Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
For første gang er jeg faktisk glad for at det regner ute :) Trengte å få "vaska" veiene rene for støv :wink:

var det jeg å tenkte idag når jeg gikk ut døra! ;) er altfor mye støv på veiene her :)

Skrevet

2 uker ferie på meg :) har så mye å ta av. 5 uker ferie, å 12 uker pappa perm!! hmm.. lang sommerferie fra jobben da gitt ! så, nå sitter jeg å kidden å slapper av i sofaen, før han skal bort å gangen skal males :)

Skrevet
Jada... Toyota har forstått hva BMW ikke har skjønt ennå. Toyota kommer nå med modellen GT 86 som er en fortsettelse på deres populære Celica/Supra GT konsept fra 80-tallet. Hør bare... kun 1100 Kg, bakhjulstrekk, en selvpustende boxerfirer på 1998 cm3 som yter 200 HK ved 7000 rpm og 205 Nm ved 6600 rpm (et samarbeide med Subaru). 0-100 Km/t går løs på godt under 7 sekunder og topphastigheten er i området rundt 230 Km/t... :)

Subaru BRZ... halvbroren til Toyota GT 86 er nok et eksempel på at less is more. Dette er helt i tråd med Porsches filosofi rundt 924/944 modellene for rundt 30 år siden og som Celica/Supra var en forlengelse av... fantastisk... :)

!
Skrevet
Jada... Toyota har forstått hva BMW ikke har skjønt ennå. Toyota kommer nå med modellen GT 86 som er en fortsettelse på deres populære Celica/Supra GT konsept fra 80-tallet. Hør bare... kun 1100 Kg, bakhjulstrekk, en selvpustende boxerfirer på 1998 cm3 som yter 200 HK ved 7000 rpm og 205 Nm ved 6600 rpm (et samarbeide med Subaru). 0-100 Km/t går løs på godt under 7 sekunder og topphastigheten er i området rundt 230 Km/t... :)

Subaru BRZ... halvbroren til Toyota GT 86 er nok et eksempel på at less is more. Dette er helt i tråd med Porsches filosofi rundt 924/944 modellene for rundt 30 år siden og som Celica/Supra var en forlengelse av... fantastisk... :)

!

Har stor tro på disse bilene. Er spent på hva de ligger på prismessig når de kommer :-)

Skrevet

Fredrik: Supra og "less is more" passer vel ikke helt sammen?

1642kg, twinturbo 3.0 I6. Heftig bil, men at det er en minimalistisk bil som fokuserte på lav vekt og utstyr skurrer. Men kanskje jeg misforsto bruken din av "forlengelse".

Gleder meg som fy til BRZ og gt86 kommer ja!

Skrevet

Har fri en uke til jeg! 8) Bare synd jeg skal på kurs med eksamen på fredag den 13... Får dog betalt 15 timer 100 % ettersom jeg skal to dager på kurs i ferien min. Så får håpe det blir vinn vinn, og at jeg står på årets eksamen! :)

Skrevet

Jeg skal offshore 6 dager fra i morra i friperioden min. Gode penger, men hadde ikke vert feil med fri kjenner jeg! Påska er egentlig mye mas og styr, samme som jul. Selv om man har fri får jeg ikke det overskuddet som jeg får når jeg har fri for meg selv og kan gjøre det jeg selv vil.

Skrevet

1642kg, twinturbo 3.0 I6. Heftig bil, men at det er en minimalistisk bil som fokuserte på lav vekt og utstyr skurrer. Men kanskje jeg misforsto bruken din av "forlengelse".

Er nok Mk1 han har i tankene, og ikke Mk4 :)

315949_10150782226625542_682325541_20625277_1412106615_n.jpg

Skrevet

Nei... du har rett i at Supra ikke akkurat er en minimalistisk bil, men i forhold til f.eks Porsche 928 og BMW E31 vil jeg påstå at mange av årgangene på flere områder er en enkel bil. Det er nok allikevel mer korrekt å sammenligne kun Celica med BRZ og GT 86.

Skrevet

Svar til robkill:

Ja, da gir det kanskje mer mening. Tenker automatisk bare mk3 og mk4 når jeg hører supra jeg.

Svar til fredrik:

Du hadde jo rett om du tok utgangspunkt i mk1, som er 1270kg ca ifølge wikipedia. Men var det egentlig så voldsomt lett på den tida, før bilsikkerhet ble det helt store?

Skrevet

tror jeg heller vil sammenligne GT86 med MR2, selv om den er midtmotor. Lette fine biler med nok gamp til å ha det gøy uten å kaste latterlige penger ut av vinduet :)

Skrevet

Supra er jo helt ekstremt overpriset, folk vil ha 500.000 for en europeisk modell på hvite skilter.

Da er det MYE annet jeg heller ville kjøpt. En fornuftig Porsche 993 4S foreksempel...

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...