Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde rengjort for 700.000 i året.

Dette er helt absurd. De menneskene som skal sørge for at barna våre kommer seg igjennom grunnskolen på en fornuftig måte tjener knapt litt over halvdelen... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hvor er logikken? Jeg arbeider med sikkerheten til tusenvis av reisende på jernbanen hver dag og kan dersom jeg ikke hadde kunnet jobben min eller dersom jeg hadde hatt lyst sendt to tog mot hverandre. Og jeg har faen ikke 500 000 en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse 700k kommer vel fra vg.no eller noe sånn? Jeg har hardt for å tro at det er fastlønn.

Man skal være heldig med hvordan helligdager passer i forhold til turnusen og gjerne stå noen ekstradager pga tåke for å komme opp i den summen.

Mange i forpleiningen har også ekstraoppgaver innen beredskapslag, livbåtfører, helivakt etc.

De rengjørerene som har høyest lønn offshore er en liten (og stadig minkende) gruppe fast ansatte i Statoil som går etter en gammel avtale.

Nå er det stort sett ESS og Sodexo som står for forpleiningen offshore, der vil jeg tro at lønnen er på samme nivå som andre kontraktører innen elektro, mekanisk, boring etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men se på våre lærere eller barnehagearbeidere, sykepleiere. 3-4-5 års utdannelse, de former norges fremtid om man skal sette det på spissen. De synes jeg er så underbetalt til tusen. Innsatsen de fleste gjør for barn og ungdom burde man sette mer pris på. Gi der mer i lønn og øk konkurransen blant stillingene.

Men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste måten en kan få opp lønningene på viktige jobber som sykepleiere, lærere osv er at ingen utdanner seg til det et par år. Da blir det helt krise, og lønningene vil bli presset opp. (Om ikke det bare blir leid inn vikarer fra utlandet da, som vel kanskje er det mest sannsynlige...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":1pef3vxh]Den eneste måten en kan få opp lønningene på viktige jobber som sykepleiere, lærere osv er at ingen utdanner seg til det et par år. Da blir det helt krise, og lønningene vil bli presset opp. (Om ikke det bare blir leid inn vikarer fra utlandet da, som vel kanskje er det mest sannsynlige...)

I den situasjonen har min faggruppe vært i flere år, og er enda. Jeg ble tilbudt usle 316 000 da jeg avla fagprøve sommeren 2009, nå tjener jeg nesten 150 000 mer. Skal sies at jeg ikke takket ja til det tilbudet, da.

En Porsche 928 er ikke veldig pen:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=27629453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...