hermanoo90 Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 Sick......... http://morsomme.no/videoer/3222-how-to- ... ngine.html
Fredrik 90 Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 Veldig enig med deg Noekult! Sammenlikn E39 og W210, BMWen er overlegen på design, tidløshet og byggekvalitet! Sammenlikn E60 og W211 med samme kreterier over her, hvor mye freiskere ser ikke en E60 ut i forhold til en traust og kjedelig W211? Også, når F10 nå kom så har jeg aldri lest om så mange biljournalister som nevnte "Verdens beste bil" om samme modell. Leste en test av nye ML mot den nå aldrene X5, og det var såvidt ML klarte å hevde seg forran X5en. Det sier mer om Merca enn om BMWen Hvor mange undersøkelser om kundetilfredshet har ikke BMW vunnet, hvileken bil ble kåret til beste brukt SUVen? Jo X3! Hvilken bil er blandt de mest feilfrie i verden, jo E60 med seksylindre bensin (Amerikansk undersøkelse hvor BMWen hevdet seg med Porsche Cayman og Lexus RX400) Alt i alt så lager BMW en helvettes gode biler, noe til og med de mest hardbara Toyota entusiaster nå innrømmer
Erebus Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 Savna ikke bedre byggekvalitet i E34en min, kan hende dere med Mercedes har kvalitetsfetisj (eller mangler andre kort å spille på mot en E34)... Og JEG mener hvertfall at E39 har langt høyere kvalitetsfølelse enn W210!Også får jeg aldri "the fuzzy feeling" av en Mercedes generelt, kun Black Series, E-klasse AMGer og CLK DTM. Resten er så som så... Men ser jo at merket har sin andel av fans. Til det BMW skal gjøre gjør BMW best. M5 og M3 er standardene alle andre måler seg etter. Ser ikke hva Mercedes eller Audi gjør per i dag som er like klasseledende... Off-road vil en Range Rover gjøre bedre enn Gelanderwagen, superbiler gjør Ferrari bedre enn SLS og SLR, banegatebiler gjør Porsche bedre enn CLK Black Series og C-klasse Black Serie coupé, store limosiner gjør Bentley (Flying Spur) bedre enn S-klassen osv. Føler glansdagene til Mercedes er lenge over. Jeg klager ofte på X1, X6 osv. og mener BMW har horet seg mtp. ekte merkeidentitet, men Mercedes har hatt rene orgirekorden i forhold (A-klasse, R-klasse, B-klasse, Vaneo etc.). Nope, Mercedes er ikke hva det en gang var, og kommer aldri til å ha lignende storhetstid igjen. Så jo hvordan det gikk med SLR og Maybach... Du har rett i at Mercedes har blitt et mer differensiert merke, men dette har mer å gjøre med tiden vi lever i heller enn dalende kvalitet. Ikke fall for fristelsen å skjære Viano, A-klasse over samme kam som S og CL modellene. Mercedes leverer stadig det ypperste innen bilkunst, men de har i tillegg et godt grep om varebilmarkedet samt biler for folk flest. Det er ikke noe galt i det... med mindre man vil bruke de billigste modellene som en målestokk jamnførd med de eldre mercedes-modellene - noe jeg mener faller på sin egen urimelighet.
Marius2002 Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 Veldig enig med deg Noekult! Sammenlikn E39 og W210, BMWen er overlegen på design, tidløshet og byggekvalitet! Sammenlikn E60 og W211 med samme kreterier over her, hvor mye freiskere ser ikke en E60 ut i forhold til en traust og kjedelig W211 Synes E39 og W210 stiller noen lunde likt i design. Husk å sammenligne rett modell M-tech mot non-AMG (eller hva som var da) går ikke an å sammenligne, med andre ord stiller de likt. E60 uten M-tech er dønn kjedelig og stiller også likt med W211...
Erebus Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 Veldig enig med deg Noekult! Sammenlikn E39 og W210, BMWen er overlegen på design, tidløshet og byggekvalitet! Sammenlikn E60 og W211 med samme kreterier over her, hvor mye freiskere ser ikke en E60 ut i forhold til en traust og kjedelig W211? Også, når F10 nå kom så har jeg aldri lest om så mange biljournalister som nevnte "Verdens beste bil" om samme modell. Leste en test av nye ML mot den nå aldrene X5, og det var såvidt ML klarte å hevde seg forran X5en. Det sier mer om Merca enn om BMWen Hvor mange undersøkelser om kundetilfredshet har ikke BMW vunnet, hvileken bil ble kåret til beste brukt SUVen? Jo X3! Hvilken bil er blandt de mest feilfrie i verden, jo E60 med seksylindre bensin (Amerikansk undersøkelse hvor BMWen hevdet seg med Porsche Cayman og Lexus RX400) Alt i alt så lager BMW en helvettes gode biler, noe til og med de mest hardbara Toyota entusiaster nå innrømmer Her var det mye subjektive oppfatninger og ellers lite kjøtt på beinet..sorry. Det er din personlige mening at mercedes er noe herk og dette farger postene dine. Personlig mener jeg Mercedes gjør mye mer riktig enn BMW for tiden .Sistnevnte går seg bort med intetsigende og pløsete bildesign, firehjulstrekk og små hvesende firesylindrede turbomotorer. Mercedes er i mine øyne inne i en mer spennende epoke med mye spenstig design, V8ere med svært lave utslipp og bedre design enn BMW. Dette er bare min mening.
Erebus Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 Veldig enig med deg Noekult! Sammenlikn E39 og W210, BMWen er overlegen på design, tidløshet og byggekvalitet! Sammenlikn E60 og W211 med samme kreterier over her, hvor mye freiskere ser ikke en E60 ut i forhold til en traust og kjedelig W211 Synes E39 og W210 stiller noen lunde likt i design. Husk å sammenligne rett modell M-tech mot non-AMG (eller hva som var da) går ikke an å sammenligne, med andre ord stiller de likt. E60 uten M-tech er dønn kjedelig og stiller også likt med W211... W211 er en mye penere og harmonisk modell enn E60 uten M-pakke. Da ser bmw`en tragisk ut.
Marius2002 Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 Finnes det toyota-entusiaster? Synes Landcruiser, Hilux og IQ er tøff Mens har veldig lite til overs for Prius og Avensis...
rublings Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 Men så må ikke dere to (Fredrik90 og Noekult) glemme at ingen har sagt at w210 var bedre enn e39 W124 er siste bilen fra Mercedes hvor de brukte mer til på å lage skikkelige biler enn de brukte med kalkulatoren. At e39 har bedre kvalitets følelse enn w210 er jeg helt enig i. Og du må også huske på Noekult, at selv om Mercedes ikke nødvendigvis er best i de klassene du nevner, så skal du slite lenge med å finne et bilmerke som har en så komplett modell-linje hvor alle modellene er blant de beste i klassen. Jeg sier ikke at de er best, men de er absolutt blant de beste. Siste test i Autofil fikk bl.a. F10 med X-drive pepper for å være kjedelig å kjøre. W212 med 4-matic vant testen bl.a. fordi den var artigere og kjøre på glatten, samtidig som den matchet F10 på det meste. Når Mercedes vinner en test foran BMW fordi den er gøyere å kjøre, da begynner jeg litt å lure på hva som skjer. Men som sagt, jeg sier ikke at nyere Mercedes er bedre enn nyere BMW, men når det gjelder w124/e34 og bakover i tid så vil jeg si at Mercedes var en halv bil-lengde foran når det kom til opplevd kvalitet og holdbarhet
316 Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 Småmorsomt! Utenom for Kenneth som ble "missbrukt" og sikkert får noen mill i erstatning ! Stakkar..........
Erebus Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 Accidenture og Bajsfarm melder om nedetid de neste dagene også. "1000 Milloner skattekroner garanterer ikke at vi jobber helgedager og i fellesferien" uttaler den 21 årige kommunikasjons-direktøren for de 2 selskapene mens han fyller bensin på sin Porsche Cayenne turbo. "Vi er klar over vårt sammfunnsansvar" sier han før han gir bånn gass retning Hankø. Er dette deg Fredrik 90???
Kvasi Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 Det jeg setter pris på i min E34 er den tunge deigete følelsen, bilen føles som en våt gymsokk på hjul når den ruller bortover. Manuellkassa skraper og hyler, føles som den ble tilverket under krigen av brukte håndgranater, og knirkelydene i interiør og understell tyder på 20 år hard mishandling. Kjøreegenskapene er i en klasse for seg selv nesten, jeg hadde en opel vectra a 1.7td og det er det eneste jeg kommer på som kan sammenlignes, den var like redd for kurver og begge var presise som en yrkesdranker som utfører hjernekirurgi på sin egen hjerne. Opelen med sine 80 hester var en anelse slappere, men 535'en stiller sterkt når det kommer til ubalanse og båtfølelse.Satt opp imot m3'en altså. Og du er fremdeles forfatter av både de beste og mest "selvkritiske" innleggende på bimmers..
Anbefalte innlegg