hylle Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Handler om å gi gass og kjøre på! aldri satt meg fast eller ikke kommet opp en bakke... var det ikke 10mann som måtte dytte deg ut av grava du lagde til deg selv på gardermoen??
Lars89 Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Grattis med dagen BMWLÆRLING! Himla glad for at jeg ikke er gardist i dag. Sikkert et helsikkes styr
hermanoo90 Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Nå synes jeg bruker litt for mange millioner på kongefamilien her i landet, men har noen regnet på hvor mye de bringer inn i form av PR, turisme og representasjon? Lurer på om regnestykket ikke ser så verst ut uansett.. Jeg tror at et slikt regnskap er tilnærmet umulig å lage... like umulig som et innvandrerregnskap. Jeg føler meg imidlertid relativt sikker på at Kongehuset ikke er et underskuddsforetagende målt i rene penger. Det handler i aller høyeste grad om at Kongehuset samler nordmenn om en felles selvfortåelse og nasjonal ramme. Dette kan ikke måles i kroner og ører, men viser seg i form av at vi alle forstår hva det vil si å være fra Norge. Jeg synes at Kongefamilien viser dette på en utmerket måte ved tydelig å vise menneskelighet og storsinn samt kjærlighet til hverandre og hele folket. Dette er etter min mening det som virkelig legetimerer det norske monarkiet på tross av de åpenbare konstitusjonelle utfordringene i et moderne demokrati som det norske. Du sier: ``Mange fine ord her Fredrik, men min hverdag hadde ikke forandret seg om jeg i morgen våknet opp og vi ikke hadde hatt en konge familie`` Landet hadde fortsatt på samme vis. Kongehuset og medlemmene viser kjærlighet og medfølelse ved tragedier i media, men det gjør hele folket også, bare se på 22. juli...`` Å ha konge i et land, er en utdatert styreform vi hadde klart oss fint uten. Skulle likt å se de pengene bli brukt på mer fonuftige ting, som fattighusene og veldedighetsorganisasjoner.
wicky124 Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Handler om å gi gass og kjøre på! aldri satt meg fast eller ikke kommet opp en bakke... var det ikke 10mann som måtte dytte deg ut av grava du lagde til deg selv på gardermoen?? nope...jeg sparte bensin og lot de hvite ikke-innvandrerne dytte sjuern!
Erebus Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Mye fokus på innvandrere og ikke-innvandrere her...er vi ikke alle nordmenn Ser ikke poenget med å påpeke forskjellene side opp og side ned... det fremstår som rimelig polariserende og er neppe gavnlig i lengden..
///FredriK.S Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Må jobber overtid i dag, og kjøre ny F10 M5 til Oslo. Kjipt ass
noekult Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Må jobber overtid i dag, og kjøre ny F10 M5 til Oslo.Kjipt ass Tror deg ikke med mindre du tar bilder - masse masse masse bilder :D
rublings Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Må jobber overtid i dag, og kjøre ny F10 M5 til Oslo.Kjipt ass Argh, ikke litt misunnelig en gang
VegarVS Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Må jobber overtid i dag, og kjøre ny F10 M5 til Oslo.Kjipt ass Tror deg ikke med mindre du tar bilder - masse masse masse bilder :D ja, her kreves det bilder!!!!!!
Fredrik Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Mye fokus på innvandrere og ikke-innvandrere her...er vi ikke alle nordmenn Ser ikke poenget med å påpeke forskjellene side opp og side ned... det fremstår som rimelig polariserende og er neppe gavnlig i lengden.. Et veldig godt poeng. Jeg tror også at f.eks sorte rappere gjør sine egne en reell bjørnetjeneste ved å hele tiden fokusere på forskjeller mellom de ulike befolkningsgruppene. Det blir lett en selvoppfyllende profeti for enkle sjeler... og akkurat dét er neppe poenget. Greit nok at noen få sorte (og hvite) stjerner blir rike, men alt for mange andre får et dårlig selvbilde og/eller blir stigmatisert av storsamfunnet. Dette gjelder like mye sort gjengkultur som white trash... sosiale tilfeller handler det like fullt om. Jeg har mer tro på vi har ulike egenskaper basert på den kulturen vi kommer fra og at vi sammen er krutt. Kunsten og utfordringen er å akseptere egenskapene. Større kunnskapsbedrifter vet hvordan de skal gjøre dette i kontrollerte former og det er ingen tvil om at det virker. Silikon Valley utenfor San Francisco i California er et godt eksempel i denne sammenhengen. Det er en gedigen kulturell smeltedigel og mye av gevinsten de har høstet der i de siste 30 årene er uten tvil et resultat av kulturelt og vitenskapelig mangfold. Steven Jobs (ref: Apple) far er f.eks førstegenerasjons innvandrer fra Syria. Steven vokste imidlertid opp hos en amerikansk arbeiderfamilie. Det er klart at en slik bakgrunn påvirker ditt samfunnsmessige ståsted som voksen og for Steven Jobs var alt mulig bare man har kunnskap og visjoner. Utdannelse er derfor helt avgjørende... ikke å være stor i kjeften og samle på streetcreds.
Larsinnj Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Gøy å være på reisefot i over 12 timer med den verste influensaen jeg har hatt på mange år sikkert..... Pluss mista stemmen. Får såvidt til å hviske..
asv Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Lager pepperbiff og fløtegratinerte poteter før jeg skal på jobb. Digg ! Ingenting er vel strengt talt bedre enn det. Må huske peppersaus Sitter her å øver til kjentmannsprøve. Denne gangen går det nok Drosje? Isåfall, i Bergen? Hørt det er no dritt med kjentmannsprøver i så store byer Kjører drosje selv, og er relativt gla for at det er et noe begrenset antall gatenavn å huske her jeg kjører
Anbefalte innlegg