Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
jeg har norsk kone så sånne ting er jeg ferdig med.. haha :P

Norsk er etterhvert mange ting... mener du nordisk?... :?

its an innvandrer spøk..u wont skjønne it :)

Skrevet

Gud så irriterende det er å ikke ha en eneste MiniUSB - USB kabel i hele huset. Det må jo være den vanligste kabelen i hele verden. Må vel krype til korset og kjøpe en ny i mårra..

Skrevet

Hahaha :lol: Da fikk vi bevist det igjen, Mercedes suger balle på vinterføre #-o Naboen her har en liten bratt bakke ned til huset sitt, som i disse dager er slapsete og fæl, derfor har han en eldre ML 420. Men kjerringa kjører en W210 E240 stasjonsvogn som vanligvis står oppe ved veien men i dag kjørte han den ned til huset, og nå i kveld prøvde han å kjøre den opp igjen. Ikke faen om det gikk! Selv med Hakka 7 piggdekk så spant han og herja gang på gang, jeg kommer over og sier fleipete "Kjøp BMW så har du bakhjulstrekk OG god fremkommlighet". Som oppfordring så sier han " Prøv med treern din her i bakken så skal jeg heller dra deg opp med MLen når du spinner deg fast" Jeg tok utfordringa og kjørte ned med bimmern som står på piggfri, starta på samme sted som Merca hans og kjørte prikkfritt opp bakken med bittelitt antispinnhjelp de siste meterne :applause: Haha, burn! :D

For å erte litt ekstra så kjører jeg ned bakken for å prøve igjen, men denne gangen skrur jeg av antispinn helt. Likevel, BMWen klatra problemfritt opp i andregir. Prøvde meg bak rattet i Merca og det var håpløse greier både med og uten antispinn, W210en måtte til slutt taues opp av storebror ML :wink: Nå har E90en noe nyere teknikk enn W210 men en E39 hadde heller ikke hatt store broblemer her med gode dekk :) Naboen har iallfall fått ett nytt syn på BMW, noe han ærlig innrømmte :)

Skrevet
*masse rart*

Det artige er at det stort sett er håpløse sjåfører som sier det der! :)

MB er like god (dårlig) som de fleste andre biler på vinterføre.

Skrevet
jeg har norsk kone så sånne ting er jeg ferdig med.. haha :P

Norsk er etterhvert mange ting... mener du nordisk?... :?

its an innvandrer spøk..u wont skjønne it :)

Forklar... :P

Skrevet

Jeg kan jo snu litt på flisa! Artig at det kun er Merce eiere som sier det.

Er ikke lenge siden jeg snakka med en drosje-eier som hadde E61 drosje, etter mange år med E-klasse. I følge han så var BMW de eneste bakhjulstrekkerne som faktisk funka på vinterføre, uten å fylle opp bagasjerommet med sandsekker og bly lodd :wink: Min Merce kjørende onkel sier det sammes om sin E320, nydlig bil men håpløs på vintern.

Skrevet

Jeg kan jo snu litt på flisa! Artig at det kun er Merce eiere som sier det.

Er ikke lenge siden jeg snakka med en drosje-eier som hadde E61 drosje, etter mange år med E-klasse. I følge han så var BMW de eneste bakhjulstrekkerne som faktisk funka på vinterføre, uten å fylle opp bagasjerommet med sandsekker og bly lodd :wink: Min Merce kjørende onkel sier det sammes om sin E320, nydlig bil men håpløs på vintern.

Kan ikke begripe det du, har aldri hatt problemer med MB på vinterstid! s210 kjører jeg omtrent daglig, og det eneste som måtte hemme den på fremkommelighet er tractioncontrollen som bremser ned bakhjula ved sladd, noe som kan bli problematisk opp en bratt bakke med sving! Ikke at det er et stort problem, da den stort sett klatrer fint avgårde uansett.

