Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Noen som vil skryte av kor fort du har skifta til coilovers?:D får jeg gjort det på en kveld?

Jeg og en kompis brukte 3 timer ca. På en E46 :) Hadde hele bilen på støttebukker, så gikk greit unna :)

Skrevet

Lite gira på å hive den på slike bukker som e hadde den på før sommeren, datt rett i bakken når den skulle ned igjen:/ går vell Ann Å jekke opp på jekkefesta å ta en å en? Er det vanskelig? Spør fordi jeg aldri har gjort det før:p en ting til, hva er forskjellen på TDI å DTI sett forskjellige ting oppgjennom..

Skrevet
Noen som vil skryte av kor fort du har skifta til coilovers?:D får jeg gjort det på en kveld?

Med litt tæl så får du det til glatt.

Bytta til senkesett på min E34 på 4 timer - inklusiv forstilling. Og den er mye værre enn en E36.

Ellers brukte jeg vel snaue 2-3 timer på E30'n jeg hadde en gang i tiden :)

Skrevet

Har du alt du trenger, og ingenting går galt, så går det fort ;P Om ikke, så er det ikke like lett.

Men du burde klare det på en kveld, selv om det er første gangen din ;)

Skrevet

Viktigste tips: Kjøp nye tårnlager så du slipper å demontere de gamle fjørbeina. Ofte det som tar tid. Fjørklemmer og dritt :P Nye tårnlager bør du ha uansett.

Skrevet
Viktigste tips: Kjøp nye tårnlager så du slipper å demontere de gamle fjørbeina. Ofte det som tar tid. Fjørklemmer og dritt :P Nye tårnlager bør du ha uansett.

WORD. Brukte en evighet på dette!

Skrevet
Lite gira på å hive den på slike bukker som e hadde den på før sommeren, datt rett i bakken når den skulle ned igjen:/ går vell Ann Å jekke opp på jekkefesta å ta en å en? Er det vanskelig? Spør fordi jeg aldri har gjort det før:p en ting til, hva er forskjellen på TDI å DTI sett forskjellige ting oppgjennom..

Du kan selvfølgelig ta en side om gangen, men du bør uansett sette den på bukker. Å la den stå kun på en jekk mens du jobber på bilen, og kanskje har hender og føtter under bilen er et no no. [-X

Skrevet

Tror det som tok lengst tid på E92'en når jeg skulle sette på coilovers bak, var å ta ut matter osv. En del klips osv som sitter baki der kan du si.. Trøbbelet foran var tårnavstiveren som sitter der var litt i veien for en mutter. Det var problemene, og de var ikke store.

Edit: Fikk dog hjelp foran, ettersom jeg ikke hadde verktøyet til det, og aldri montert slikt før. Gjorde det selv bak, og det var ikke vanskelig i det hele tatt.

Skrevet

Har kjørt leiebil i dag!

Hyundai ix35 SUV-sak.

Hyundai-ix35-forfra_745676i.jpg

Gikk på med åpent sinn. Inntrykk etter dagens tur:

-Bra interiørkvalitet, men liker ikke designet på interiøret.

-Liker belysningen i dashbord og instrumenter.

-Hendlene for blinklys og viskere sitter for høyt i forhold til behagelig håndplassering på rattet.

-Masse tilkoblingsmuligheter med usb, ipod, bluetooth handsfree osv, men ikke noe så basic som å kunne se dieselforbruk. I det minste ikke så lett at en finner ut av det mens en kjører.

-Lett å finne ok kjørestilling, men for kort sittepute.

-Liker ikke det utvendige designet nevneverdig.

-Mye mykere gassregulering enn touranen ved kjøring på cruisekontroll.

-Middels støy/dekkstøy i coupeen. Bedre enn touranen, men ikke så bra som det burde vært.

Sparer kjøreegenskapene til sist:

Har de ingen til å teste biler på veien før de settes i produksjon?

-Ingen føleslse i gasspedalen. Den er litt for lett.

-Retningsstabilitet finnes ikke. Fin og lett på rattet på parkeringsplasser, men håpløs på veien.

-Merkelig oppførsel i svinger, akkurat som om hjulene og understellet skifter retning før karosseriet ellers. Fikk følelsen av å bli slengt med. Kanskje alle SUVer er slik?

-Likevel hadde den bedre rattfølelse enn Volvo 850 D5, som er det absolutt verste jeg har kjørt til nå i den sammenhengen. Der føltes det ikke ut som rattet var festet til hjula overhode....

Hadde faktisk ikke trodd at min 2004 Touran skulle være såpass mye bedre å kjøre enn en ny Hyundai.

Da ble som forventet at det neppe blir noen Hyundai ved neste bilkjøp. :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...