Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tenkte jeg skulle kjøpe meg en relativt billig moped til litt småkjøring, noen som har noen tips å komme med til en som ikke har peiling på tohjulinger? :)

MH Furia før 2001! :D Konge mopeder, målte min til 130 :mrgreen: Gikk unna ja!

Skrevet

har aldri vært borti eldre kvinnfolk jeg.. jentene har kun vært ett par yngre, eller like gamle :P

Skrevet
Tenkte jeg skulle kjøpe meg en relativt billig moped til litt småkjøring, noen som har noen tips å komme med til en som ikke har peiling på tohjulinger? :)

MH Furia før 2001! :D Konge mopeder, målte min til 130 :mrgreen: Gikk unna ja!

Furia er jo stygge ^^

Er i utgangspunktet samme motor i dem alle sammen, de ulike er AM6, Derbi, så har du jo de gamle suzukiene, honda og sachs.

Hadde selv en Husqvarna bygget sykkel med Am6 i, gikk helt greit uplombert, 90km/t med annen dreving på en god dag. Sitter på de før 07 en trakt i eksosen som struper igjen. Man fjerner denne og setter i større dyse i gassern.

Satt på en DR49mm trimsylinder som i utgangspunktet er en sylinder som er laget for bunndrag, det var rett og slett veldig behagelig å kjøre med! Slapp å jage dritten som et piska skinn hele tiden. Denne ble fòret av en Dell'orto 24mm Flatslide gasser :P

2 måneder etterpå blir jeg tatt i å kjøre altfor fort i en 50-sone. Ble stoppet uten måling, og de trodde dette var en lettsykkel helt til de fikk se vognkortet. Klipt skilt og 4200kr i bot. Har hørt reglene har blitt strengere(prikker på førekort+ en større bot). Kjører du med nogenlunde vett vil jeg ikke si at sjansen er stor for å bli tatt om du ikke kjører inn i en kontroll. Politiet mente selv at 42km/t som hastighet på moped var altfor lavt, men de mente de gjorde meg en tjeneste ved å klippe skiltet på grunn av forsikring ved ulykker etc.

DSCF0958.jpg

Kjørte i 3 år og ble stoppet en gang.

Skrevet
haha, de har vært mere en lovlige erebus ;)

Barely legal er jo det beste :lol:

Hadde en 17-årig nabo borti her som STADIG kom med tilnærmelser, kan ikke si jeg ikke ble frista..

Men 6-7 år imellom er for mye :mrgreen:

Skrevet
Jeg liker milfs jeg, husker jeg ble med en 36 år gammel legesekretær hjem for et par år siden...

"Du kan bli med hjem, men du får sove på sofaen" sa hun.... "jaaaaada" sa jeg.

La meg pliktskyldigst på sofaen og lot som om jeg sovna jeg, før jeg etter 5 minutter hørte et lite " du trenger ikke sove på sofaen da, kan jo sove her.."

HERE WE GO ( AGAIN)

Det ble en hyggelig natt, etterfulgt av en morgen med frokost og ingen utveksling av telefonnumre. Akkurat slik det skal være, en utveksling av naturale tjenester \:D/

Hehehe, men jøss... er damene milfer allerede som 36 åringer? Når blir de egentlig milfer (husk at de i ordets rette forstand må være mødre)?... :lol:

Skrevet

En moden kvinne er nok det mest dekkende uttrykket, og slikt er jo helt avhengig av øyet som ser.

Jeg synes kvinner er på sitt flotteste mellom 35 og 50, da er alt på plass. Hodet, kroppen og ellers alt som hører med.

Hver alder har sin skjønnhet er det noe som heter ( selv om damer etterhvert ser best ut når de henger opp ned, hehe...)

Skrevet

Om det er småkjøring a til b så hadde jeg lett valgt en scooter. Av erfaring så er de gjerne penere behandlet av tidligere eiere, samt at de ikke går istykker så ofte som girmopeder gjør. Hadde en suzuki rmx som hadde gått rundt 19k når jeg solgte den, og den var en taanke sliten... Har en scooter stående nå som har runda 20k og går som fy enda. Går faktisk godt til bare å ha effektanlegg, men har elektronisk sperre dessverre så kommer ikke over 53 km/t, men den farten holder den uansett hvor det skulle være. Honda xr8 eller no sånnt tror jeg den heter. Ellers så kunne jeg tenke meg at de innførte muligheten for å kjøre lettmotorsykler på klasse b, som nå har blitt en mulighet i fra EU sin side. Nytt førerkortdirektiv skal komme til neste år, så man får se. Jeg for min del hadde ikke hatt noe imot å eid noe som i det minste holder fartsgrensen lovlig som man kan kjøre i den penere årstiden.

Skrevet

Noen som vet forskjellen på TDSA og DAT når det kommer til E39 Touring?

Noen som vil skryte av kor fort du har skifta til coilovers?:D får jeg gjort det på en kveld?

Det tar normalt et par timer. Jeg brukte 4 timer, fordi jeg måtte gjøre noe på nytt igjen.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...