Selv mine s124'r som er gamle biler er nydelige på vinterføre, sist vinter farta jeg rundt på så og si utslitte vinterhjul uten problemer! ASD'n på den ga meg masser av grep hele tiden :applause:

Skrevet

Jeg har hatt W210, og den virket (såvidt jeg husker) mye dårligere enn alle andre bakhjulstrekkere jeg har hatt. Jeg likte ikke den bilen på vinterføre i det hele tatt. Litt oppoverbakke med 5 cm. snø og den begynte å spinne.

Skrevet
Har også hatt MB i alle år, 123-124-201-210 biler og har aldri hatt problemer med dem på vinterføre...

Jeg har heller aldri hatt problemer med mine fire MB´er på vinterføre (tre stk. W201 og en W124), men de ble bedre med årene (les: ASD- Automatic Locking Differential. Dette er et variabelt system som opp til og med 30 Km/t tillater opp til 100% diffsperre. Er hastigheten høyere tillater systemet opp til 35% diffsperre). Min første Mercedes-Benz var en 1984 W201 190E 2.0 i 1985 og den siste var en ny W124 230E i 1990.

Skrevet

To kompiser av meg har Mercedes, den ene er W203 og den andre er en W208. De har aldri hatt noen problemer med bilene sine om vinteren. Begge er automat og W203 er diesel, jeg vet ikke hvor mye dette har å si, men uansett; poenget var at Mercedes ikke nødvendigvis trenger å være dårlige vinterbiler...

Skrevet
To kompiser av meg har Mercedes, den ene er W203 og den andre er en W208. De har aldri hatt noen problemer med bilene sine om vinteren. Begge er automat og W203 er diesel, jeg vet ikke hvor mye dette har å si, men uansett; poenget var at Mercedes ikke nødvendigvis trenger å være dårlige vinterbiler...

Sant det. Min kompis hadde førstegenerasjons C-klasse med automat og piggdekk. Vi dro til en hytte med en annen kompis sin S3 på piggfri. Vi kom opp, ikke han :)

Det er nå ca. 8 år siden jeg hadde min E-klasse, husker ikke helt, kanskje den bare hadde dårlige piggfri dekk, da?

Skrevet

Sant det. Min kompis hadde førstegenerasjons C-klasse med automat og piggdekk. Vi dro til en hytte med en annen kompis sin S3 på piggfri. Vi kom opp, ikke han :)

Det er nå ca. 8 år siden jeg hadde min E-klasse, husker ikke helt, kanskje den bare hadde dårlige piggfri dekk, da?

Jeg vet ikke, vedkommende med W203 har piggfritt. Jeg håper hele tiden han skal spinne seg fast slik at jeg kan komme å dra han opp med Hiluxen, men utrolig nok har han alltid kommet seg fram. Han som kjører W208 har piggdekk og der har det aldri vært antydning til å sette seg fast. Jeg har én gang måtte dra han opp med min gamle E36, men da kjørte han en Peugeot 106...

Skrevet

Slikt er så inviduelt egentelig! Ved vanlig kjøring så funker sikkert Mercene helt ok, men jeg er skeptisk til MBene hvis man begynner å teste litt(Slik jeg og naboen gjorde i dag). Alle har forskjellige erfaringer, men jeg må si at BMW er heldige med 50 50 vektfordelinga som hjelper mye. Jeg har i tillegg to pakker med fliser i bagasjen som utgjør ca 65 kilo noe som gir ekstra feste i de værste bakkene. Jeg tør påstå jeg kommer bedre fram enn A6en med framhjulsdrift og tung V6er i fronten, sleit litt i bakkene her med den ja. ESPen til Audi er også av den typen som bare kveler motoreffekten, på E90en jobber antispinnen på en helt annen måte føler jeg.

Fattern er også overrasket over at hans gamle haug av en E46 320d Touring kommer bedre fram enn E60 520d han har :roll:

Men jeg lever i troa på at BMW er bedre enn Mercedes på mange måter, deriblant fremkommlighet på vintern og kjøreegenskaper :) Synes også BMW er undervurderte biler når det kommer til holdbarhet, bare fordi 90% av alle BMWer ender opp som skamkjørte ungdommsbiler. Gi en E34 520I eller en E39 525TDS det stellet den skal og de varer glatt i 500 000 km :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...