Jordfræsar Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Rengjøringspersonalet på riggen får 600-700+ i året, stemmer ikke det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Rengjøringspersonalet tjener opp mot 700 000.- så det å være "vaskekjærring" er nok ikke så dumt ? Edit, du var raskere enn meg der ja hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Jeg hadde rengjort for 700.000 i året. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Det hadde jeg også LETT gjort! Tror ikke krava er så strenge heller, er jo bare å vaske kjapt over slik mannfolka blir happy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Nei nei, de står venter på at de som arbeider roper "feeeeeeeeeeerdiiiiig". Og da må du tørke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Jeg hadde rengjort for 700.000 i året. Dette er helt absurd. De menneskene som skal sørge for at barna våre kommer seg igjennom grunnskolen på en fornuftig måte tjener knapt litt over halvdelen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Jeg hadde rengjort for 700.000 i året. Dette er helt absurd. De menneskene som skal sørge for at barna våre kommer seg igjennom grunnskolen på en fornuftig måte tjener knapt litt over halvdelen... Nettopp!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Sykt! Kan noen fortelle meg logikken i at de skal tjene så mye? Når og hvordan ble det til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 De har sikkert masse tillegg de også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Helt enig med deg, Fredrik! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Ja, men hvor er logikken? Jeg arbeider med sikkerheten til tusenvis av reisende på jernbanen hver dag og kan dersom jeg ikke hadde kunnet jobben min eller dersom jeg hadde hatt lyst sendt to tog mot hverandre. Og jeg har faen ikke 500 000 en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Disse 700k kommer vel fra vg.no eller noe sånn? Jeg har hardt for å tro at det er fastlønn. Man skal være heldig med hvordan helligdager passer i forhold til turnusen og gjerne stå noen ekstradager pga tåke for å komme opp i den summen. Mange i forpleiningen har også ekstraoppgaver innen beredskapslag, livbåtfører, helivakt etc. De rengjørerene som har høyest lønn offshore er en liten (og stadig minkende) gruppe fast ansatte i Statoil som går etter en gammel avtale. Nå er det stort sett ESS og Sodexo som står for forpleiningen offshore, der vil jeg tro at lønnen er på samme nivå som andre kontraktører innen elektro, mekanisk, boring etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Men se på våre lærere eller barnehagearbeidere, sykepleiere. 3-4-5 års utdannelse, de former norges fremtid om man skal sette det på spissen. De synes jeg er så underbetalt til tusen. Innsatsen de fleste gjør for barn og ungdom burde man sette mer pris på. Gi der mer i lønn og øk konkurransen blant stillingene. Men men... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 Den eneste måten en kan få opp lønningene på viktige jobber som sykepleiere, lærere osv er at ingen utdanner seg til det et par år. Da blir det helt krise, og lønningene vil bli presset opp. (Om ikke det bare blir leid inn vikarer fra utlandet da, som vel kanskje er det mest sannsynlige...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mars 28, 2011 Share Skrevet Mars 28, 2011 ":1pef3vxh]Den eneste måten en kan få opp lønningene på viktige jobber som sykepleiere, lærere osv er at ingen utdanner seg til det et par år. Da blir det helt krise, og lønningene vil bli presset opp. (Om ikke det bare blir leid inn vikarer fra utlandet da, som vel kanskje er det mest sannsynlige...) I den situasjonen har min faggruppe vært i flere år, og er enda. Jeg ble tilbudt usle 316 000 da jeg avla fagprøve sommeren 2009, nå tjener jeg nesten 150 000 mer. Skal sies at jeg ikke takket ja til det tilbudet, da. En Porsche 928 er ikke veldig pen: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=27629453 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg