Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
m3vær i bergen, snakkes!

Vær forsiktig i skyggen da. ;) Var glatte veier idag morres når jeg kjørte til Sandsli.

Er alltid forsiktig jeg! Tok meg en tur utover Askøy forbi Skråmestø eller hva det heter der. Kjører stort sett rolig, orker ikke flere prikker nå, har oppspart 4 stykker.

Skrevet
Fikk for litt siden premieøkning fra Gjensidige på 6 tusinger (!!), som jeg etter mye om og men klarte å forhandle ned 3 tusinger. Har innhenta tilbud som ligger 2 tusinger UNDER det jeg opprinnelig hadde hos Gjensidige. Nå skal jeg se om de plutselig er villige til å fire noe mer på prisen. Forsikring er legalisert svindel.

Hvorfor så høy premieøkning?

Jeg hadde et uhell og falt fra 70% på fjerde året til 60%, men liten omrøring så er jeg tilbake på 70% på andre året ved å bytte bonus mellom to kjøretøy. Gjensidige hadde ingen annen forklaring enn at det var forskjell på de fire gradene av 70%.. Pussig at det skulle gjøre det så dramatisk utfall så jeg, men oda vender de og sier at grunnpremien til biltyper har økt.. Selvsagt bare tull og svada...

Skrevet

En på jobben nevnte for meg at det går ann å tolle inn biler som delebil/vrak, og kun betale vrakpant-ish, sålenge bilen er skjært over i rammen eller noe slikt..

noen som har hørt om liknende? synes det hørtes rart ut :S

Skrevet
":2ta4qks8]Fredrik:

Du er klar over at det blir roadtrip 2.0 til sommeren om du kjøper den alfaen? :)

(Den burde jo egentlig være rød med mokka eller svart skinn da...)

Den er god... 8)

Det ble dessverre ikke tid til å kikke på bilen idag, men jeg skal prøve å nå det på mandag (sjappa er stengt i helgen). Jeg er enig med deg i at rosso lakk + mokka/sort skinn er mer sexy enn grå lakk + sort skinn, men noe må jeg ofre når bilen er såpass billig. BBS felgene som står på bilen (17" tror jeg) er heller ikke mitt førstevalg når Alfa´s originale felger er såpass fine som de er.

Skrevet

By the way... har noen andre hørt følgende argument fra et bilverksted i forbindelse med en ren garantisak:... "Det er ikke garanti på garantien!!"...

Altså... mitt autorisert BMW verksted her i Århus (som jeg ikke bruker fast fordi de er svindyre) forsøker å overbevise meg om at det ikke er garanti på et svinghjul de skiftet på garantien. Det kan da ikke være meningen at kundene ikke har garanti på nye deler og arbeidet med å montere delene. Hvem som betalte for delene vedrører etter min mening ikke selve garantien på delene inkl. arbeidet. Jeg tror bestemt at verkstedet må lenger ut på landet med denne bortforklaringen... eller hva mener panelet?... :)

Skrevet

æsj som jeg er deppa nå! vil ha ut bmw'n og bli kvitt civicen, den er gammel og koster i slitedeler... noen som vil ha? 5000 til førstemann som kommer med penger! :P

Skrevet

Høres litt drøy ut ja, Fredrik. Om du betaler 10k eller om jobben blir utført på garanti forventes det jo at jobben og delene er skikkelige!

Skrevet

d1pnu5yfp8y6k18j9mhd.jpg

Var ekstra glad i bilen min i dag. Guuuuud så godt det er å ha en kul bil når sola titter fram igjen etter flere måneder med sørpe.

Skal spandere nye sommerdekk og bremser på den jah.

Skrevet
By the way... har noen andre hørt følgende argument fra et bilverksted i forbindelse med en ren garantisak:... "Det er ikke garanti på garantien!!"...

Altså... mitt autorisert BMW verksted her i Århus (som jeg ikke bruker fast fordi de er svindyre) forsøker å overbevise meg om at det ikke er garanti på et svinghjul de skiftet på garantien. Det kan da ikke være meningen at kundene ikke har garanti på nye deler og arbeidet med å montere delene. Hvem som betalte for delene vedrører etter min mening ikke selve garantien på delene inkl. arbeidet. Jeg tror bestemt at verkstedet må lenger ut på landet med denne bortforklaringen... eller hva mener panelet?... :)

Det skal da vel være garanti på utført arbeid og del så lenge det er gjort med orginaldel og på merkeverksted. Da jeg måtte bytte automat kassa i A6en så fikk jeg av Møller nye 5 år og 100 000 km på kassa.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...