Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Innvendig har jeg lyst til å skifte ut navi kontrolleren til den nye som kom i 2009 var det vel. Men da må man ha siste software, og det kan koste litt om den må oppgraderes.

Det samme kunne jeg tenke meg å gjøre på E90en, få bytte til samme software som LCI. Men jeg vet hverken pris eller hvordan det gjøres :?

Bavaria ordner saken f.eks. Men jo mer utstyr jo lenger tid tar det. 2-3000 om jeg ikke husker helt feil. Er ikke kjent om de kan bare oppdatere navi delen separat fra de andre for å redusere tid og penger. Men det skal jeg finne ut. Nysgjerrig på det selv.

Å oppdatere software vil ikke gi ny iDrive. Hele systemet må byttes ut, da det er snakk om en helt annen hardware. Kun GPS-antennen og iDrive-kontrollen kan benyttes fra det gamle systemet, men skal man gjøre dette kan man liksågodt bytte til den nye iDrive-kontrollen også. Det er forøvrig anbefalt å oppdatere bilens software før man gjør dette, men det er ikke nødvendig. Det er heller ikke her kostnaden ligger.

Skrevet

Ramlet over denne videoen. Interessant å se forskjellen på oppførselen med standardunderstell, senkefjærer og senkefjærer + krengestag. Tror jeg må seg meg om etter nye krengestag til e91. :P

Skrevet
Det samme kunne jeg tenke meg å gjøre på E90en, få bytte til samme software som LCI. Men jeg vet hverken pris eller hvordan det gjøres :?

Bavaria ordner saken f.eks. Men jo mer utstyr jo lenger tid tar det. 2-3000 om jeg ikke husker helt feil. Er ikke kjent om de kan bare oppdatere navi delen separat fra de andre for å redusere tid og penger. Men det skal jeg finne ut. Nysgjerrig på det selv.

Å oppdatere software vil ikke gi ny iDrive. Hele systemet må byttes ut, da det er snakk om en helt annen hardware. Kun GPS-antennen og iDrive-kontrollen kan benyttes fra det gamle systemet, men skal man gjøre dette kan man liksågodt bytte til den nye iDrive-kontrollen også. Det er forøvrig anbefalt å oppdatere bilens software før man gjør dette, men det er ikke nødvendig. Det er heller ikke her kostnaden ligger.

Jeg snakket kun om kontrolleren. :wink: Man må ha siste software for at CiC kontrolleren skal fungere optimalt. Slik du nevnte. Men tror Fredrik 90 ikke tok den... koster jo no så jævli å bytte til nye systemet.

Skrevet

Tja, kommer an på hva du mener med dyrt, men det koster jo noen kroner. Akkurat hva som må til for å kun bytte kontroller har jeg ikke satt meg inn i, men det rimer det du sier.

Skrevet
Nei kun kontrolleren + dekselet for min bil kommer på totalt 1800,- Plug'n play etter software oppdateringen.

Hæ? Link.

Skrevet

Jeg ville heller spart opp noen tusenlapper til og byttet hele systemet. :) Jeg gav 5500,- for skjerm, computer og kontroll.

Skrevet
Nei kun kontrolleren + dekselet for min bil kommer på totalt 1800,- Plug'n play etter software oppdateringen.

Hæ? Link.

65829240956 + 51169181071

Så skjønner du sikkert tegninga ;)

Låser ikke comfort access bilen automatisk om du glemmer å låse den selv?

Awt: ingen dum pris det. Lang tid på montering da?

Skrevet

Høres veldig rart ut. Må nok bytte fra ccc til cic modul også. ;)

Skrevet

Den der er tatt ut av sammenheng pga tidligere svar. Jeg ønsker kun å skifte kontroller. Ikke hele systemet [-o<

awt har svart på det andre...

Skrevet

Hæ? Link.

65829240956 + 51169181071

Så skjønner du sikkert tegninga ;)

Låser ikke comfort access bilen automatisk om du glemmer å låse den selv?

Awt: ingen dum pris det. Lang tid på montering da?

Hallo??? Kl 01.30 på natta med alkohyler i blodet så trenger jeg "plug and play" (link), nå er jeg ubrukelig til delenr...

Skrevet

Den der er tatt ut av sammenheng pga tidligere svar. Jeg ønsker kun å skifte kontroller. Ikke hele systemet [-o<

awt har svart på det andre...

Jeg har ikke fulgt med på tidligere svar. Trodde det handlet om oppgradering fra pre lci til lci i-drive.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...