Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syklistene ypper seg vel gjerne mot busser og lastebiler også tenker jeg, for noen typer altså. Hvem faen tror de at dem er? :evil: Skal de ha førsterett på veien eller hva er det de vil. De representerer en trafikk fare, irritasjon og hinder for normal trafikk flyt [-X

Jeg har fram til søndagen vært tålmodig mot syklister, men nå er tålmodigheten brukt opp :evil:

Skrevet

Jeg er syklist faktisk.. ;) Og vel, vi kjører to og to av den enkle grunn at det er mye mer trafikksikkert for oss og andre trafikanter, bilistene hindres da i å ta hasardiøse og ofte livsfarlige forbikjøringer..

Skjønner også svært lite når folk blir irritert over å ligge bak et par syklister i noen små minutter.. :roll:

Skrevet
Syklistene ypper seg vel gjerne mot busser og lastebiler også tenker jeg, for noen typer altså. Hvem faen tror de at dem er? :evil: Skal de ha førsterett på veien eller hva er det de vil. De representerer en trafikk fare, irritasjon og hinder for normal trafikk flyt [-X

Jeg har fram til søndagen vært tålmodig mot syklister, men nå er tålmodigheten brukt opp :evil:

.........................

#-o

Det står klart og tydelig i regelverket at syklister har like stor rett på veien som hvilken som helst bilist! Og nei... Vi tror ikke at vi er noe spesielt.. Vi prøver så godt vi kan å tilpasse oss trafikkbildet og gjøre situasjonen så lite irritabel som mulig.. Ikke lett med alle disse tullete bilistene som tror at nettopp de eier veien, noe de overhode ikke gjør...

Skrevet

Sykkel er gay!

og siden den kommentaren min var teit kan jeg heller skrive noe mer fornuftig... Syklister har "like" stor rett til å ferdes på vei som andre bilister.. Men forskjellen er at syklister IKKE holder flyten i trafikken og dette fører til køer/irriterte bilister. Ser også poenget med at syklistene sykler i en gruppe ved siden avhverandre og ikke etterhverandre på rekke og rad med tanke på sikkerhet, men syklistene har dessverre den holdningen "jeg har rett fuck bilister" når de ferdes ute...

Jeg ELSKER å tute og skremme syklister som sykler over fotgjengerfeltet uten å gå av sykkelen..Og når de da klikker og sier jeg har vikeplikt så får de fingern, tuta og en lekse om at "hey bitch du skal gå av sykkelen når du krysser gangfelt"...

Sorry for rotete innlegg...syklister får frem en skremmende holdning i meg...

Skrevet
Sykkel er gay!

og siden den kommentaren min var teit kan jeg heller skrive noe mer fornuftig... Syklister har "like" stor rett til å ferdes på vei som andre bilister.. Men forskjellen er at syklister IKKE holder flyten i trafikken og dette fører til køer/irriterte bilister. Ser også poenget med at syklistene sykler i en gruppe ved siden avhverandre og ikke etterhverandre på rekke og rad med tanke på sikkerhet, men syklistene har dessverre den holdningen "jeg har rett fuck bilister" når de ferdes ute...

Jeg ELSKER å tute og skremme syklister som sykler over fotgjengerfeltet uten å gå av sykkelen..Og når de da klikker og sier jeg har vikeplikt så får de fingern, tuta og en lekse om at "hey bitch du skal gå av sykkelen når du krysser gangfelt"...

er helt enig med deg her wicky! her en dag møtte jeg en i mitt felt, MOT MEG! det er ihvertfall ikke lov! så var det sykkel og gangesti rett ved siden av!

og slike grupperinger er jo hull i hodet når man er i trafikken! å dra forbi en syklist eller 2 som ligger ytterst i veikanten, er ikke noe problem! men bruk gjerne sykkel og gange stien, og trill for all del sykkelen over gangefeltet!!

Skrevet
Sykkel er gay!

Hahaha :applause:

Skrevet

Hadde en sykklist gitt meg fingern, å lagt seg midt i veien bare for å provesere så hadde jeg fader meg kjørt forbi, stoppa midt i veien å gitt jævelen en midt på nesa !!

Gjort det med et par bilister.. blir så provesert når noen prøver å irritere meg..

