Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg har verdens kuleste bil til 20.000 kr. Slå den.

Verdens kuleste billigbil til 20k er jo min 535i. Den har jo tilogmed xenon!

Har du også 535i med xenon? Aiai.. vi er kule altså!

Skrevet

Har kjøpt denne råe transporten på deling med en kollega, fra en annen kollega. Slå den! Men jeg har ikke peiling på hvor den er nå da..

d5a1e558-b718-6413.jpg

Skrevet
Jeg har verdens kuleste bil til 20.000 kr. Slå den.

Verdens kuleste billigbil til 20k er jo min 535i. Den har jo tilogmed xenon!

min kosta 19k og har 4wd :P

4wd slår xenon anyday :P

Skrevet

Og prismessig så ligger vel en E9x 325d litt høyere enn en snart 10 år gammel E65. Ja en slik E65 er faktisk billigere en Norges mest solgte biler,

Not to be a douche or anything...

Men en 2008 E90 325d og en 2002(?) 735i ligger på ca. samme pris... +- alt ettersom.. Vi diskuter ikke 20 000 i forskjell...

Alt dette er irrelevant. Hver enkelt kjøper en bil som passer deres behov og ønske, uten at man trenger å rakke ned på hverandre og "jeg er best"... Simply Clean har et veldig fint motto "its not a competition" .. Og hvis du er fornøyd med bilen din og naboen er fornøyd med hans, så er jeg glad på deres vegne :)

Sammenlign en sjuer fra 2008 så får vi se prisforskjellen. En tre serie er aldri bedre enn en sjuer (med unntak av m3) men husk også at preferansene til de forskjellige kjøperne av bilene er annerledes...

Skrevet

Det der er en bil modifisert av Hartge, ikke en standard 197hk med en chip.. Antar vertfall at de gjør noe annet enn bare å chippe den med de chippene som de selv selger fra hylle..

Om du ser på Hartge sitt utvalg i chipper så ser du at de tilbyr en chip fra 197hk - 231, og fra 204 -> 240...

Såe... ja.. i rest my case...

JA det er chippene de leverer i DAG ja, men dette var tilbake i 2008 og da "gamle" Hartge holdt på. Styreenheten ble skrudd ut og sendt til Hartge i Bergen (tror jeg det var) og oppgradert der, var visst relativt kostbart :) Husker selv vi leverte flere biler med dette, var noe Bavaria kunne tilby sine kunder.

Samme som denne:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=32599204

Du kan forøvrig se her også:

http://forums.5series.net/topic/43517-5 ... ge-tuning/

http://forums.5series.net/topic/50173-h ... el-re-map/

Dette er noe som visstnok ikke går å få tak i. Men både ESS og Autopover leverer software som gir 325d opp til 285 hk og 600 nm uten mekaniske inngrep.

Du er klar over at en sjuer er flaggskipet til bmw?! i tyskland er 325d en "bil nr 2" i familien?en gjennomsnittsmodell!?

F01 760I er BMW konsernets flaggskip! E65en din er like mye flaggskip som ett skogsbilvrak av en E23 :wink: Og 735I har vel aldri vært noe falggskip når selv når den var ny, med hensyn til at den var nest minst i motorprogramet. Og prismessig så ligger vel en E9x 325d litt høyere enn en snart 10 år gammel E65. Ja en slik E65 er faktisk billigere en Norges mest solgte biler, Passat og V70. Var det noen som sa noe om Familiebil og refererte til billig nummer 2 bil? :)

La meg montere presse på sjuern så kan vi se? (chip gjør ingenting på en sugemotor...) Jeg har ikke diskutert pris med deg, men utfordret deg til kappkjøring. Der står jeg fremdeles på mitt, jeg rævkjører deg opp og ned :) F02 760iL er vel flaggskipet NÅ men karosseriet er vel fremdeles flaggskip.

Hovedmarkedet til syvserien er i USA og der er det fremdeles dyrt med sjuer.. treerne ser ingen på en gang..

Uansett. denne samtalen vil aldri avta, så la oss si det slik, du har en rask bil der nede, jeg har en rask bil her oppe!

Skrevet

Sammenlign en sjuer fra 2008 så får vi se prisforskjellen. En tre serie er aldri bedre enn en sjuer (med unntak av m3) men husk også at preferansene til de forskjellige kjøperne av bilene er annerledes...

"Bedre" er et uspesifikt ord. I denne sammenhengen sammenlignet Fredrik 90 prisene mellom 2008 E9x 325d og 2002(?) E65 735i, noe som egentlig blir feil, men likevel. 7-serien har vel alltid vært flaggskipet til BMW sett ut ifra årsmodell(altså etter E9 osv. (uten at jeg vet hva som var flaggskipet på den tiden). En E23(nevnt tidligere baki her) var vel flaggskipet den gangen slik som F01/02 er idag. Sammenligner du 2008 modell 3-serie og 2008 modell 7-serie som egentlig er rett å sammenligne vil jo såklart 7-serien ligge mye høyere i pris. A8 for eksempel er Audis flaggskip.

Men at 7-serie er "bedre" på alle punkter vil jeg ikke si, men jeg kan si at 7-serien er bedre til sine tinger og 3-serien lige så til sine. :)

Skrevet
er jo kjekt med billigbil da, slepper og bruke alt man eier og har i ung alder.. :)

Ja. Skal nedgradere bilparken jeg, for å slippe billån! Men på en annen side så klarer jeg meg nå, så jeg lurer på hvis jeg tar opp la oss si 3-400 000 i billån på en "ny" bil, da vil jeg vel kunne få lang betalingstid så jeg slipper å betale mer i måneden? Eller åssen er dette? Betaler over 4000 nå, det er nok.

Skrevet
4wd slår xenon, men rwd slår 4wd!

ikke når 4wd'n har 64% bak og resta foran (er vell noe sånt e30 325ix har)

:P

på vinteren altså :P

sommeren er rwd best :P

RWD er morsomt... awd er best :P

Skrevet
er jo kjekt med billigbil da, slepper og bruke alt man eier og har i ung alder.. :)

Ja. Skal nedgradere bilparken jeg, for å slippe billån! Men på en annen side så klarer jeg meg nå, så jeg lurer på hvis jeg tar opp la oss si 3-400 000 i billån på en "ny" bil, da vil jeg vel kunne få lang betalingstid så jeg slipper å betale mer i måneden? Eller åssen er dette? Betaler over 4000 nå, det er nok.

om du kjøper bruktbil uten egenkapital så er det vel max 5-7 år.. alt avhengig av hvem du søker hos..

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...