Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Da har du gjort noe dumt for din egen del... Radionette og Tandberg er kvalitet, og verdt mye...! :)

Kjøpt for en femtilapp på et loppemarked, spilt i filler med allverdens høyttalere kobla til! Og lot den ligge i mange år :P Kunne sikkert blitt fiksa, meeen.. så på det som verdiløst skrap :wink:

Skal sies at jeg lurer på om jeg har enda en liggende i utehuset en plass, har dog ikke sett den på flere år.

Skrevet
Lurer på om jeg skal fleske til med en ny reciever i Vintage samlingen min :)

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=34129140

Dette er KVALITET! 8)

Er det nå jeg skal fortelle at jeg har kasta en slik? :P Eller burde jeg ha holdt kjeft?

Har du kasta en Tandberg TR-2080??? Palisander, teak eller svart?? Var ikke en 2055 eller en 2075? Kan jo og vært en sølvsuper eller en sen Huldra.

Om du isåfall har kastet en fungerende 2080 så er jo det synd, tungt Tandberg utstyr omsettes som bare F*** :o

Radionette kan ikke helt sammenlignes med Tandbergs tunere, de japanske merkene holder ikke like gode mål!

Har lyst til å handle inn et nytt kassettdeck også, toppmodellen, med 3 lydhoder med Bias-styring for optimalisering for dine 3 mest brukte kasettmerker.

TR-2080 har jeg vært på jakt etter til rett pris i litt over 6 år når jeg tenker etter.

Tandberg 3001A anses å være en av de skarpeste og beste tunerne som er masseprodusert. Blir enda brukt som tunere for monitorbruk enda.

Skrevet

Var en TR2080, så et bilde fra gamle gutterommet forleden hvor den trakk litt oppmerksomhet fra meg! Spurte min mor om hun kunne ha sett denne den siste tiden, og hun minte meg på at jeg lot den gå i hengeren for en tur til Teigen Miljøstasjon... :|

Hadde faktisk deg i bakhodet ved den tanken, da jeg huska du hadde bedt meg skrike ut om jeg fant en slik en til deg :wink:

Skrevet

Radionettene er kule bare de er gamle nok. Jeg har en Duett Hi-Fi fra 1960 (virker fint) og den ser nesten ut som om den skulle være fra krigens dager. Tandberg stiller imidlertid i en helt annen og mye bedre klasse. Allikevel... tenk at vi en gang i tiden hadde mange radiofabrikker i Norge... Krogh, Arnesen, Askim Radiofabrikk, David-Andersen Radio, Edda Radiofabrikk, Elektrisk Bureau, Fredrikstad Radiofabrikk, Gastor, Klaveness Radiofabrikk, Radionette, Tandberg... bare for å nevne noen få.

Skrevet
Sønderknust :P

Er nesten så jeg ser meg nødt til å finne igjen Tandbergen jeg har i utehuset, bare for å se hvilken serie det er! :P

Skrevet

Noen av dere som har koblet bilstereo her inne?

Lurer på hva som blir best fra bagasjerommet på en E46 sedan.

Tenker da på om sub burde ligge vendt mot bakseteryggen eller mot baklykter?

Fikk lønn i dag, så handlet meg et element :D

Cerwin-Vega V-max 122 12"

Hadde lyst på 12" stroker, men tror ikke jeg har behov for det. Hehe.

Blir i bassreflekskasse med kvadratisk port på ene siden (ca 50l kasse) :D

Har bare brukt billige "ferdig-sub-i-kasse" fra netthandelen og dynabel, bilxtra osv og vært greit fornøyd med det, men nå har jeg elsket Cerwin.. anlegget i stuen så lenge at jeg vil prøve det i bilen også.

Dynabel var mest bang for the buck, men de hørtes ikke så høye ut, satt bare igjen med øresus. Hehehe.

Skrevet
Radionettene er kule bare de er gamle nok. Jeg har en Duett Hi-Fi fra 1960 (virker fint) og den ser nesten ut som om den skulle være fra krigens dager. Tandberg stiller imidlertid i en helt annen og mye bedre klasse. Allikevel... tenk at vi en gang i tiden hadde mange radiofabrikker i Norge... Krogh, Arnesen, Askim Radiofabrikk, David-Andersen Radio, Edda Radiofabrikk, Elektrisk Bureau, Fredrikstad Radiofabrikk, Gastor, Klaveness Radiofabrikk, Radionette, Tandberg... bare for å nevne noen få.

Har en Kurer som står i glasskapet mitt sammen med modellbilene! Fikk den på jobb, faktisk. Den har tjenestegjort for NSB i sikkert 40 år før den ble byttet ut med noe nyere. Fungerer flott, herlig lyd! :wink:

Skrevet
Noen av dere som har koblet bilstereo her inne?

Lurer på hva som blir best fra bagasjerommet på en E46 sedan.

Tenker da på om sub burde ligge vendt mot bakseteryggen eller mot baklykter?

Fikk lønn i dag, så handlet meg et element :D

Cerwin-Vega V-max 122 12"

Hadde lyst på 12" stroker, men tror ikke jeg har behov for det. Hehe.

Blir i bassreflekskasse med kvadratisk port på ene siden (ca 50l kasse) :D

Har bare brukt billige "ferdig-sub-i-kasse" fra netthandelen og dynabel, bilxtra osv og vært greit fornøyd med det, men nå har jeg elsket Cerwin.. anlegget i stuen så lenge at jeg vil prøve det i bilen også.

Dynabel var mest bang for the buck, men de hørtes ikke så høye ut, satt bare igjen med øresus. Hehehe.

Hatt det elementet i 2x4ohm spoler og det har virkelig holdt og tålt vanvittig med juling! Kjøpte mitt på Tvboden i Sverige og hørte sikkert på 15 stk. CV elementet låt råest av de jeg hørte. Brant 3 elementer før dette, men CV elementet døde på Søndag da det ble knust av en ytre påkjenning! Blir nok stroker på meg nå!

Skrevet

skulle bare ha noen små ting til banebilen... 10.000,- + :oops: koster å ha det morro !

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...