Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Sant nok det ja.. Nei den river ikke skinnet av pølsa den 163hk`n min heller akkurat.. Men til daglig kjøring i Norske hastigheter går den greit nok. Har også bra med drag både i 4-5 og 6 gir. Så jeg trenger ikke drive å gire hele tiden.

Uansett er jeg storfornøyd med bilen, og motoren i helhet. Å kjøpe bil er og blir et tapsprosjekt, men det får så være ;) Lever kun en gang :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":kjphtgkm]Dieselen i den nye 520d overrasket meg skikkelig. Prøvekjørte den med automat, og det var en nydelig opplevelse. Den var vesentlig raskere enn jeg forventet. (Dette var den nedtunede "norske" varianten).

BMW´s nye automatgearkasse med 8 gir (er det vel?) er, iallefall på papiret, en sann drøm i forhold til tidligere automatkasser. Jeg har dessverre ennå ikke testet den nye automatgearkassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye 8-trinns girkassen er en fantastisk kasse. Har hatt gleden av å kjøre både F10 520dA, F10 523iA og en F11 525dA. Girkassen kunne kanskje virke noe masete med 520d, men ytelsesmessig så skuffet 525d enormt. Hadde forventet vesentlig mer fra en så kraftig motor. 520d med 184hk står definitivt ikke langt bak en 525d og fremstår (etter min mening) som et mye mer fornuftig kjøp..Hvertfall når mellomlegget er så stort som det er.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sted i Nord-Norge fant to politimenn en mann som lå død foran en Mitsubishi og skulle skrive rapport om det. - Korsen skrives missubitsji? spurte den ene. - Eg veit da fa... Vi lægg han foran en Opel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker når direkte innsprøytning kom på pers.biler og hvilken revolusjon dette var(og egentlig fortsatt er!). Der eg jobba på det tidspunktet fikk en bil som vi fikk kjøre på deling halve dagen nesten,vart endel diskusjoner og beundring av motorrommet da :shock:

Bilparken min familie hadde da eg voks opp var stort sett Mercedes,men har et svakt minne av en Renault 16 som lakk som en sil(støvler var et must i baksetet).

Deretter gikk det fra strek-8,til gamle drosjekjørte W123 diesel(stort sett 300tdt) på noen-og-åtti gamper :headbang:

Så ble det et avbrekk en periode med en Chrysler Voyager turbodiesel(Alfa som lagde desse motorene?!?) og deretter gikk det tilbake til Merce igjen.

Glad eg fikk oppleve den tids-epoken der egentli,med det enorme skillet som kom med DI motorene....

opasb: haha!! Nett som kapteinen sa på Ekspressbåten engang da den ankom kaia i nærheten der eg bor(Rysjedalsvika):

"Ladies and gentlemen,we are now arriving at Rysjedalsvika. Try to spell that name."

hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye 8-trinns girkassen er en fantastisk kasse. Har hatt gleden av å kjøre både F10 520dA, F10 523iA og en F11 525dA. Girkassen kunne kanskje virke noe masete med 520d, men ytelsesmessig så skuffet 525d enormt. Hadde forventet vesentlig mer fra en så kraftig motor. 520d med 184hk står definitivt ikke langt bak en 525d og fremstår (etter min mening) som et mye mer fornuftig kjøp..Hvertfall når mellomlegget er så stort som det er.. :-)

Rent ytelsesmessig skiller det ikke mye mellom 520d og 525d. Små 20 hestekrefter og 70 Nm er ikke all verden, men to ekstra sylindre merker man selvfølgelig veldig godt. Jeg synes imidlertid ikke at 204 HK er så veldig mye å skryte av i forhold til 184 HK. Det er heller ikke 450 Nm i forhold til 380 Nm. En grunnleggende prisforskjell på godt over 100K mellom modellene forsvarer under ingen omstendigheter, som du påpeker, den relativt lille effektforskjellen. 525d er kjekk å ha og har en fin eksoslyd... og det er vel det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...