Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Trenger litt ekspertmeninger her, hva synes dere om denne bilen?

Den har gått et stykke, men trenger jo ikke å ha noe å si det?

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2

Du bør etter min mening regne med at en M-bil som et minimum blir kjørt slik den er bygget for og i den sammenhengen er 200K kilometer helt klart en milepæl mhp. større vedlikehold. Tidlige utgaver av S62 motoren hadde også bl.a problemer med utette stempelringer som ga et høyt oljeforbruk. Dette ble løst av BMW i år 2000... sjekk derfor at motoren er oppgradert på garantien.

Jeg ville også på generell basis ha vært skeptisk til annonser der det såpass tydelig står "Tippfehler und Irrtümer Vorbehalten!!"... altså skrivefeil og feil forbeholdes på norsk.

Blir ikke en slik bil fryktelig dyr å ta inn til Norge?

Skrevet

Jeg ble stoppet av politiet pga av naboene. Naboene var såpass kriminelle at det var regelmessig rassia der. Vi hadde parkering i samme bakgård. Politiet hadde tydeligvis bakgården under oppsyn, for jeg ble stoppet av sivilpurk rett etter at jeg flyttet dit og etter at jeg byttet bil.

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?d21pit

Sent from my iPhone using Tapatalk.

Skrevet
Fin bil M Fjeld, like fin på nært hold?

Jo takk :) Jepp, er faktisk det! Det lille som finnes av rust er i kanaler, noe i innerskjermen bak og foran.

Ellers så flasser frontfangeren litt, er også to-tre parkeringsbulker på venstre sida..

Alt av det elektriske fungerer til en forandring :shock:

Er gåen automatkasse og motor har skjørte/rådebank, ellers så er alt bare fryd og gammen! :)

Skal ut og ta noen bilder senere idag, bare få vaska den først ;)

Skrevet

Ang 4x4 og Volvo så er det en type som er bedre de fleste, og det er orginalutgaven av en R AWD. For eks V70 R AWD er suverene biler med sine org 250-260 hk og vil man ha litt mer så er chip alt som skal til for og runde 300 hk glatt. Leveres til og med med 3" endrør og doble potter. Men bilen koster litt.

Skrevet

Hehe, hørtes ut som et mekanisk mareritt for meg, men om du kan skru er det vel ikke noe problem. Bytte til manuell da? Alt av det elektriske funker hos meg og, ganske imponert over det i en såpass gammel bil!

Skrevet
Wicky: vist du vurderer 4x4 til neste vinter, regner jeg med du er ute etter "ekte" 4 hjulstrekk og det får du ikke på en volvo kontra en audi med rettstilt motor - hvertfall slik jeg har forstått det.

Volvo opperer med et haldex bassert system, hvor bilen drar på framhjulene helt til den spinner, da er det en viskose midtdiff (inneholder olje som blir "fast" ved høy friksjon) som da fordeler noe av draktaften til bakhjulene. Vag bruker et noe likt system i sine biler med tverrstilt motor.

Et "4x4" system med viskose diff vil etter min mening ikke virke før det er forsent. Mao, den drar først på alle 4 når du har satt deg fast/ er ikke spesielt leke vennlig.

(mulig jeg tar noe feil og at dette ikke gjelder ALLE, men er hvertfall slik jeg har forstått det)

Haldex brukes og av VW og Audi på mindre modeller (da under navnet Syncro og Quattro) og er vel strengt tatt ikke viskosikoblet til bakaksling slik f.eks TorSen som brukes i så og si alle de resterende Audimodeller. Akkurat hvilke biler man sikkert på wikipedia eller noe. Haldex er et elektrohydraulisk system, og forhjulene behøver ikke spinne en hel rotasjon en gang før bakhjulene kobles inn.

Tror faktisk Bugatti Veyron bruker Haldex, så jeg ville ikke styrt unna biler av den grunn.

Skrevet
Hehe, hørtes ut som et mekanisk mareritt for meg, men om du kan skru er det vel ikke noe problem. Bytte til manuell da? Alt av det elektriske funker hos meg og, ganske imponert over det i en såpass gammel bil!

Kan skru, så det fikses på en helg :) Men.. Manuell ja.. Har i tankene å prøve å få fiksa automatkassa først.

Så spare opp til en 535/540 som hentes i sverige, for deretter å bygge om til manuell på den tida istedet.

Det elektriske ja, her er det liten kjørecomputer, elektrisk ryggstøtte og noe annet dilldall :) Og alt fungerer i perfekt! :shock:

Er tross alt en bil til 4500 :P

Skrevet

Er ikke stor forskjell på 535 12v og 525 24v nei, men får se.. Skal brukes som springbrett for turbo eller kompressor isåfall..

540 frister mest, så blir nok det trur jeg.. Skjer nok ikke før utpå høsten engang, men.. Har trua! :)

Skrevet

Haldex brukes og av VW og Audi på mindre modeller (da under navnet Syncro og Quattro) og er vel strengt tatt ikke viskosikoblet til bakaksling slik f.eks TorSen som brukes i så og si alle de resterende Audimodeller. Akkurat hvilke biler man sikkert på wikipedia eller noe. Haldex er et elektrohydraulisk system, og forhjulene behøver ikke spinne en hel rotasjon en gang før bakhjulene kobles inn.

Tror faktisk Bugatti Veyron bruker Haldex, så jeg ville ikke styrt unna biler av den grunn.

A/S/Q3 og TT er vel eneste Audi med Haldex. Men uansett, awd er drit gøy om vintern :lol:

Skrevet

Og seat leon ;) og selv med 1,8t og 180 hester hadde det ikke gjort no med mere hester når man vil leke seg... Men systemet fungerer veldig bra :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...