60kr levert hjem på døra;

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl

Vil merke hvordan Norges veier egentlig er hvertfall :P Men burde vel gå fint, vet ikke hva du er vant med til vanlig jeg men.

Ok, takk for hjelpen! :) Jeg tenker kun å ha denne dimmen på fremhjul, så vi får se hva det blir til.

":8rtsqppb]
Så hvis jeg skal velge 205/35 er det noe som jeg må bestille fra utlandet? Ingen i Norge som har dette på lager?

Hvordan blir dette å kjøre med?

Mener du alvorlig talt at du ikke får bilen lav nok med vanlig dekkdim? Er det ikke en e36 du har? Er nok av de som skraper bakken med helt vanlige dekk på både 17", 18" og 19" felger.

Alvorlig talt så spør jeg bare litt rundt. Bilen blir aldri for lav nok. Jeg har E36 ja, det stemmer. Her jeg bor har jeg ikke sett én e36 med senkesett engang. Selvfølgelig når man sitter på bimmers er det flust av dem. Syns bare det er morro å fikle med et "low and slow" prosjekt :)

":8rtsqppb]
Så hvis jeg skal velge 205/35 er det noe som jeg må bestille fra utlandet? Ingen i Norge som har dette på lager?

Hvordan blir dette å kjøre med?

Mener du alvorlig talt at du ikke får bilen lav nok med vanlig dekkdim? Er det ikke en e36 du har? Er nok av de som skraper bakken med helt vanlige dekk på både 17", 18" og 19" felger.

En annen ting å tenke på, er at gapet mellom dekk og hjulbue blir større når man går ned i rullediameter. Dermed må det senkes enda mer for å se bra ut.

Det er jeg klar over, og jeg har planer om å senke bilen mer til sommeren :)

Skrevet
"I Memphis, Tennessee kan en kvinne kun kjøre bil dersom en mann går foran bilen og advarer motgåene trafikk og fotgjengere."

Haha. Skulle vært sånn her jeg bor også! Litt utenfor Bergen sentrum.

Har en smal vei på 3-4km noen minutter fra huset. Der er det sånn at to sedaner fint kan holde 60 forbi hverandre, men med busser må man stoppe og knote seg litt frem i slow motion. MEN, så har vi en haug av sånne pripne rikmannskjerringer i SUVer (type X5 og Cayenne), som tror de kjører lastebil. Tar faen meg hele veien og kjører litt for fort. Kommer rett mot deg med en halv meter tilgode, mens du ligger presset til maks på veiskulderen. Så du må enten bråstoppe til de er forbi, eller holde farten og kjøre av veien i forsøket. De kan umulig eie noen forståelse/følelse over størrelsen på kjøretøyet sitt.

Jeg takler de stygge blikkene på parkeringen utenfor rimien (sånn, I'm better than you!, og hva gjør jeg her med alle disse lusene?), men på veien gjør de meg sinna!

Skrevet
"I Memphis, Tennessee kan en kvinne kun kjøre bil dersom en mann går foran bilen og advarer motgåene trafikk og fotgjengere."

Har en smal vei på 3-4km noen minutter fra huset. Der er det sånn at to sedaner fint kan holde 60 forbi hverandre, men med busser må man stoppe og knote seg litt frem i slow motion. MEN, så har vi en haug av sånne pripne rikmannskjerringer i SUVer (type X5 og Cayenne), som tror de kjører lastebil. Tar faen meg hele veien og kjører litt for fort. Kommer rett mot deg med en halv meter tilgode, mens du ligger presset til maks på veiskulderen. Så du må enten bråstoppe til de er forbi, eller holde farten og kjøre av veien i forsøket. De kan umulig eie noen forståelse/følelse over størrelsen på kjøretøyet sitt.

Jeg takler de stygge blikkene på parkeringen utenfor rimien (sånn, I'm better than you!, og hva gjør jeg her med alle disse lusene?), men på veien gjør de meg sinna!

Enkelt skulle ikke fått lov å kjøre stor bil. Noen er så ille at ikke kan de holde siden sin, og ikke kan de beregne bredden på bilen sin i det hele tatt.

Hvilken vei er det snakk om forresten? :mrgreen:

Skrevet
":170e2hut]Rapide er vel det feteste en kan få med 4 dører, som jeg kommer på i farta. Designmessig går den Porsche Panamera, BMW M5, Mercedes CLS, og Maserati Quattroporte en høy gang :)

En strukket DB9, som ikke ser unaturlig dratt ut. Nydelig! Den perfekte familiebilen!

Fredrik: Den Vladivostokturen din, vil ikke den ta litt tid? Er vel rimelig langt å kjøre?

