Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Noen her som bruker windows 7? (sikkert en del)

Men er det lett å bruke og konfigurere mtp spill osv?

Hvem bruker ikke WIN 7

er vel noen hardcore Win Xp brukere men de fleste har nok oppgradert for lengst

Skrevet

Alt, vista var visst et mareritt ifølge folk flest, så det ungikk jeg lett.

Kjekt, da får jeg prøve meg på en oppgradering fra xp da :)

Dirty:

Jeg bruker xp :lol:

Skrevet
Alt, vista var visst et mareritt ifølge folk flest, så det ungikk jeg lett.

Kjekt, da får jeg prøve meg på en oppgradering fra xp da :)

Dirty:

Jeg bruker xp :lol:

Du er ikke alene om å bruke xp får mange Xp maskiner inn på jobb enda men er jaggu på tide og oppgradere da :D

Win 7 er litt andeledes med en gang men etter noen timer har du lett satt deg inn i ting så er bare og kjøre på :P

Skrevet

hos modern og fadern er det flere xp pcer. It-ansvarlig i huset har ikke giddet å ta jobben med oppgraderinger. Så lenge jeg ikke bor der, og jeg har laptop så tror jeg det forblir slik også.

Fattern har jobb pc, fra Nordens største bank, og den innehar xp ennå 8)

Skrevet

Jobben min kjører xp på alt av maskiner også. Blir ofte sånn når man har endel spesialprogramvare som krangler med nyere operativsystem.

Win 7 funker gull. Vista funket også fint for meg, kan ikke hugse jeg hadde noe problemer med det.

Skrevet

Kjører endel Win Xp på jobben, men det er kun maskiner som er så gamle at jeg ikke har gidda å oppgradere de :)

Just oppgradert serverparken også så xp er snart helt vekk her :)

Skrevet

I bedriftsammenheng så ligger man ofte mye lenger etter enn consumer-markedet.

Jeg har brukt Win7 på jobb siden RC ble sluppet, men av våre kunder er det mange som fortsatt er på XP (vi oppgraderte nesten ingen til vista heldigvis)

I disse dager har vi sluttet å reinstallere eller installere nye maskiner med XP. XP er gammelt og utdadert. Både sikkerhet og funksjonsmessig. Tenk deg hvor lenge det er siden man ringte opp internett med modem, så tenker du på hvor fort teknologiutviklingen går. Windows XP ble laget enda et par år før du hadde et modem hjemme.

Til info; idag slippes Win 8 Beta ;)

Skrevet

Windows XP Professional x64 Edition brukes stadig av mange. Det er basert på Windows Server 2003 og er rimelig stabilt. Det var nok mange som hoppet over Vista nettopp fordi XP Professional var så stabilt og enkelt.

Skrevet

Vista er et mareritt ja! Hehe. Kranglete på avanserte systeminnstillinger, rotete opplegg, og tar for stor plass i forhold til smaken.

Win7 er litt lettere å jobbe med, og har blitt forminsket og lettet i forhold til vista-skallet. :D

Men fortsatt er det mange som foretrekker XP. Har en laptop med Win7, der jeg kjører de nyeste store spillene og redigerer bilder osv.

Og en med modifisert XP(Black, pirated edition) for god gammeldags dataleking, i tillegg til litt diagnosesystemer osv.

XP er jo veldig enkelt å bruke, enkelt å tukle med, og med kun det nødvendige, og det tar veldig lite plass.

Skrevet
Gamleveien utover mot Son, videre sydover og inn i landet er jo kjempefin. Alternativt byr Hurum på den andre siden av fjorden alltid på morsomme veier... :)

Takk, skal få sjekket det ut... :)

Nesoddlandet er ikke så gale 8) Dog, det er kun veiene på øst og vestsiden som er greie å kjøre på nå! resten har alt for mye telehiv :wink:

Har kjørt Oslo - Nesoddtangen en gang før. Husker ikke hvilken rute jeg tok, men det var rimelig bra :)

Fint utover Hurum ja! :) Ellers så er jo veien mellom Lierbyen/Sylling og Sollihøgda en fin rute!