Var en dame som lå bak meg i et parkeringshus, jeg kjørte sakte som fy over disse dumpene ( Hadde gammle e34`n med ACS ) så hadde ikke mye klaring.

Hu lå oppi ræva mi lenge. jeg holdt roen, men så tuta hu å ga meg fingeren!! jeg hoppa på bremsen, spratt ut av bilen å gikk mot henne. Kan si hu fikk den bilen fort i Revers :lol: mens jeg skreik. "bilen er Lav, har du et problem så kjørforbi for faen, det er god plass"

Hu lå pent å pyntelig et stykke bak resten av turen i det parkeringshuset!

Skrevet

Altså, syklistene sykler to og to for å skape mindre farlige situasjoner? Flere enn meg som ikke helt skjønte den? Når dere ligger to får man jo ikke kjørt forbi! Om dere hadde ligget etter hverandre hadde man fint kunne sneket seg på utsiden, men så er det jo det da at dere skal ligge så forbanna langt inn i veien så hjelper jo egentlig ikke det heller.

Og det stopper ikke akkurat på to i bredden, 3,4 er like vanlig, ihvertfall her over. Da blir jeg bare jævli pissed. Når man møter biler og de forbanna syklistene ikke legger seg inn, har tuta som FAEN utallige ganger på jævelskapen, har stort sett fått igjen en finger eller knyttneve. Greit at dere skal få sykle på veien, men veien er i all hovedsak til for biler og sykler med motor. Er vel også skrevet ett sted at man skal vise hensyn i trafikken. Det gjelder vel også syklister? I de aller fleste tilfeller så failer dette ganske bra.

Hater syklister omtrent like mye som nabokatta som kommer HVER kveld for å pisse på bilen. Har selv syklet mye etter veien og har aldri følt meg utrygg ved å sykle bak eller foran dem jeg sykler med på hvitstripa. Rart ikke flere klarer dette.

Men så er det jo det da at når middelaldrene "mosjonister" får på seg sykkelsko og bekledning og kliver oppå den nyinnkjøpte Meridaen med hydrauliske skivebremser GPS og Carbonditt og datt så blir de jo konger av alt. Litt samme som i skiløypene, da er det bare å pelle seg ut av løypa for der kommer eliten!

Skrevet

Hmm...Enig med deg Clerion....MEN!! At bilister hater syklister er noe man lærer allerede første dag man kjører bil..Er en innebygget refleksjon basert på hat som man ikke kan endre på...Jeg har større forståelse og tålmodighet over for en mopedist i 30km/t på veien, enn 2 syklister i 50km/t på samme strekningen... Er vel sånn vi er bygget dessverre... blame the dna..

Skrevet

Ja, for mopedisten har jo ikke noe valg! Han MÅ kjøre på veien. Syklistene KAN bruke gang og SYKKELsti der det er tilgjengelig. Men det gjør de jo aldri :) For gode for det. Da må de skrike så jævli høyt og så jævli mye for å få de hersens fotgjengerne av stien..... Bedre å offre livet i ei 80 sone med langefinger og knyttet neve som innsats.

Skrevet

Jeg sykler ganske så mye selv, men hva gjør jeg når det kommer bil bak? Jeg legger meg så langt til høyre som jeg kan! Er ikke noe vanskelig å ligge bak de man sykler med i 10sek.

Skrevet

Ja, det går an å legge seg ut når man ser/hører at bilene bak hoper seg opp og tuter..

Men syklister som kjører på veien når de har egen sykkel/gang-sti RETT VEDSIDEN AV gjør meg veldig irritert!! Spesielt ille når det er en person godt oppi årene som vingler litt fra side til side når han/hun sykler på veien, sikkert fordi personen er "redd" bilene som kommer opp bakfra #-o

Skrevet

Jeg har ingenting i mot syklister som sykler langs veien. De jeg derimot hater så intenst at jeg kunne dratt av de den jævla kondomdrakten og kvelt de med den, er de satans rekordforsøk idiotene som skal sykle på den forbanna Tour le france sykkelen sin midt i veien når det ligger et sexy snertent sykkelfelt på 2 meter bredde rett ved siden av veien!! Hvorfor i helvette skal staten bruke penger på å bygge disse feltene hvis syklingene fremdeles skal oppholde seg i veien?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...