Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Heh satt på med Navaraen til en kompis nå just, og hadde 2 venniner på slep i en polo, så tar vi og bøser gjennom en helvetes svær vanndamm(liten innsjø).

Gikk jo fint for navaraen men når jentene skulle starte poloen på bensinstasjonen etter påfyll 2min etterpå var det ikke mye liv i vagen gitt xD

Fikk ommsider tatt av luftfilter og alt, rusa igang motoren etterfulgt av smelle lyder, røyk og fyrverkeri lukt..stakkars bil haha <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh satt på med Navaraen til en kompis nå just, og hadde 2 venniner på slep i en polo, så tar vi og bøser gjennom en helvetes svær vanndamm(liten innsjø).

Gikk jo fint for navaraen men når jentene skulle starte poloen på bensinstasjonen etter påfyll 2min etterpå var det ikke mye liv i vagen gitt xD

Fikk ommsider tatt av luftfilter og alt, rusa igang motoren etterfulgt av smelle lyder, røyk og fyrverkeri lukt..stakkars bil haha <3

Høres ut som en smarting han kompisen din, han tok ikke en runde i skauen med Poloen på slep også da? Bare sånn for å tøffe seg maks for kvinnfolka #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er ikke alle som er like fornøyde med slike t-skjorter.

F.eks Coma sutra skjorta:

The soi-disant “edgy social commentary” T-shirt site has produced products with slogans such as “Slavery gets shit done”, “It’s not gay if you beat them up afterwards”, “If a fat girl falls in the words, do the trees laugh?”, “Stop abortion, kill sluts”, and “Arrest black babies before they become criminals”.

They’re all absolutely vile. But for some reason, the “Coma Sutra” design, also pictured here, hit me the hardest of all.

3243180712_ebfa29309a_o.jpg

Description: A black and white T-shirt print, rectangular, with six semi-iconic pictorial panels. The centre reads “COMA SUTRA”. The individual panels show a man raping a comatose woman in a variety of positions: in a hospital bed, in a CT machine, on a wheelchair.

http://hoydenabouttown.com/20090201.350 ... g-at-last/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen her som vt hvordan finne ut om et kjede er i ekte gull eller ei?

har noen gullringer som hang på et kjede, og tenkte å sende det inn til gullvekten.no, men hadde vært kjekt å vite om jeg skal slenge med kjedet eller ei :P

Har du prøvd å bite?

Tror det skal stå et knøttlite nummer stemplet inn ettellerannet sted. Ihvertfall på kjeder. Vet ikke om det er det samme på ringer.

finner ikke noe merke på kjedet :P

kan sikkert prøve å bite, men skal det være hardt? mykt? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var jeg kommet hjem fra finnsnes....

90 mil på en vei det er egentlig bare 55 mil...

tok meg over 24 timer.. storm og vind..så ikke en dritt... biler som kjørte av veien, trailer som klemt bil mot autovern.. kaos..

'

godnatt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finner ikke noe merke på kjedet :P

kan sikkert prøve å bite, men skal det være hardt? mykt? :lol:

Hehe, det var vel mest back in the days gullet var så rent at det ble merke av å bite, men nummeret burde være der. På mitt er det stemplet inn i enden ved festet, en firkant på ca. 2x3mm med 3 tall inni. Tallene skal stemme med disse:

these are the proper hallmarks

24 Karat Gold - 24K or 999

22 Karat Gold - 22K or 917

21 Karat Gold - 21K or 875

18 Karat Gold - 18K or 750

14 Karat Gold - 14K or 585

10 Karat Gold - 10K or 417

9 Karat Gold - 9K or 375

14 Karat Gold filled - 14K GF or 14K/20

Sterling Silver - 925

Pure Silver - 999

the ratio is A/24=B

for example 10/24=0.417

therefor 10K=417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som med forsølvning/plett finnes det også forgylling/double når det gjelder overflatebehandlinger av legeringer. Hvis smykket ikke har et stempel som angir karatet/sølvinnholdet samt et stempel som angir juveleren (f.eks David-Andersen i Oslo) er det lite trolig at smykket er annet enn plett/double. Det finnes selvfølgelig unntak fra denne regelen (spesielt hvis smykket er kjøpt i østen), men da må smykket evt. vurderes av en ekspert før man kan si noe om verdien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...