Grei veistandard, MASSE svinger og lite trafikk :)

Kult, kult. Noteres :D

Hvor kult er ikke det!!

Snakker om kjøring. Skal kjøre Molde - Trondheim i morgen. Jeg synes som liten at vegen fra Sunndalsøra - Oppdal var veldig fin, og med høye fjell på hver side var dette utrolig morsomt. Men nå synes jeg det er en av strekningens kjedeligste veier, eller, hele veien er dønn kjedelig... :-?

Hvorfor har den veien blitt kjedelig...? Har kjørt Oppdal - Sunndalsøra 6-7 ganger før (2005-2006). Husker den veien som nærmest legendarisk fin! Men kjørte alltid litt forsiktig siden jeg så at de drev med fartskontroll på en av de veiene :P Savner å kjøre der som F... :( :(

Tvitter er for oppmerksomhetssyke folk som tror at de har noe som er verdt å høre på å komme med.

Med mindre du er superkjendis, synes jeg det er stusselig å drive å tvitre.

Slike utsagn minner meg veldig mye om "BMW/Ferrari/sportsbil/whatever er kun for show-offs".

Jeg er veldig aktiv på Twitter. Har du brukt det før? Eller har du bare dannet deg et bilde gjennom media?

Her er noen av tingene jeg bruker Twitter til:

*komme i kontakt med nye mennesker i Oslo (sitter hjemme hele døgnet omtrent og det er en flott måte å bli kjent med nye folk på, som man evt. møter senere på "tweetup")

*å følge alle store nyhetsbyråer og bilnettsider og får dermed de siste sakene først fordi alle tvitrer en link i det saken har blirlagt ut

*å følge folk i samme fagfelt (reklame/PR/media/markedsføring/kommunikasjon) som ofte har interessante diskusjoner og linker

*å følge mange forskere og statsledere som kommer med interessante perspektiver på ting

*å følge med bloggere fra Syria, Egypt, Russland, Kina osv. som leverer alternative perspektiver enn det media presenterer (ang. krig, tortur, undertrykkelse)

*å få hjelp og å hjelpe andre - lurer jeg på noe ang. fotografi, PC-problemer, advokatspørsmål etc. får jeg svar på minuttet fra noen som er profesjonelle i relevant bransje og som følger meg

*å få klaget direkte/stille direktespørsmål til Ruter, NSB, One.com,

Posten, Komplett.no, Finn.no osv. som alle henger på Twitter

*å snakke direkte med verdens beste engelsktalende motorjournalister (Chris Harris, Tiff Needell, Steve Sutclife, Henry Catchpole og Harry Metcalfe etc.). Lese tweets fra dem når de er under billanseringer f. eks. (NSX II lanseringa var awesome, med fortløpende oppdateringer på Twitter, lenge før sakene dukket opp på nettsider) - eller når vi driver og ser F1 og WRC live og kan se fortløpende kommentarer fra dem. Samme gjelder f. eks. når Chris Harris forteller om at han og en annen henta seg en E30 325 på henger som de skal kjøre i hjel... Slike ting er priceless og dukker aldri opp på trykk andre steder.

I det hele tatt er Twitter noe så jææææævlig mye mer enn "jeg sitter på dass og driter". Etter min erfaring så begynner du ikke med en dritt og må investere hvertfall et halvt år på Twitter. Du MÅ være interessant for andre folk, og andre folk MÅ være interesssante for deg - slik bygger man seg opp followers som har veldig like interesser for deg og da blir Twitter gøy.

Skrevet

har ikke vurdert å få deg en jobb ? :P

Ut å nyte sola :) Føles som vår her nå ja :)

her også, tror nesten jeg må trille bilen ut å skru idag etter jobb 20 grader her :mrgreen:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...