11 573 km, 6 dager 15 timer fra Oslo, om en kjører i et strekk i følge google. Tror ikke jeg hadde gjort den turen på en motorsykkel fra krigen :)

Rapide er uten tvil den mest sexy sedanen man kan kjøpe idag. Designet er fantastisk og i en helt annen liga enn f.eks Panamera, M5 og CLS. Quattroporte er imidlertid også temmelig elegant etter min mening... 8)

Oslo-Vladivostok er i utgangspunktet tenkt gjennomført med en Lada Niva (så er man sikker på å få kjøpt reservedeler i Krasnojarsk eller Irkutsk). Jeg er imidlertid ikke fremmed for å gjennomføre turen på en BMW R 1200 GS Adventure. Litt mer komfort og litt mer stil. R75 med sidevogn blir kanskje litt for symbolsk, men det hadde utvilsomt vært kult. Jeg tror at man bør sette av minst tre-fire måneder på turen. Russland er et stort land og når man først er der bør man også ha tiden til å se litt på naturen og kulturen. Turen er heller ikke helt ufarlig så skikkelig research er viktig... :)

Skrevet

Dette har jeg også tenkt på mange ganger... det var ikke slik før i tiden. Jeg tror dessverre at fenomenet er et resultat av innvandringen samt kulturpåvirkning fra filmer og internett. I de fleste samfunn blir et smil fra en fremmed pike misforstått og tatt for å være en seksuell tilnærming/invitasjon. Det er derfor alminnelig at pikene i det offentlige rom beskytter seg selv ved å virke sure og utilnærmelige.

Skrevet

Haha Fredrik nå får du gi deg... Hahaha... Fytti... Marius snakker om ei som han møtte tidlig på dagen, blant mange sure jentetryner, ikke om en helgekveld når jenter blir voldtatt. Nei dette blir så altfor altfor altfor dumt. Sure tryner på kjøpesentre etc. på en edru hverdag en mekaniske mot voldtekt... Hahaha god natt... Hele trynet mitt er bare SAY WHAAAAAT? hahaha...

Men ja, enig med deg Marius, setter stor pris på ei random jentesmil :)

Skrevet

Enkelt skulle ikke fått lov å kjøre stor bil. Noen er så ille at ikke kan de holde siden sin, og ikke kan de beregne bredden på bilen sin i det hele tatt.

Hvilken vei er det snakk om forresten? :mrgreen:

Den fra Bjorøytunnelen og ned mot Alvøensiden av Storavatnet.. Opp mot og forbi Alvøen rideklubb. Og rikmannskjerringene jeg snakker om, er de på toppen av Skarefjellet i Mathopen. Hehe.

Skrevet

Dette har jeg også tenkt på mange ganger... det var ikke slik før i tiden. Jeg tror dessverre at fenomenet er et resultat av innvandringen samt kulturpåvirkning fra filmer og internett. I de fleste samfunn blir et smil fra en fremmed pike misforstått og tatt for å være en seksuell tilnærming/invitasjon. Det er derfor alminnelig at pikene i det offentlige rom beskytter seg selv ved å virke sure og utilnærmelige.

Si meg...har du vært en "vold/sedelighets" forbryter i dine yngre dager?Synes du vet alt for mye om slikt...

Og jah..skjerp deg seriøst med innvandrer/forbrytelse sammenligningene. Du er selv en innvandrer i danmark..montro du også er slik som du forklarer?!

Skrevet
Haha Fredrik nå får du gi deg... Hahaha... Fytti... Marius snakker om ei som han møtte tidlig på dagen, blant mange sure jentetryner, ikke om en helgekveld når jenter blir voldtatt. Nei dette blir så altfor altfor altfor dumt. Sure tryner på kjøpesentre etc. på en edru hverdag en mekaniske mot voldtekt... Hahaha god natt... Hele trynet mitt er bare SAY WHAAAAAT? hahaha...

Hva føler du deg støtt over?... Jeg snakker ikke om innvandrere eller andre mennesker som personer eller grupper. Det er derimot et bestemt kulturelt trekk som er mitt poeng. Dette kulturelle trekket er idag mer fremtredende i Norge enn det var bare for kort tid siden. På den annen side var det tilsvarende i Norge og andre vestlige land hvis vi går et par generasjoner tilbake i tid, men det var ikke slik i Oslo da jeg var ung på 80-tallet. Ergo er fenomenet relativt nytt, men ikke uventet eller på noen måter overraskende. Selvfølgelig blir det norske samfunnet kulturelt påvirket av innvandringen... både positivt og negativt (noe annet ville være merkelig). Hva dette innebærer og hvilke konsekvenser vi kan vente oss er dessverre mer eller mindre et ikke-tema i den offentlige norske debatten. Trolig fordi det er et vanskelig tema og fordi mange ikke tør delta/bidra i debatten.

Jeg forstår at mange i Norge nå er litt ekstra sensitive når det gjelder temaer og spørsmål vedr. bl.a innvandring og kulturelle spørsmål, men mon ikke det vil være klokt å lese et innlegg flere ganger før man kaster seg over tastaturet og retter baker for smed.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...